Increasing game accessibility and driving sales by implementing localized payment options in the Philippines, Singapore, Hong Kong, and Pakistan.
– The Ministry of Infrastructure announces:
Investments by PKP Intercity in rolling stock and technical facilities
Delivery of 300 new wagons with the option to expand to an additional 150 vehicles, as well as the reconstruction of the Przemyśl Bakończyce station with the construction of a year-round car wash – these are the subjects of two contracts signed on July 17, 2024, by PKP Intercity for a total amount of 4.5 billion PLN.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił, że podpisanie dwóch kluczowych umów dla rozwoju siatki połączeń oraz zaplecza technicznego będzie miało pozytywny wpływ na pasażerów. Nowe wagony o unikalnym standardzie zapewnią jeszcze wyższy komfort podróży, a nowoczesne zaplecze techniczne w Przemyślu pozwoli na efektywne przygotowanie pociągów do trasy.
PKP Intercity podpisało kontrakt o wartości 4,2 mld zł na dostawę 300 nowych wagonów z Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski, z możliwością rozszerzenia zamówienia do 450 wagonów. W przypadku zwiększenia zamówienia, kwota wzrośnie do 6,4 mld zł, co czyni ten przetarg największym w historii przewoźnika pod względem liczby pojazdów.
Przewoźnik planuje zakup nowego taboru w ramach modernizacji i rozwoju floty, co ma przyczynić się do poprawy jakości usług świadczonych pasażerom.
Nowo zamówione wagony zostały zaprojektowane w zupełnie nowym stylu i standardzie, z uwzględnieniem komfortu i wygody pasażerów. Wszystkie będą wyposażone w klimatyzację, system zdalnej diagnostyki, monitoring, system przeciwpożarowy, tablice dynamicznej informacji oraz bezprzewodowy Internet. Wnętrza wagonów będą zróżnicowane, oferując pasażerom kameralne przedziały, przestrzeń bez przedziałów z fotelami w układzie lotniczym, stolikami oraz udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo, podróżni będą mieli do dyspozycji indywidualne oświetlenie, gniazdka elektryczne, porty USB lub ładowarki indukcyjne przy fotelach. Wagonów 1 i 2 klasy zaprojektowano również dodatkową przestrzeń na bagaż pod fotelami.
W niektórych wagonach bezprzedziałowych znajdują się specjalne haki, które umożliwiają przewóz rowerów.
Nowatorskim rozwiązaniem jest stworzenie przestrzeni dla rodziców podróżujących z dziećmi, która będzie połączona z bezpiecznym miejscem do zabaw, zapewniającym komfort podróży małym pasażerom.
Nowe wagony będą zaprojektowane tak, aby mogły obsługiwać zarówno trasy krajowe, jak i międzynarodowe. Po uzyskaniu homologacji, będą mogły podróżować do Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy.
W 2026 roku, pasażerowie będą mogli korzystać z nowych składów pociągów Express InterCity i Intercity.
Nowoczesne zaplecze techniczne dla pociągów PKP Intercity powstanie w Przemyślu.
PKP Intercity podpisało drugą umowę z konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa, dotyczącą budowy nowoczesnego zaplecza technicznego wraz z myjnią w Przemyślu, dzielnicy Bakończyce, jako największej inwestycji infrastrukturalnej. Projekt o wartości prawie 340 mln zł zostanie dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nowy obiekt na terenie technicznej stacji postojowej będzie zawierał halę myjni oraz halę napraw. Dzięki temu zapewniona będzie kompleksowa obsługa techniczna i czyszczenie składów, co przyniesie korzyść podróżnym – pociągi przygotowane na stacji Przemyśl Główny będą gotowe do podróży na najdalsze trasy w kraju.
Całkowita powierzchnia użytkowa inwestycji przekroczy 7800 metrów kwadratowych, a nowo zbudowane tory będą miały długość nieco ponad 6 km, z 28 zamontowanymi rozjazdami. Dzięki rozbudowie układu torowego będzie możliwe obsłużenie większej liczby składów, co z kolei zwiększy efektywność przygotowania pociągów do trasy. W ramach projektu powstaną także m.in. nowa nastawnia, stacja paliw, drogi, place manewrowe i parkingi.
Nowa myjnia w Przemyślu będzie obiektem przyjaznym dla środowiska, wykorzystującą wodę w obiegu zamkniętym i wodę deszczową do mycia taboru. Dodatkowo, na dachu hali napraw zostaną zamontowane panele słoneczne, co pozwoli na korzystanie z myjni przez cały rok, niezależnie od pogody. Mycie będzie obejmować nie tylko karoserię, ale również podwozie taboru kolejowego, a także usuwanie graffiti. Po przebudowie zaplecza technicznego poprawią się również warunki pracy obsługi.
PKP Intercity planuje zainwestować około 2 mld złotych w rozbudowę i modernizację zapleczy technicznych. Spółka ma zamiar wybudować 20 nowoczesnych stacji postojowych i bocznic kolejowych oraz 32 punkty do przygotowania pociągów, które będą przyjazne dla środowiska.
Informujemy, że wszystkie komunikaty publikowane w serwisie PAP są prezentowane w formie dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w treści. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z postanowieniami prawa prasowego (art. 42 ust. 2). (PAP)
Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl