Marek Zieliński, dyrektor biura innowacji 3W w BGK, podkreślił podczas kongresu H2POLAND & NetZero Forum, że transformacja energetyczna jest niezbędna, pomimo jej wysokich kosztów. Zdaniem Zielińskiego, wodór jest naturalnym kierunkiem, w którym powinniśmy podążać, ze względu na jego potencjał zastosowania w różnych gałęziach transportu. Zdaniem eksperta, rozwój technologii wodorowych wymaga wsparcia finansowego i systemowego, w tym wprowadzenia odpowiednich regulacji prawnych, aby przyczynić się do obniżenia emisji i poprawy jakości życia.
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że Rada Unii Europejskiej zatwierdziła mandat, w ramach którego Komisja Europejska będzie negocjować zmiany w umowie dotyczącej transportu drogowego towarów między UE a Ukrainą. Nasze ministerstwo aktywnie uczestniczy w tych pracach, a dzięki intensywnym działaniom rządu udało się wprowadzić szereg postulatów Polski do mandatu dla Komisji Europejskiej, uwzględniając oczekiwania polskich przewoźników drogowych.
Ministerstwo Infrastruktury podkreśla, że dzięki wielotygodniowym wysiłkom naszego rządu, Komisja Europejska będzie reprezentować Polskę w negocjacjach z Ukrainą w sprawie zmiany umowy transportowej między UE a Ukrainą. Nasze działania zostały uwzględnione w mandacie dla Komisji, co daje naszym przewoźnikom drogowym silną pozycję w tych negocjacjach.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak poinformował, że kolejny istotny krok na drodze do rewizji umowy został już zrealizowany, a negocjacje ze stroną ukraińską w oparciu o mandat Rady UE mają na celu przywrócenie równowagi na rynku przewozów towarów między Unią Europejską a Ukrainą oraz uwzględnienie oczekiwań polskich przedsiębiorców działających na rynku przewozów drogowych towarów.
Umowa między Unią Europejską a Ukrainą w sprawie transportu drogowego, podpisana w czerwcu 2022 r., miała na celu wsparcie gospodarki Ukrainy po agresji Rosji. Dotychczasowa liberalizacja przewozów między UE a Ukrainą, w tym zniesienie obowiązku posiadania zezwoleń na przewozy drogowe dla przewoźników ukraińskich, spowodowała dysproporcje na rynku unijnych przewozów drogowych.
Przyszłe negocjacje między Komisją Europejską a Ukrainą będą decydującym momentem, podczas którego ostateczny kształt zmienionej Umowy między UE a Ukrainą w sprawie transportu drogowego towarów zostanie ustalony.
Informujemy, że komunikaty publikowane na naszym serwisie PAP są prezentowane w formie dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez nas jakichkolwiek zmian w treści. Nadawca ponosi odpowiedzialność za treść komunikatu, zgodnie z postanowieniami ustawy prawo prasowe. (PAP)
Źródło informacji: pap-mediaroom.pl