PKO Bank Polski korzysta z zaawansowanej technologii, w tym sztucznej inteligencji i analizy danych, aby dostarczać spersonalizowane informacje i produkty dopasowane do indywidualnych preferencji użytkowników swojej strony internetowej. Dzięki temu bank może na bieżąco dostosowywać prezentowane treści do potrzeb klientów i wyświetlać je w najbardziej widocznym miejscu strony głównej pkobp.pl.
Według ekspertów PKO Banku Polskiego, przyszłość bankowości to bankowość internetowa i mobilna, dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Ich zdaniem, personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem.
„Zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” – zapowiada Marcin Bednarski, dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski wykorzystuje zaawansowane algorytmy analizy danych do dostosowywania treści marketingowych i oferowania lepiej dopasowanych produktów. Dzięki nim bank może zidentyfikować klientów, którym kończą się np. polisy OC i zaproponować nowe ubezpieczenie.
System analizuje aktywność klienta i dobiera treści na podstawie zaawansowanych modeli machine learning. Dzięki temu decyduje o wyświetlaniu odpowiednich informacji oraz produktów, z którymi klient może być zainteresowany, jednocześnie dbając o to, by te same reklamy nie były zbyt nachalne.
„Dzięki dostępnym w chmurze rozwiązaniom z obszaru przetwarzania danych i sztucznej inteligencji, przygotowaliśmy aplikację, która błyskawicznie identyfikuje użytkownika strony www, pobiera dane na jego temat i tworzy rekomendacje ofert” – podkreśla Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski ma długą historię korzystania z rozwiązań umożliwiających personalizację reklam w swoich kanałach cyfrowych. Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla różnych grup i segmentów klientów. W niedalekiej przyszłości bank planuje wprowadzić hiperpersonalizację, która zastąpi standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, aby stworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika.
„Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług” – zaznaczył Krawczyk.
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl