Wiadomości Polska Biznes i finanse Co nas zachęca do zakupów online? Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl
Biznes i finanse

Co nas zachęca do zakupów online? Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl

Ponad 64% ankietowanych wskazało obniżkę ceny jako największą zaletę zakupów online, podczas gdy 30% preferuje łatwość dokonania zwrotu. W tym roku polscy konsumenci zainteresowani udziałem w wydarzeniu zakupowym Amazon Prime Day (16-17 lipca) planują wydać średnio 346 zł. Najbardziej oczekiwane są promocje dotyczące odzieży i obuwia (68%), elektroniki (53%), kosmetyków (50%), książek (27%) i zabawek (23%).

Zapraszamy wszystkich, którzy jeszcze nie są członkami Amazon Prime, do skorzystania z 30-dniowego okresu próbnego i wzięcia udziału w tegorocznym Prime Day. Więcej informacji na stronie Amazon.pl/primeday

Amazon.pl opublikował wyniki badania przeprowadzonego we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, które wykazało, że Polacy coraz chętniej decydują się na zakupy online ze względu na wygodę i atrakcyjne promocje. 65 proc. respondentów uważa, że zakupy internetowe są wygodniejsze od tych tradycyjnych, a 70 proc. ceni sobie możliwość korzystania z okazji i unikania przepłacania. Badanie zostało przeprowadzone z okazji nadchodzącego wydarzenia zakupowego Amazon Prime Day, które odbędzie się 16-17 lipca. W tych dniach klienci Amazon Prime mogą spodziewać się tysięcy świetnych promocji w różnych kategoriach.

Co przyciąga Polaków do zakupów?

Badanie Amazon.pl wykazało, że Polacy najbardziej cenią obniżone ceny produktów (64 proc.), darmową dostawę niezależnie od wartości zamówienia (56 proc.) oraz łatwy zwrot (30 proc.). Coraz więcej osób zwraca uwagę na błyskawiczną dostawę nawet następnego dnia (26 proc.) oraz dodatkową zniżkę powyżej określonej kwoty (23 proc.). Dla Polaków ważne jest unikanie dodatkowych kosztów związanych z dostawą, a im więcej korzyści otrzymają podczas zakupów, tym lepiej.

„W Amazon naszym priorytetem jest zapewnianie klientom imponujących okazji i wygody zakupów” – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl. „Polacy są wyjątkowo świadomymi konsumentami, którzy zwracają uwagę na ceny, szybką, bezpłatną dostawę i wygodne zwroty. Wychodzimy im naprzeciw, oferując program Amazon Prime, a w nim nielimitowane darmowe i szybkie przesyłki milionów produktów, dostęp do serwisów Prime Video i Prime Gaming, a także ekskluzywne wydarzenia zakupowe, takie jak Prime Day. Cieszy nas, że Prime posiada już ponad połowa respondentów. Coraz większa popularność programu potwierdza, że nieustannie staramy się odpowiadać na ich potrzeby w zakresie zakupów i rozrywki”.

Badani preferują subskrypcje oferujące darmową dostawę produktów, a także dostęp do rozrywki, takiej jak filmy i seriale. Około 42 proc. badanych jest skłonnych wydać do 50 zł rocznie na subskrypcję, co idealnie pasuje do oferty Amazon Prime za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie, łączącej oszczędności, wygodę i rozrywkę.

Polacy są znani z wykorzystywania okazji, dlatego tegoroczny Prime Day może ich pozytywnie zaskoczyć.

Dla większości respondentów okazje to idealna szansa na zakup produktów w atrakcyjnych cenach, co daje im satysfakcję z uniknięcia przepłacania. Ponadto, blisko połowa Polaków regularnie śledzi okazje oferowane przez sklepy i jest skłonna dostosować swoje zakupy do sezonowych promocji.

16-17 lipca odbędzie się coroczny festiwal zakupowy dla klientów Amazon Prime – Prime Day, który przyniesie duże oszczędności w sklepie Amazon.pl. Tegoroczne badanie wykazało, że Polacy planują wydać średnio 346 zł podczas wydarzenia. Najbardziej pożądane produkty to odzież i obuwie (68 proc.), elektronika (53 proc.), kosmetyki (50 proc.), książki (27 proc.) i zabawki (23 proc.). W ofercie znajdą się produkty polskich i zagranicznych marek, takich jak: Trefl, Ochnik, Philips, Bosch, Garmin, Ecco, Puma, Remington, Lego, Fisher-Price czy Tefal.

W tym roku posiadacze pakietu Prime mogą cieszyć się nie tylko obniżonymi cenami, ale także dodatkowymi okazjami. W trakcie Prime Day, klienci Prime, którzy wydadzą co najmniej 50 zł na wybrane produkty, otrzymają dodatkową zniżkę w wysokości 10 zł. Dodatkowo, za zakupy na kwotę minimum 300 zł, klienci otrzymają zniżkę w koszyku w wysokości 50 zł na wybrane produkty.

Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków

To badanie zostało przeprowadzone we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS w dniach 17-24 maja 2024 roku. Próbka reprezentatywna liczyła 1016 Polaków w wieku 18-65 lat i została przeprowadzona metodą CAWI.

Korzystaj z Amazon Prime i ciesz się oszczędnościami, wygodą i rozrywką, wszystko w jednej subskrypcji. Ponad 200 milionów klientów na całym świecie ma dostęp do ogromnego wyboru produktów, ekskluzywnych okazji oraz szybkich i darmowych dostaw. W Polsce klienci Prime mogą korzystać z darmowych dostaw, ekskluzywnych treści w Prime Video, gier w Prime Gaming oraz wyjątkowych wydarzeń zakupowych. Możesz wypróbować Prime za darmo przez 30 dni na stronie Amazon.pl/prime i potem opłacać jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Z Amazon Prime każdy dzień staje się lepszy. Subskrypcja daje dostęp do ogromnego wyboru produktów, ekskluzywnych okazji, wyjątkowych korzyści oraz szybkich i darmowych dostaw. Klienci Prime w Polsce mogą korzystać z bezpłatnych dostaw, nagradzanych filmów i seriali w Prime Video, gier w Prime Gaming oraz wyjątkowych wydarzeń zakupowych. 30-dniowy okres próbny pozwoli Ci przetestować Prime za darmo, a później opłacić jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version