Wiadomości Polska Biznes i finanse Akademia Rozwoju Fundacji PFR od 2,5 roku uczy, wspiera i motywuje kobiety
Biznes i finanse

Akademia Rozwoju Fundacji PFR od 2,5 roku uczy, wspiera i motywuje kobiety

W ramach programu Akademia Rozwoju Fundacji PFR, 3770 kobiet uczestniczyło w ponad 700 godzinach webinariów, 213 warsztatach online i 20 dodatkowych wydarzeniach. Jak powiedziała Magdalena Grzankowska, prezes Fundacji PFR, program ten nie tylko rozwija, wspiera i motywuje, ale również pomaga uczestniczkom poczuć własną wartość i pokazuje, że zmiany można dokonywać na każdym etapie życia.

W dniu 20 czerwca odbyła się uroczysta gala w Centralnym Domu Technologii, podsumowująca program Akademia Rozwoju. Inicjatywa została uruchomiona 2,5 roku temu przez Fundację Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) w celu wsparcia kobiet, które z różnych powodów pozostają mniej aktywne zarówno w życiu społecznym, jak i zawodowym.

Celem programu jest umożliwienie uczestniczkom rozwoju poprzez wsparcie przedsiębiorczości oraz zdobywanie nowych umiejętności, w tym w dziedzinie technologii cyfrowych, w celu zwiększenia ich szans na rynku pracy.

„Akademia Rozwoju, która jest jednym z kilkunastu realizowanych przez Fundację PFR projektów, jest szczególna, bo uczy Design Thinking – myślenia zorientowanego na przekształcenie pomysłów w gotowe projekty” – podkreśliła Magdalena Grzankowska, prezes Fundacji PFR.

Aby umożliwić kobietom z mniejszych miejscowości dostęp do wiedzy, wszystkie kursy Akademii Rozwoju były przeprowadzane online w formie webinariów, a także odbywały się warsztaty stacjonarne. Udział w zajęciach był bezpłatny, po uprzedniej rejestracji na stronie Fundacji PFR.

Podczas Akademii Rozwoju uczestniczki zdobyły wiedzę na temat planowania i zakładania działalności gospodarczej przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych w internecie. Poznały także techniki tworzenia i aktualizowania stron internetowych firm, budowy czatbotów oraz przekształcania pomysłów w projekty społeczne i biznesowe.

Uczestniczki pogłębiały i testowały zdobytą wiedzę teoretyczną podczas warsztatów i konsultacji z ekspertami Akademii Rozwoju, którzy specjalizują się w biznesie, technologiach cyfrowych i metodzie myślenia projektowego.

„Cele programu Akademii Rozwoju, dla którego inspiracją były warsztaty Design Thinking firmy Google, są proste, ale ambitne: jeżeli ktoś ma pomysł na działalność, to trzeba dać mu narzędzia cyfrowe, organizacyjne, prawne i podatkowe” – zaznaczył Zbigniew Bujak, ekspert do spraw dydaktyki w Fundacji PFR i trener Centralnego Domu Technologii.

Anna Andrychowska, certyfikowana moderatorka Design Thinking, podkreśliła, że warsztaty związane z myśleniem projektowym pozwalają na tworzenie produktów i usług, które lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. Jednakże, kluczowe jest możliwość przetestowania tych pomysłów w rzeczywistości.

Metoda myślenia projektowego, jak tłumaczyła Anna Andrychowska, certyfikowana moderatorka Design Thinking i członkini Dream Team Design Thinking Institute, umożliwia opracowywanie produktów i usług na podstawie głębokiego zrozumienia potrzeb klientów. Jednakże, aby móc ocenić skuteczność tej metody, konieczne jest jej praktyczne zastosowanie.

„Każde warsztaty Design Thinking trwały sześć godzin, podczas których maksymalnie 25 uczestniczek wykonywało określone zadania w 4-5 – osobowych interdyscyplinarnych zespołach. W ten sposób zrozumiały, że nie muszą być we wszystkim dobre, bo dzięki pracy zespołowej każda z nich może odnaleźć w sobie potencjał w działaniu na danym etapie” – mówiła ekspertka.

Łukasz Grygiel, ekspert w dziedzinie finansów i prawa, podkreślił, że warsztaty są doskonałą okazją do zdobywania wiedzy i inspiracji w bezpiecznej atmosferze. Dzięki nim można lepiej zrozumieć proces zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej.

„Najważniejsza jest gotowość na zmianę, dlatego cykl warsztatów z przedsiębiorczości rozpoczęliśmy od przyjrzenia się sobie, pokazania, jak znaleźć u siebie mocne strony i w oparciu o nie rozwijać pomysł na biznes. Dopiero potem następowały tematy związane z założeniem i prowadzeniem firmy, produktem, marketingiem i klientami” – tłumaczył ekspert.

Na kolejnej części gali odbyła się debata ekspercka na temat „Rozwijanie kompetencji kobiet na rynku pracy: strategie na niepewne czasy”.

Panel dyskusyjny był moderowany przez Annę Kowalską i składał się z zaangażowanych ekspertek: Doroty Czekaj, Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej, Małgorzaty Walczak, Renaty Wozby i Zofii Dzik.

Ekspertki podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem w rozwijaniu kompetencji kobiet na rynku pracy, omawiając strategie i kroki, które można podjąć w niepewnej przyszłości.

Na zakończenie gali Angelika Chimkowska, ekspertka od budowania silnych marek osobistych i firmowych, wygłosiła przemowę zatytułowaną „Zmiany w życiu i biznesie: jak zmieniać, by realizować, a nie tylko planować?”

Fundacja PFR działa od sześciu lat, koncentrując się na kształceniu w obszarze zrównoważonego rozwoju, kompetencji cyfrowych oraz przedsiębiorczości, skupiając się również na seniorach, dzieciach i młodzieży. Program Akademia Rozwoju brał także udział w innych inicjatywach i wydarzeniach wspierających kobiety, takich jak Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet „Make the Change”, Festiwal Kobiet Wsi czy Polka XXI wieku.

„Akademia Rozwoju zostaje z nami na dłużej. Powstało wiele nowych programów edukacyjnych na stronie Fundacji PFR i gorąco do nich zapraszamy” – zaznaczyła Magdalena Grzankowska.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version