Zdrowie i styl życia

Krótko i często. Polacy planują wakacyjne wyjazdy

Czy podróżujemy z rodziną czy we dwoje, zazwyczaj wybieramy kilka krótkich wypadów nad morze w ciągu roku. Szukamy noclegów w cenie do 200 złotych za osobę za noc i starannie przeglądamy oferty różnych obiektów. Największy polski portal rezerwacyjny Nocowanie.pl jest naszym ulubionym miejscem do sprawdzania ofert na urlop w kraju.

Nadchodzą wakacje, a serwis Nocowanie.pl postanowił sprawdzić, jak Polacy planują spędzić ten czas. Według przeprowadzonej ankiety wśród tysiąca turystów, 45,2% z nas planuje wyjazd rodzinny, a 37,5% wakacje we dwoje. Pozostałe 17,3% zamierza wybrać się na wakacje w większym gronie znajomych. Czekamy na pełne relacje z tych wyjazdów!

„Przy czym mówimy tu o rezerwacjach indywidualnych, które nie obejmują zorganizowanego wypoczynku dzieci w ośrodkach wypoczynkowych czy obiektach kolonijnych” – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

Czy z rodziną czy we dwoje, chcemy wyjechać na krótki urlop, często więcej niż raz i raczej nad morze. Maksymalnie chcielibyśmy wydać 200 złotych za osobę za noc na noclegi. Wybieramy miejsce pobytu starannie, przeglądając uważnie oferty wielu obiektów. Największy polski portal rezerwacyjny Nocowanie.pl sprawdził wyjazdowe preferencje rodaków decydujących się na urlop w kraju w przeddzień ostatniego dzwonka.

Od tegorocznych wakacji dzieli nas już tylko kilka godzin. Jak wyglądają wakacyjne plany Polaków, postanowił sprawdzić serwis Nocowanie.pl. Według ankiety przeprowadzonej wśród tysiąca turystów, 45,2% z nas wyjedzie rodzinnie, a 37,5% we dwoje. Pozostałe 17,3% wyruszy na wakacje w gronie większej grupy znajomych. „Przy czym mówimy tu o rezerwacjach indywidualnych, które nie obejmują zorganizowanego wypoczynku dzieci w ośrodkach wypoczynkowych czy obiektach kolonijnych” – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

„Bez względu na to, w jakiej konfiguracji wybieramy się na wakacje, jedno jest pewne: dwutygodniowe rodzinne urlopy w kraju przeszły do historii. Utrzymuje się trend krótkich, ale częstszych wyjazdów” – przedstawia wnioski z badania.

Większość, aż 54%, planujących wypoczynek rodziny wybiera tygodniowy wyjazd, co stanowi zbliżony wynik do zeszłorocznego badania przeprowadzonego przez Nocowanie.pl. Natomiast o 10% wzrosła liczba rodzin skracających pobyt do 4 dni, obecnie stanowią one 31% podróżujących rodzin. Tylko 5,7% ankietowanych z tej grupy planuje dwutygodniowy lub dłuższy pobyt w kraju.

Paradoksalnie, odpowiedzi par różnią się nieco. Chociaż 29% par preferuje wyjazdy weekendowe, w porównaniu do tylko 9% rodzin, to jednak 8,5% par może sobie pozwolić na dłuższe urlopy, nawet dwa tygodnie lub więcej.

„Rezerwacje są krótkie, ale dobra wiadomość dla gospodarzy jest taka, że 45% rodzin i 41% par planuje więcej niż jeden urlop. Poza tym wszystko wskazuje na to, że wydamy nieco więcej, bo mniej osób liczy na to, że zmieści się w kwocie do 100 złotych – 44% par i 39% rodzin. W zeszłym roku było to odpowiednio: 49% i 44%” – podaje Rzeszutek.

12% ankietowanych rodzin i 7,8% par jest w stanie wydać powyżej 300 złotych za osobę za noc. Ponad połowa par (52%) planuje przeznaczyć budżet do 2 tysięcy złotych na noclegi, natomiast kolejne 31% zamierza wydać między 2 a 4 tysiące. 42% wyjeżdzających z rodziną chce zmieścić się w drugim przedziale cenowym.

Badani w ankiecie odpowiedzieli również na klasyczne pytanie dotyczące wakacji: nad morze czy w góry? Okazało się, że Bałtyk jest najbardziej popularnym wyborem, na który decyduje się aż 64% podróżujących z dziećmi i 58% par. Natomiast 30% rodzin i 28% par planuje wędrówki w górach. Mazury są wyborem rzadszym niż góry, preferowane są przez 14% podróżujących we dwoje.

Pixabay (2)

„Jak wynika z odpowiedzi ankietowanych, na decyzję o wyborze wpływ mają przede wszystkim ostateczna cena bez ukrytych opłat dodatkowych, dobra relacja ceny do jakości, rzetelny opis obiektu, atrakcyjne promocje, parking, dostępne udogodnienia, a także atrakcje na miejscu i w najbliższej okolicy, dostosowane do potrzeb rodzin lub osób spędzających wolny czas we dwoje” – mówi Agnieszka Rzeszutek.

Po wyborze kierunku i zaplanowaniu budżetu przychodzi moment wyboru konkretnego obiektu, który najlepiej wpisze się w wyobrażenie o udanym wypoczynku.

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Nocowanie.pl, większość Polaków preferuje krótkie, częstsze wyjazdy w kraju nad morze, wydając na noclegi nie więcej niż 200 złotych za osobę za noc. W przeddzień ostatniego dzwonka, sprawdził największy polski portal rezerwacyjny Nocowanie.pl.

„Przy czym mówimy tu o rezerwacjach indywidualnych, które nie obejmują zorganizowanego wypoczynku dzieci w ośrodkach wypoczynkowych czy obiektach kolonijnych” – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

„Duże znaczenie ma też opinia innych. Uważnie śledzimy wpisy i komentarze dostępne w internecie, zwracając uwagę na to czy wyglądają na wiarygodne” – podkreśla.

Podróżujący z całą rodziną są szczególnie ostrożni przy wyborze obiektu noclegowego. Aż 52% z nich porównuje propozycje więcej niż dziesięciu obiektów przed podjęciem decyzji, podczas gdy kolejne 27% przygląda się szczegółowo informacjom o 4-10 obiektach. Tylko 7% osób przyznaje, że nie porównuje ofert wcale. Osoby podróżujące w parach również poświęcają sporo czasu na wybór – 40% sprawdza ofertę od 4-10 obiektów, a 12% nie podejmuje analizy ofert.

Podczas tworzenia ankiet, respondenci zwracają uwagę nie tylko na ceny i opinie, ale także na jakość zdjęć, szczegółowe opisy udogodnień oraz propozycje aktywnego spędzania czasu w okolicy.

„Porównywanie ofert na własną rękę może być czasochłonne, dlatego warto skorzystać z zaawansowanych funkcji wyszukiwania w naszym serwisie, dzięki którym użytkownicy mogą filtrować oferty noclegów pod kątem swoich potrzeb, bez względu na to, czy wakacje planuje duża rodzina, para ceniąca wygodę czy singiel poszukujący aktywnych form wypoczynku. Pomocne są też opinie innych użytkowników dostępne w naszym portalu” – podpowiada Rzeszutek.

Co powoduje, że turyści rezygnują z wyboru konkretnego miejsca? Wiele zależy od braku informacji o wyposażeniu obiektu, niezadowalającego stanu samego obiektu i jego najbliższej okolicy, a przede wszystkim braku parkingu na miejscu.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM