Wiadomości Polska Nauka i technologie MC: zamiast wysyłać pismo andndash; urzędnik do Ciebie zadzwoni (komunikat)
Nauka i technologie

MC: zamiast wysyłać pismo andndash; urzędnik do Ciebie zadzwoni (komunikat)

Dostawcy będą wspierać wdrażanie technologii AP1000 w elektrowni jądrowej Kozłoduj i na całym świecie.

– Ministerstwo Cyfryzacji ogłasza:

Rejestr Danych Kontaktowych, w skrócie RDK, to spis aktualnych danych kontaktowych obywateli, do którego mają dostęp urzędnicy administracji państwowej. Dowiedz się, jak może ułatwić twoje życie.

Komunikacja ułatwiona

Od 22 grudnia 2019 roku funkcjonuje usługa umożliwiająca szybszą i bardziej efektywną komunikację między urzędem a obywatelem. Rejestracja w RDK pozwala na bezpieczne przechowywanie danych kontaktowych, co umożliwia urzędnikom kontaktowanie się z obywatelami za pomocą telefonu, e-maila lub sms-a, skracając tym samym czas załatwiania spraw.

Rejestru Danych Kontaktowych zgromadził już dane prawie 14 milionów obywateli. Tylko od stycznia do teraz, do rejestru dołączyło ponad 600 tysięcy osób.

Jaki jest cel Rejestru Danych Kontaktowych?

Głównym celem Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami, co ma przyczynić się do usprawnienia świadczenia usług i umożliwić szybką komunikację. Dzięki RDK, zamiast wysyłać pisma, urzędnicy mogą bezpośrednio skontaktować się z daną osobą.

Zgłoszenie danych do RDK jest dobrowolne i nieodpłatne. Wystarczy podać numer telefonu i/lub adres e-mail, a pracownicy w istotnych dla Ciebie kwestiach, zamiast wysyłać pismo – skontaktują się telefonicznie, mailowo lub za pomocą SMS-a.

Urzędnik może skontaktować się i poinformować o:

– dokumentach gotowych do odbioru,

– rozpatrzeniu złożonych wniosków,

– potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

Ponadto, System Rejestrów Państwowych automatycznie wysyła powiadomienia o unieważnieniu dowodu osobistego albo paszportu, a także o zbliżającym się upływie ważności dowodu osobistego czy paszportu – 90, 60, 30 i 14 dni przed terminem. W przypadku paszportu otrzymasz dodatkowo powiadomienie o przekazaniu paszportu kurierowi.

Aby się dopisać, wystarczy przekazać swoje dane do rejestru. Pamiętaj, że jest to dobrowolne działanie, więc możesz wybrać, czy chcesz podać numer telefonu, adres e-mail, czy oba. To Ty decydujesz, jakie informacje zostaną przechowywane w rejestrze i przez jak długo.

Aby to zrobić, odwiedź stronę Gov.pl i skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych. Możesz przekazać, zmienić lub usunąć dane, wybierając przycisk „SKORZYSTAJ Z RDK” i logując się do e-usługi.

Aby skorzystać z RDK przez internet, konieczne jest posiadanie profilu zaufanego lub e-dowodu, które potwierdzają tożsamość użytkownika. Więcej informacji na temat założenia profilu zaufanego znajdziesz pod adresem: https://www.gov.pl/web/profilzaufany, natomiast sposób korzystania z e-dowodu został opisany tutaj: https://www.gov.pl/web/e-dowod/e-dowod.

Aby zalogować się e-dowodem, musisz mieć skrzynkę ePUAP. Profil zaufany krok po kroku

Jeśli chcesz założyć profil zaufany, odwiedź stronę pz.gov.pl (więcej informacji na: https://pz.gov.pl/pz/index) i kliknij „Zarejestruj się” w prawym górnym rogu. Następnie wybierz sposób, w jaki chcesz uzyskać profil zaufany (więcej informacji na: https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage).

Istnieje cztery sposoby, aby to zrobić. Pierwszym z nich jest skorzystanie z bankowości elektronicznej, co jest najszybszym sposobem, ponieważ nie wymaga dodatkowego potwierdzania danych. Możliwość tę oferują między innymi: PKO Bank Polski, Santander, Bank Pekao SA, mBank, ING, Alior Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, Inteligo, Velo Bank, Credit Agricole, BOŚ Bank, kilkaset banków spółdzielczych oraz platforma Envelo.

Ponadto można skorzystać z innych sposobów, takich jak…

2. Wypełniając wniosek online i umawiając się na wideospotkanie z urzędnikiem.

3. Potwierdzając profil zaufany online za pomocą dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.

4. Wypełniając wniosek online i w drugim kroku –

a. potwierdzając PZ osobiście w jednym z ponad 2000 punktów potwierdzających w Polsce i zagranicą, więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/profilzaufany/znajdz-punkt-potwierdzajacy-placowke2

Po zalogowaniu się na stronie pz.gov.pl, można samodzielnie podpisać wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o ile posiada się kwalifikowany certyfikat z wpisanym numerem PESEL (więcej na: https://pz.gov.pl/pz/index).

Założenie profilu zaufanego jest łatwe, niezależnie od wybranej opcji. Instrukcja użytkownika dostępna na stronie pz.gov.pl zawiera szczegółowe informacje na temat każdego sposobu założenia PZ (więcej na: https://pz.gov.pl/pz/index) w zakładce POMOC.

Masz problemy z działaniem profilu zaufanego lub masz pytania? Skontaktuj się z nami:

• telefon: + 48 (42) 253 54 50 (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00 – 18:00)

• e-mail: pz-pomoc@coi.gov.pl

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez zmian w ich treści. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version