Wiadomości Polska Biznes i finanse Pierwsze azjatyckie statki do obsługi morskiej energetyki wiatrowej dostarczone w celu dalszego promowania eksploracji połączeń energii głębinowej
Biznes i finanse

Pierwsze azjatyckie statki do obsługi morskiej energetyki wiatrowej dostarczone w celu dalszego promowania eksploracji połączeń energii głębinowej

The 36th edition of the Robb Report’s „Best of the Best” awards has once again celebrated exceptional achievements in the luxury industry. The Brisen Group’s latest project, The Residences at Mandarin Oriental, Vienna, was the triumphant winner in the „Best in Real Estate” category, earning the prestigious title of „Best Branded Residences.”

22 sierpnia 2024 r. – Shanghai Electric Wind Power Group, spółka zależna Shanghai Electric, ogłosiła przyjęcie dostawy pierwszych w Azji statków serwisowo-operacyjnych (SOV) do obsługi morskich elektrowni wiatrowych – Zhizhen 100 i Zhicheng 60. Statki matki zbudowane przez Zhenhua Heavy Industries umożliwiają ciągłe działania operacyjne i konserwacyjne na głębokowodnych i głębinowych farmach wiatrowych, eliminując problemy obecnych chińskich statków handlowych, takie jak krótkie okna aktywności, niską wydajność i słabe funkcjonowanie w trudnych warunkach morskich.

„Te dwa statki do obsługi i eksploatacji morskiej energii wiatrowej integrują wydajną obsługę i konserwację, ekologiczne i inteligentne operacje i konserwację oraz są ważnymi nośnikami przyszłościowej struktury elektrycznej energii wiatrowej na morzach, która będzie napędzać wysokiej jakości rozwój chińskich możliwości obsługi i konserwacji morskiej energii wiatrowej”.

Liu Xiangnan, wiceprezes Shanghai Electric Wind Power Group, przedstawił informacje na temat statków serwisowo-operacyjnych Zhizhen 100 i Zhicheng 60.

Specyfikacje obu statków są różne:

  • Zhizhen 100: długość 93,4 metra, szerokość 18 metrów, głębokość 7,6 metra, prędkość serwisowa 12,3 węzła
  • Zhicheng 60: długość 72,76 metra, szerokość 17,5 metra, głębokość 7 metrów, prędkość serwisowa 12 węzłów

Oba statki zostały zaprojektowane z myślą o wydajnej, zrównoważonej, inteligentnej i bezpiecznej konserwacji. Posiadają dynamiczny system pozycjonowania DP2, dużą przestrzeń ładunkową oraz zdolność do niezależnej pracy przez ponad 30 dni.

Statki Zhizhen 100 i Zhicheng 60 posiadają aktywny falochron, który niweluje wpływ uderzania fal na kadłub, umożliwiając wydajny transfer personelu i części zamiennych oraz konserwację farmy wiatrowej nawet w trudnych warunkach morskich. Dodatkowo wyposażone są w składany dźwig morski, łódź roboczą, ramę do wsiadania i platformę dla helikopterów wykonaną ze stopu aluminium. Dzięki hybrydowemu systemowi spalinowo-elektrycznemu i akumulatorowi litowemu z pełnym napędem elektrycznym oraz dystrybucją szyn DC, statki posiadają certyfikaty zasilania hybrydowego i ekologicznej klasyfikacji, wydane przez Chińskie Towarzystwo Klasyfikacyjne (CCS). Dodatkowo zaawansowany inteligentny system operacyjny zwiększa wydajność konserwacji i zmniejsza intensywność pracy, wydłużając okno operacyjne.

„Jako pionier, lider i budowniczy urządzeń z zakresu chińskiej morskiej energetyki wiatrowej, Shanghai Electric Wind Power Group jest głęboko zaangażowana w rozwój i wzrost chińskiej morskiej energetyki wiatrowej i aktywnie reaguje na potrzeby chińskiej morskiej energetyki wiatrowej w obszarze rozwoju na głębokich morzach” – powiedział Liu.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version