Nauka i technologie

Elektryczna betoniarka samochodowa SANY 408P spełnia zaktualizowane wymogi unijnego rozporządzenia GSR

European researchers are coming together to conduct high-density measurements of severe storms, taking inspiration from the new film Twisters.

SHANGHAI, July 16, 2024 /PRNewswire/ — The world-class electric truck mixer 408P, designed and manufactured by SANY Group, a renowned Chinese heavy equipment manufacturer, has recently passed the compliance test with the updated EU General Product Safety Regulation (GSR). The 408P model, equipped with an advanced driver assistance system (ADAS) developed by Haistar, is the first electric construction machine from China to obtain the latest whole vehicle type approval certificate (SVTA).

Betoniarka samochodowa 408P firmy SANY uzyskała świadectwo zgodności z nowymi przepisami, spełniając obecnie pięć standardów wymaganych przez GSR. Dzięki temu firma SANY otrzymuje pozwolenie na wprowadzenie produktu na rynek unijny i umacnia swoją pozycję lidera w sektorze elektrycznych maszyn budowlanych, realizując globalny plan rozwoju spółki.

Proces certyfikacji został przeprowadzony pod nadzorem wiodącego dostawcy usług technicznych, TÜV Rheinland. Testy wykazały, że elektryczna betoniarka samochodowa SANY 408P spełnia przepisy i normy UE, jest bezpieczna i niezawodna. Dodatkowo, system ADAS firmy Haistar charakteryzuje się dużą elastycznością i możliwością rozbudowy, co pozwala na jego zastosowanie również w innych modelach.

W 2019 roku Unia Europejska wprowadziła rozporządzenie GSR mające na celu zwiększenie ochrony osób podróżujących pojazdami oraz niechronionych uczestników ruchu drogowego, takich jak piesi i rowerzyści. Nowe przepisy, obowiązujące od lipca 2024 roku, nakładają obowiązek wyposażenia wszystkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w UE w odpowiednią funkcję wspomagania kierowcy, aby minimalizować liczbę wypadków drogowych i ich ofiar poprzez zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa pojazdów.

Elektryczna betoniarka samochodowa SANY 408P wyposażona jest w pięć funkcji wspomagania kierowcy zgodnych z GSR: system informowania przy ruszaniu (MOIS), system wykrywania martwych punktów (BSIS), system informowania o cofaniu (REIS), a także funkcje inteligentnego dostosowania prędkości (ISA) oraz ostrzegania o senności kierowcy (DDAW).

System ISA firmy SANY jest zaprojektowany do alarmowania kierowców o przekroczeniu dozwolonej prędkości. Po przeprowadzeniu testów drogowych na ponad 6 tys. km w 10 krajach UE, w tym 431 km w warunkach rzeczywistych, system wykazał skuteczność wykrywania przekroczeń prędkości przekraczającą 90 procent, a ogólny wskaźnik precyzji osiągnął 96 procent.

System DDAW regularnie śledzi zachowanie kierowcy, w tym ruchy gałek ocznych i głowy, aby ocenić jego poziom zmęczenia i w razie potrzeby podjąć odpowiednie działania, takie jak alarmowanie kierowcy.

Nowa wersja:

System MOIS, który został poddany testom, umożliwia monitorowanie i informowanie kierowcy o pieszych i rowerzystach znajdujących się w martwym punkcie. Funkcja BSIS analizuje ryzyko kolizji w prawym martwym polu widzenia pojazdów ciężarowych lub autobusów podczas skręcania, a REIS pomaga uniknąć zderzenia podczas parkowania dzięki kamerze cofania.

„Firma SANY zamierza kontynuować ekspansję na rynkach międzynarodowych, wspierając rozwój cyfrowej inteligencji i działalności niskoemisyjnej, aby dostarczać klientom na całym świecie bezpieczniejsze, bardziej niezawodne i inteligentniejsze produkty o najwyższej jakości” – powiedział Yu Hongfu, prezes SANY Heavy Industry.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM