Biznes i finanse

Automarket.pl świętuje 4. urodziny z imponującym wynikiem: 15 tysięcy sprzedanych aut o wartości ponad 1,1 miliarda złotych

Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) publikuje „Zasady zrównoważonego finansowania. Przewodnik dla MŚP” w celu lepszego przygotowania klientów do wyzwań związanych z wymogami ESG. Zawiera on istotne informacje dotyczące zmian legislacyjnych, trendów rynkowych oraz sposobów finansowania działań z zakresu ochrony środowiska.

Wzrasta zainteresowanie kupujących samochodów kanałami e-commerce. Platforma Automarket.pl, należąca do PKO Leasing, odnotowała sprzedaż ponad 15,3 tys. aut w ciągu 4 lat od rozpoczęcia działalności.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku sprzedano prawie 3 tysiące samochodów.

Automarket.pl odnotował wzrost sprzedaży o ponad 45 proc. r/r (w sztukach sprzedanych aut) oraz wzrost wartości wolumenu o ponad 55 proc. r/r w latach 2020-2024, co najlepiej obrazuje tempo rozwoju platformy.

Zarówno Automarket.pl, jak i PKO Bank Polski, odnotowały imponujący sukces, sprzedając aż 44 proc. samochodów platformy Automarket.pl klientom PKO Banku Polskiego.

W ciągu 4 lat istnienia, Automarket.pl, platforma e-commerce należąca do PKO Leasing, sprzedała samochody o łącznej wartości ponad 1,1 miliarda złotych. Ta liczba potwierdza rosnącą popularność zakupów samochodów online od zaufanych sprzedawców, co zostało dodatkowo podkreślone rekordową transakcją na kwotę 1 mln złotych.

„Minione cztery lata to czas dynamicznego rozwoju Automarket.pl, platformy, która stała się ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Cieszymy się z jej sukcesu i widzimy ogromny potencjał dalszego wzrostu, aby osiągnąć pozycję lidera rynku. Jesteśmy wdzięczni pracownikom za włożony wysiłek, a klientom za zaufanie. Działalność Automarket.pl jest ważną częścią Grupy PKO Banku Polskiego, a naszym celem jest zapewnienie klientom kompleksowych rozwiązań finansowych i ekosystemu usług dodatkowych” – powiedział Szymon Midera, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) chce przygotować swoich klientów do nadchodzących wyzwań związanych z wymogami ESG i publikuje „Zasady zrównoważonego finansowania. Przewodnik dla MŚP”, zawierający aktualne informacje na temat zmian legislacyjnych, trendów rynkowych oraz źródeł finansowania działań z zakresu ochrony środowiska.

– Kupujący samochody coraz chętniej korzystają z kanałów e-commerce: platforma Automarket.pl sprzedała ponad 15,3 tys. aut w ciągu 4 lat od rozpoczęcia działalności.

„Z dumą patrzymy na to, jak platforma rozwija się i dostosowuje do zmieniających się oczekiwań rynku. Przez te cztery lata udało nam się zbudować solidną markę, która jest synonimem nowoczesności i zaufania w zakupach samochodów online. Celem jest kontynuacja tego rozwoju i zaoferowanie klientom kolejnych rozwiązań i usług” – powiedział Tomasz Bogus, prezes zarządu PKO Leasing.

Automarket.pl od lipca 2020 r. notuje ciągły wzrost sprzedaży samochodów, aż do osiągnięcia ponad 15 300 sprzedanych pojazdów. Roczne wzrosty wynoszą 45 proc. (liczba sztuk) i 55 proc. (wolumen sprzedaży). Tylko w pierwszej połowie 2024 r. platforma sprzedała około 3 tys. samochodów, zyskując coraz większe grono zadowolonych klientów.

„Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, w trakcie tych czterech lat nasza platforma stała się nie tylko istotnym kanałem sprzedażowym samochodów z całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, ale także dojrzałym marketplace’em motoryzacyjnym. Umożliwia on dealerom efektywne dotarcie ze swoją ofertą do setek tysięcy klientów poszukujących samochodów. Już teraz większość samochodów finansowanych za pomocą platformy pochodzi od dealerów” – podkreśla Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.

Na Automarket.pl użytkownicy mają możliwość wyboru spośród szerokiej gamy nowych i używanych samochodów różnych marek i segmentów. Mogą także skorzystać z opcji leasingu, wynajmu lub zakupu za gotówkę. Dzięki temu oszczędzają czas i otrzymują ofertę finansowania idealnie dopasowaną do swoich potrzeb.

Warto zauważyć, że Automarket.pl oferuje możliwość zakupu samochodów w pełni zdalnie, niezależnie od ich popularności czy klasy. Nie tak dawno sprzedano przez tę platformę Mercedesa Maybach S580 za niemal 1 mln złotych, co jest prawdopodobnie rekordową wartością zdalnej sprzedaży pojazdu w Polsce.

„Transakcja za niemal milion złotych pokazuje rosnące zaufanie klientów do zakupu samochodów online, ale mamy świadomość, że sprzedaż auta za tak wysoką kwotę nie byłaby możliwa bez sprawnie działającego zespołu sprzedaży zdalnej. Kompetencje w tym obszarze budujemy od początku istnienia Automarketu wspólnie z Masterlease, naszym partnerem z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Mamy przy tym świadomość, jak bardzo ten rodzaj obsługi klienta różni się od kanałów stacjonarnych” – zaznacza Tomasz Otto.

Nowe cele i plany

Automarket.pl nieustannie dąży do rozwoju. Naszym celem jest sprzedaż 6 tys. sztuk w tym roku, i jesteśmy zdeterminowani, aby go osiągnąć – mówi Tomasz Otto.

Platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego obecnie intensywnie rozwija swoją architekturę IT, aby jeszcze szybciej reagować na zmieniające się potrzeby klientów. Dodatkowo, poszerza bazę sieci dealerskich i gamę producentów, których samochody są dostępne dla klientów, oraz pogłębia współpracę z innymi podmiotami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

„Uważamy, że synergie będą jednym z głównych lewarów wzrostu Automarketu w przyszłych latach: z jednej strony liczymy na pogłębianie integracji z usługami oferowanymi przez PKO Bank Polski, a z drugiej widzimy wartość w poszerzaniu omnikanałowości. Chcemy odpowiadać na potrzeby także bardziej tradycyjnych klientów, dlatego w tym roku planujemy otwarcie 2 punktów sprzedaży – w Poznaniu i w Warszawie” – mówi Tomasz Otto z Automarket.pl.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM