Nauka i technologie

Popularyzacja nauki to misja i praca; powinna być konkretnie doceniona

Popularyzacja nauki jest równie istotna co inne misje uczelni i powinna być traktowana jako osobna aktywność, która powinna być uwzględniona w ocenie nauczyciela akademickiego. Wielu naukowców i popularyzatorów postuluje, aby praca popularyzatorska była doceniana i uwzględniana w ocenie punktowej, podobnie jak praca naukowa czy dydaktyczna na uczelniach.

Warsztaty zorganizowane przez Politechnikę Śląską, Centrum Popularyzacji Nauki PŚ i Radę Upowszechniania Nauki PAN skupiły się na wyzwaniach związanych z popularyzacją i komunikacją nauki w Polsce. Patronatem medialnym wydarzenia objął serwis Nauka w Polsce.

Wyniki warsztatów dotyczące popularyzacji nauki zostaną przedstawione Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, co umożliwi opracowanie strategii komunikacji naukowej w kraju.

„Jesteśmy bardzo różnorodni. Mamy zawodowych popularyzatorów, a także popularyzatorów na uczelniach – naukowców, którzy chcą komunikować naukę; media, przedstawicieli jednostek, które zajmują się promocją nauki (…). Mamy centra nauki, które również zapraszają naukowców do swoich sal wykładowych. Twórzmy społeczność, gdzie mamy jasno określone role. Im więcej osób będzie pracowało nad tą strategią, tym lepiej” – podkreśliła na spotkaniu dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej, dyrektor Centrum Popularyzacji Nauki PŚ i członkini Rady Upowszechniania Nauki PAN.

Popularyzacja nauki jest ważnym zadaniem, które powinno być doceniane. Więcej informacji na stronie Nauka w Polsce.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM