Biznes i finanse

NIQ i World Data Lab publikują raport „Spend Z”

Według prognoz Generacja Z ma stać się największym i najzamożniejszym pokoleniem w historii. Raport „Spend Z” skupia się na trendach wydatkowych tego pokolenia oraz przewiduje, że rynek Generacji Z do roku 2030 urośnie do 12 trylionów USD.

Młodzi ludzie z generacji Z są bardzo zaangażowani w kwestie środowiskowe i społeczne. Według badań, aż 77% z nich deklaruje, że nie zamierza kupować towarów pochodzących z krajów o niskich standardach ochrony środowiska. To sugeruje, że w przyszłości będą oni kierować się wzorcem wydawania pieniędzy, który będzie uwzględniał te wartości.

NielsenIQ („NIQ”) we współpracy z World Data Lab (WDL) opublikowała pierwszy kompleksowy raport poświęcony Generacji Z. Raport „Spend Z” prezentuje badania i analizy dotyczące zachowań pokolenia Z, które mają na celu dostarczenie praktycznych wniosków na temat rynków.

Więcej materiałów multimedialnych znajdziesz w pełnej treści informacji prasowej dostępnej pod tym adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20240605369768/pl/.

Raport ujawnia istotne informacje dotyczące nawyków zakupowych Generacji Z, które firmy szukające wzrostu w przyszłości powinny szybko zrozumieć i przyswoić. Generacja Z to największe pokolenie w historii o globalnym zasięgu, dlatego istotne jest zrozumienie ich sposobu wydawania pieniędzy, wartości, priorytetów, miejsc i sposobów robienia zakupów, zakupionych produktów oraz wpływu na wzorce zakupowe innych pokoleń.

Generacja Z, czyli osoby urodzone między 1997 a 2012 rokiem, stanowi 25% światowej populacji, co oznacza około 2 miliardy ludzi. Według prognoz, do roku 2030 ich siła nabywcza może wzrosnąć do 12 trylionów USD, co uczyniłoby z nich najbogatsze pokolenie na świecie. Do tego czasu będą wydawać więcej niż pokolenie powojenne, a do roku 2034 ich wydatki mogą przekroczyć 9 trylionów USD więcej niż jakiekolwiek inne pokolenie.

„Generacja Z nadeszła, są gotowi wydawać pieniądze, a firmy muszą wiedzieć, w jaki sposób dostosować się do ich potrzeb. Zrozumienie, co odróżnia to pokolenie od poprzednich, jest kluczem do wykorzystania szansy na wzrost przekraczający 12 trylionów USD – twierdzi Tracey Massey, główna dyrektor ds. operacyjnych w NIQ. „Firmy próbują zrozumieć, jakie szanse na wzrost niesie ze sobą Generacja Z, i jak wpływa ona na inne pokolenia. >>Spend Z<< to zaledwie przykład tego, jak NIQ wspiera klientów w realizacji ich niepowtarzalnych ambicji poprzez przewidywanie i zaspokajanie potrzeb konsumentów”.

Podsumowanie cech Generacji Z:

– Autentyczność jest kluczowa: Generacja Z preferuje autentyczne relacje z influencerami i markami. Dla nich sukces oznacza być wiernym sobie. Przywiązują dużą wagę do poczucia przynależności, szacunku do samego siebie i silnej tożsamości, co sprawia, że angażują się w sprawy społeczne i aktywizm.

– Wzrost zakupów stacjonarnych: Generacja Z wydaje ponad 50% swoich pieniędzy na zakupy w sklepach stacjonarnych, co jest wyższe niż u poprzednich pokoleń. Mimo że zaczynają swoje zakupy online, uważają opinie innych kupujących za kluczowy czynnik podczas zakupów i są silnie oddziałują na nich media społecznościowe.

Generacja Z będzie miała globalny wpływ na siłę nabywczą, stanowiąc 30% siły roboczej na świecie do 2030 roku. Regiony takie jak Ameryka Północna, Europa i Azja i Pacyfik będą w dalszym ciągu dominować w konsumpcji, ale znaczenie Afryki Subsaharyjskiej, Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej, Ameryki Łacińskiej i Karaibów będzie rosło dzięki większemu udziałowi przedstawicieli tej generacji w konsumpcji.

Zdrowie i dobre samopoczucie są ważne, ale nie tylko to się liczy. Pokolenie Z ma dużą świadomość zdrowotną i stawia na zrównoważony rozwój. Obserwuje się wzrost popytu na produkty zdrowe, ale także na alkohole i inne napoje wśród konsumentów z tej generacji.

TikTok ma potencjał do generowania aż 81% sprzedaży z branży zdrowia i urody, co dowodzi jego znaczącego wpływu na rynek.

Ponad połowa osób z Generacji Z korzysta z aplikacji do fitnessu lub ćwiczeń, a 17% używa opasek fitness do monitorowania swojej zdrowia i sprawności fizycznej.

Technologia stanowi ważny czynnik wpływający na decyzje zakupowe:

Opinie innych klientów zamieszczone online mają kluczowe znaczenie podczas zakupów, z kolei 53% osób z Generacji Z preferuje zakupy w mediach społecznościowych i na platformach do streamingu na żywo.

Według danych, 26% osób należących do tej grupy wiekowej decyduje się na zakupy w sklepie stacjonarnym korzystając z telefonu. W porównaniu do Generacji Y (23%), Generacji X (18%) i pokolenia powojennego (12%), jest to najwyższy odsetek.

Generacja Z kładzie duży nacisk na zdrowie i ochronę środowiska, co sprawia, że produkty z klasyfikacją NIQ Better For™, wykorzystującą zastrzeżony algorytm do identyfikacji marek na podstawie cech, pozycjonowania, sprzedaży i dystrybucji produktów, mogą przewyższać tradycyjne produkty pod względem wzrostu sprzedaży. W tej kategorii znajdują się produkty, które są „lepsze dla” konsumentów, środowiska i społeczeństwa. To głównie młodsze pokolenia i małe marki odpowiadają za 62% wzrostu w tym segmencie.

„Generacja Z to w największym stopniu połączone w sieci, największe i najbardziej wpływowe pokolenie do tej pory – uważa dyrektor ds. komunikacji w NIQ, Marta Cyhan-Bowles. – Przedstawiciele tej generacji będą mieli mniej dzieci, zatem w późniejszym czasie będą dysponować niespotykaną wcześniej siłą nabywczą i nadal nadawać wysoki priorytet określonym kategoriom – takim jak zdrowie i dobre samopoczucie – w stopniu nieznanym wcześniejszym pokoleniom. Nasza analiza nie pozostawia wątpliwości: inwestycja w Generację Z dzisiaj zwróci się jutro”.

Nowy raport „Spend Z” od firmy NielsenIQ („NIQ”) we współpracy z World Data Lab (WDL) skupia się na analizie trendów wydatkowych Generacji Z, która do roku 2030 ma osiągnąć siłę nabywczą na poziomie 12 trylionów USD.

Generacja Z jest coraz bardziej zainteresowana kwestiami środowiskowymi i społecznymi, co wpływa na ich wzorce zakupowe. 77% deklaruje, że nie zamierza kupować towarów z krajów o niskich standardach ochrony środowiska, co sugeruje przyszłe zmiany w sposobie wydawania pieniędzy.

„Generacja Z to jak dotąd największe, najbogatsze i najbardziej globalne pokolenie – mówi Wolfgang Fengler, dyrektor generalny WDL. – Firmy muszą zdawać sobie sprawę, że Generacja Z to dwa miliardy ludzi, i wyjście naprzeciw ich potrzebom jest koniecznością”.

Przedstawiamy raport „Spend Z”

Raport „Spend Z” analizuje zachowania i preferencje generacji Z w krótko-, średnio- i długoterminowej perspektywie. Skupia się na lojalności wobec marek oraz ma na celu zrozumienie wpływu tych wyników na firmy z sektorów FMCG, technologicznego, dóbr trwałego użytku i sprzedaży detalicznej. Raport ten jest niezwykle istotny dla liderów i decydentów, którzy chcą prowadzić swoje firmy w kierunku skutecznego wzrostu, jednocześnie chroniąc istniejące przedsięwzięcia. Można pobrać bezpłatną kopię raportu.

Nasz zespół w firmie NIQ zajmuje się kompleksową analizą konsumentów, aby dostarczyć najbardziej wszechstronne informacje o zachowaniach zakupowych. W 2023 roku firma NIQ połączyła siły z GfK, aby stworzyć niezrównanego lidera branży o globalnym zasięgu. Dzięki holistycznemu podejściu do detalicznej analizy i zaawansowanej analityce, dostarczamy the Full View(TM) konsumentów.

Nasza firma NIQ ma na celu odkrywanie nowych ścieżek wzrostu poprzez najpełniejsze zrozumienie konsumentów. Po połączeniu z GfK, nasza globalna firma może teraz dostarczyć najbardziej wszechstronne informacje o zachowaniach zakupowych konsumentów, dzięki zaawansowanej analityce i najnowocześniejszym platformom, co zapewnia the Full View(TM).

NIQ to spółka portfelowa Advent International, działająca globalnie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę NIQ.com.

O World Data Lab

World Data Lab (WDL) tworzy zastrzeżone dane, aby mierzyć i przewidywać trendy wśród konsumentów, wydatki konsumenckie, zmiany demograficzne i postępy w dążeniu do zrównoważonego rozwoju do roku 2034. Nasza strategia korzystania z zaawansowanych narzędzi do analizy danych, które doczekały się naukowej recenzji i publikacji w magazynie „Nature”, zapewnia niezrównaną dokładność, aktualność i spójność we wszystkich grupach demograficznych w 180 krajach i ponad 6 tys. miast.

Badania oparte na danych dotyczących wydatków konsumenckich, przeprowadzone przez firmę „Spend Z”, wykorzystały informacje pochodzące z krajowych urzędów statystycznych oraz danych populacyjnych ONZ i instytutu IIASA. Dane zostały uzupełnione o wyniki 2065 ankiet przeprowadzonych w 160 krajach i zgromadzonych w bazie danych NIQ. Tam, gdzie brakowało danych z ankiet, wykorzystano charakterystykę innych krajów do wywnioskowania odpowiednich informacji, z użyciem technik statystycznych, zachowując spójność z danymi gospodarstw domowych odnotowanymi przez organy statystyczne. Prognozy natychmiastowe i przyszłe oparte były na przewidywaniach IMF w perspektywie średnioterminowej oraz na scenariuszach Shared Socioeconomic Pathways opracowanych dla UNFCCC w perspektywie długoterminowej. Metodologia ta pozwala na tworzenie szczegółowych i wiarygodnych prognoz zachowań konsumenckich w 183 krajach w okresie od 2016 do 2034 roku, z podziałem na kategorie według wieku, płci i dochodów. Łączna suma wydatków została rozbijana na ponad 100 różnych kategorii produktów przy użyciu klasyfikacji COICOP. Badania firmy przeszły naukową recenzję w magazynie „Nature”. https://www.nature.com/articles/s41599-018-0083-y.

Niniejsze zawiadomienie ma charakter oficjalny i obowiązujący w języku źródłowym. Tłumaczenie jest jedynie pomocnicze i służy do ułatwienia zrozumienia treści, należy interpretować je w odniesieniu do oryginalnego tekstu, który ma skutki prawne.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM