W pierwszym kwartale 2024 roku spółki VB Leasing SA w restrukturyzacji oraz VB Leasing spółka akcyjna Automotive SKA w restrukturyzacji wpłaciły do Skarbu Państwa prawie 140 mln zł podatku VAT.
15 kwietnia 2024 r. – Firmy IHG Hotels & Resorts (IHG) i NOVUM Hospitality ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy, która pozwoli IHG na rozszerzenie swojej obecności w Niemczech do ponad 200 hoteli w niemal 100 miastach poprzez współpracę z marką Holiday Inn – the niu oraz europejskim debiutem marek IHG Garner i Candlewood Suites.
Podpisanie umowy z NOVUM Hospitality, jednym z czołowych prywatnych operatorów hotelowych w Niemczech, będącym w posiadaniu Davida Etmenana, umocni pozycję IHG w segmencie hoteli średniej i wyższej klasy, stawiając ją wśród najważniejszych graczy na rynku.
Umowa obejmuje przekształcenie 111 obiektów NOVUM Hospitality w system IHG. Znajdują się one głównie w Niemczech, a także w Austrii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Niemcy są jednym z największych rynków hotelowych w Europie, co stanowi kolejny krok w rozwoju obecności IHG w regionie.
Planowane inwestycje IHG w Niemczech, takie jak nowe projekty lojalnościowe i udoskonalone systemy rezerwacji, mają na celu zwiększenie skali działania i przyniesienie korzyści dla NOVUM Hospitality i innych właścicieli IHG. Spodziewane efekty to większa świadomość marki, bezpośrednie rezerwacje i większe przywiązanie lojalnościowe, zarówno wśród klientów krajowych, jak i niemieckich podróżnych. Dodatkowo, planowane inwestycje mają na celu rozwój marek IHG w większej liczbie lokalizacji.
NOVUM Hospitality będzie wdrażać marki i systemy IHG dla swojego portfolio, dołączając do grona największych franczyzobiorców IHG na świecie. Dzięki temu uzyska dostęp do potężnego mechanizmu handlowego i platform technologicznych, co pozwoli zwiększyć efektywność hoteli, sprawnie prowadzić działalność hotelową i zwiększyć zadowolenie klientów.
„Z radością podejmujemy współpracę z tak renomowaną grupą jak NOVUM Hospitality i zwiększamy obecność IHG w Niemczech, jednym z największych rynków hotelowych w Europie i o kluczowym znaczeniu dla naszej działalności. Umowa ta odzwierciedla atrakcyjność tego przedsięwzięcia dla właścicieli oraz sukces IHG w zakresie pozyskiwania doskonałych możliwości konwersji w celu zwiększenia wielkości naszego systemu. Umożliwia również stworzenie silnej niemieckiej platformy krajowej, pozwalającej na wzrost popytu i świadomości marki, a także zdobycie większego udziału w milionach podróży zagranicznych, które odbywają się każdego roku w całej Europie i poza nią.
Dzięki współpracy z Holiday Inn – the niu wprowadzamy na rynek nowoczesne, odważne i dynamiczne rozwiązania, stanowiące połączenie rozpoznawalnej na całym świecie marki Holiday Inn z najwyższej jakości lokalną siecią, która dysponuje doskonałym, w dużej mierze nowo wybudowanym kompleksem. Tak samo wprowadzenie marki Garner do Europy na tak krytycznym rynku, jakim są Niemcy, to wyjątkowa inwestycja, podobnie jak zaprezentowanie Candlewood Suites po raz pierwszy poza Ameryką. Zarówno IHG, jak i NOVUM Hospitality łączy głębokie zaangażowanie w autentyczną jakość i rozwój hotelarstwa, dlatego z niecierpliwością czekamy na nadchodzące lata wspólnej ekspansji”.
„Nawiązanie współpracy z IHG, jedną z wiodących spółek hotelarskich na świecie, dostarcza naszej rodzinnej firmie potencjał niezbędny do wzmocnienia obecności na rynku w całej Europie. To partnerstwo pozwala skupić się na oferowaniu wyjątkowych wrażeń hotelowych, jednocześnie wykorzystując rozpoznawalność marki IHG na całym świecie. Stworzenie wspólnej przestrzeni pomiędzy the niu i Holiday Inn oznacza zjednoczenie dwóch doskonale uzupełniających się marek, zwiększając tym samym atrakcyjność naszej oferty dla gości w skali międzynarodowej. Dostęp do najnowocześniejszej globalnej sieci dystrybucji IHG zapewnia nam zwiększone możliwości sprzedaży i przychodów, gwarantując trwały sukces komercyjny przy jednoczesnym zachowaniu pełnej elastyczności i niezależności NOVUM Hospitality, jako że spółka pozostaje w całości naszą własnością.
Niezależnie od strategicznych korzyści, spójność wyznawanych wartości oraz zasad w całym procesie negocjacji z IHG podkreśla kompatybilność obustronnego sojuszu. Głęboko cenimy szacunek i uznanie, jakim darzona jest nasza marka the niu oraz oczekujemy optymistycznej przyszłości, która rysuje się przed naszymi wspólnymi przedsięwzięciami”.
Elie Maalouf, dyrektor generalny IHG Hotels & Resorts, powiedział:
David Etmenan, dyrektor generalny i właściciel NOVUM Hospitality, skomentował:
Więcej informacji o marce:
- Holiday Inn to wielokrotnie wyróżniana i uznana za najbardziej zaufaną markę hotelową w Stanach Zjednoczonych. Od 1952 r. Holiday Inn udostępnia gościom wypoczywającym, podróżującym służbowo i rodzinom wspaniałe miejsca na pobyt, dysponując ponad 1200 hotelami na całym świecie i kolejnymi 250 obiektami w przygotowaniu.
- Holiday Inn – the niu to współpraca oparta na charakterystycznym wzornictwie i wyjątkowej gościnności. Słynąca z zaangażowania w usługi dla gości oraz indywidualnie zaprojektowanych hoteli inspirowanych ich lokalizacją, sztuką miejską i popkulturą, marka the niu jest nowością o ugruntowanej reputacji. Poprzez połączenie z Holiday Inn, wraz z wielokrotnie nagradzanym programem lojalnościowym IHG One Rewards i rozbudowaną platformą korporacyjną IHG, jeszcze bardziej podniesiony zostaje poziom wrażeń z pobytu, zwiększa się udział w rynku poprzez dotarcie do nowych gości rekreacyjnych i biznesowych oraz następuje przyspieszenie ekspansji w nowych lokalizacjach.
- Pierwszy amerykański hotel Garner został otwarty w Seattle pod koniec 2023 roku – w ciągu trzech miesięcy od przygotowania marki do franczyzy – i od tamtej pory sieć została uruchomiona w Japonii, Meksyku i Kanadzie. Wraz z dzisiejszym komunikatem, Garner jest na etapie przygotowań do wdrożenia modelu franczyzowego w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki (EMEAA), zrzeszonym w IHG. Sieć Garner została stworzona z myślą o podróżnych w każdym wieku, poszukujących niezapomnianych wrażeń i głębokiego relaksu w przystępnej cenie. Marka ta staje się najpopularniejszym wyborem dla gości oczekujących atrakcyjnych cenowo pobytów w wysokiej jakości obiektach, a także dla właścicieli poszukujących wyższych zysków w segmencie hoteli średniej klasy. IHG spodziewa się, że Garner powiększy się do ponad 500 otwartych hoteli w ciągu najbliższych 10 lat i 1000 hoteli w ciągu najbliższych 20 lat w samych Stanach Zjednoczonych.
- Candlewood Suites to należąca do IHG marka średniej klasy obiektów oferujących przedłużony pobyt, zapewniająca swobodne i przyjazne zakwaterowanie oraz wszystko, czego goście potrzebują do życia, pracy i relaksu poza domem. Od ponad 25 lat gwarantuje najwyższą wartość, jednocześnie umożliwiając właścicielom czerpanie korzyści z wysoce wydajnego modelu operacyjnego. Candlewood Suites dysponuje łącznie ponad 520 obiektami w obu Amerykach.
IHG Hotels & Resorts
IHG Hotels & Resorts, notowany na giełdach LON:IHG i NYSE:IHG (ADRs), to globalna firma hotelarsko-gastronomiczna, która dąży do świadczenia usług na najwyższym poziomie (True Hospitality for Good). Można znaleźć więcej informacji na ich stronie internetowej.
IHG oferuje sieć 19 marek hotelowych oraz program lojalnościowy IHG One Rewards, który jest jednym z największych na świecie. Firma prowadzi ponad 6300 otwartych hoteli w ponad 100 krajach, a w planach ma otwarcie ponad 2000 kolejnych obiektów.
– Wykwintne hotele i luksusowy styl życia: Six Senses Hotels Resorts Spas, Regent Hotels & Resorts, InterContinental Hotels & Resorts, Vignette Collection, Kimpton Hotels & Restaurants, Hotel Indigo
Marki klasy Premium obejmują hotele takie jak voco hotels, HUALUXE Hotels & Resorts, Crowne Plaza Hotels & Resorts oraz EVEN Hotels.
– Popularne obiekty noclegowe: Holiday Inn Express, Holiday Inn Hotels & Resorts, Garner hotels, avid hotels
– Zapraszamy do zarezerwowania apartamentów w jednym z naszych hoteli: Atwell Suites, Staybridge Suites, Holiday Inn Club Vacations, Candlewood Suites
Wyłączni partnerzy: Iberostar Beachfront Resorts
Grupa InterContinental Hotels Group PLC jest spółką holdingową zarejestrowaną w Anglii i Walii, która zatrudnia około 345 tys. osób w hotelach i biurach korporacyjnych na całym świecie.
Więcej informacji o oferowanych hotelach, rezerwacjach i programie IHG One Rewards można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej. Aplikację IHG One Rewards można pobrać ze sklepów Apple App lub Google Play.
Wiadomości dotyczące firmy można znaleźć w dziale Newsroom oraz na LinkedIn.
NOVUM Hospitality
NOVUM Hospitality is a leading family-owned hotel group in Germany, with an impressive portfolio of over 150 hotels (including hotels in preparation), comprising over 20,000 rooms in 60 prime locations across Europe. Established in 1988, the network has been dynamically expanding under the visionary leadership of CEO and owner David Etmenan since 2004. NOVUM Hospitality offers mid-range and upscale hotels in central locations, operated under recognized brands such as the niu, Select Hotels, Novum Hotels, Yggotel, and acora Living the City. In addition, NOVUM Hospitality is a franchisee of major brands including InterContinental Hotels Group, Accor, and Hilton. The renowned investment rating agency Treugast has awarded NOVUM Hospitality with an „A” rating, emphasizing their commitment to excellence and leadership in the industry.
Źródło: pap-mediaroom.pl