Mastercard wprowadził nowe narzędzie GdzieJakiBiznes oparte na danych, które ma służyć małym i średnim przedsiębiorcom. Narzędzie to jest skierowane zarówno do doświadczonych przedsiębiorców, poszukujących lokalizacji do rozwoju swojej działalności, jak i do tych, którzy planują otworzyć swój pierwszy biznes i szukają odpowiedniej lokalizacji.
W Polsce ciągle przybywa małych i średnich przedsiębiorstw. W samym tylko 2022 roku otworzyło się ponad 310 tysięcy firm, a codziennie powstaje około 1000 nowych przedsiębiorstw. Te liczby, podobnie jak raport PARP [1], dowodzą, że Polacy coraz chętniej decydują się na założenie własnej działalności.
GdzieJakiBiznes od Mastercard to narzędzie, które pomaga osobom z pomysłem na biznes znaleźć najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Dzięki analizie danych, narzędzie oceni lokalizacje, w których planowana działalność ma największe szanse powodzenia.
GdzieJakiBiznes korzysta z zanonimizowanych danych o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowych informacji od partnerów programu, takich jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dotychczas dostęp do tych danych i analiz był zarezerwowany dla dużych firm i korporacji, teraz jednak wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy mogą z nich skorzystać bez dodatkowych opłat.
„Wybór odpowiedniej lokalizacji lub jej dopasowanie do wybranej branży jest dla wielu biznesów kluczowym czynnikiem sukcesu. Przekazując GdzieJakiBiznes w ręce przyszłych i obecnych przedsiębiorców, chcemy im pomóc w budowaniu ich biznesów od samego początku. To jedyne takie narzędzie w Polsce, wspierające małych i średnich przedsiębiorców, dostępne bezpłatnie. Stworzyliśmy je, by użyć naszych zasobów w jak najlepszy sposób – to przykład odpowiedzialnego wykorzystania analizy danych w służbie społeczeństwu i dla rozwoju przedsiębiorczości” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
GdzieJakiBiznes to łatwe w obsłudze narzędzie, które nie wymaga rejestracji ani logowania, a także jest dostępne na urządzenia mobilne i stacjonarne.
Przedstawia wyniki zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł, pokazując potencjał biznesowy w określonej lokalizacji oraz charakterystykę otoczenia, taką jak dostępność komunikacji miejskiej, tereny zielone i placówki edukacyjne.
Dodatkowo, Orange Polska dostarcza statystyki oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, co pozwala uzyskać informacje o natężeniu ruchu miejskiego, co może być przydatne dla osób prowadzących własną działalność.
Dzięki analizom Mastercard, stanowiącym podstawę narzędzia GdzieJakiBiznes, użytkownik platformy może również uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem są piekarnia i barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.
Prezentujemy wyniki dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy mają bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i budżetu.
GdzieJakiBiznes korzysta z danych dotyczących trendów w wydatkach konsumenckich, które są gromadzone i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, ustalonymi przez Mastercard.
Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl