Karpacz, located in the heart of the Karkonosze Mountains, will host the XXXIII Economic Forum from September 3rd to 5th. Under the theme „Time for New Leaders: Shaping the Future Together,” the forum will bring together over 6000 participants from around the world to engage in crucial debates and discussions on the future of business, politics, and science.
– Ministerstwo Infrastruktury ogłasza, że otwarto ponad 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między Miechowem a Szczepanowicami w województwie małopolskim. Ten nowy fragment, oddany do użytku 26 sierpnia 2024 r., połączył istniejące odcinki Moczydło – Miechów i Szczepanowice – Widoma. Dzięki temu podróżujący z Krakowa do Warszawy mają teraz możliwość korzystania z blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej od Widomej do stolicy.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak określił drogę ekspresową S7 jako jedną z kluczowych tras w Polsce, która jest oczekiwana przez wielu. Nowa S7 ma zapewnić bezpieczną i komfortową trasę, która połączy poprzednią i obecną stolicę Polski.
Minister also announced the opening of another important road in the south of the country.
„I also have good news for drivers traveling this route to the mountains – in the coming days, a comfortable, dual-carriageway route from Rdzawka to Nowy Targ will be open to traffic. The new route is almost entirely on a new track, west of the old Zakopane road. I hope it will make returning from vacation easier,” added Dariusz Klimczak.
Umowa na realizację odcinka S7, który dziś udostępniono kierowcom, ma wartość 197 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o dofinansowanie inwestycji w wysokości 118,3 mln zł ze środków Unii Europejskiej (z programu FEnIKS). Planowane jest podpisanie umowy o dofinansowanie na przełomie III i IV kwartału tego roku.Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Miechowem a Szczepanowicami został wytyczony na wschód od dotychczasowej trasy drogi krajowej nr 7. W trakcie realizacji inwestycji zbudowano pięć wiaduktów, zbiorniki retencyjne oraz przejścia dla zwierząt. Aby wybudować tę trasę, przecinającą tereny Wyżyny Miechowskiej, wykonawcy (konsorcjum Fabe Polska i Sp Sine Midas Stroy) musieli usunąć prawie 600 tysięcy metrów sześciennych ziemi.
Prace nad kompletną trasą pomiędzy starą a nową stolicą kraju zbliżają się ku końcowi. Jeszcze w tym roku planowane jest oddanie do ruchu 13 km pozamiejskiego odcinka między Widomą a Krakowem Nową Hutą, a ostatni, 5-kilometrowy fragment w obrębie miasta ma być gotowy w połowie 2026 roku. Wówczas zostanie uruchomione szybkie połączenie drogowe pomiędzy Krakowem a Warszawą.
Planujemy stopniowe wydłużanie drogi ekspresowej S7, która połączy Trójmiasto, Warszawę i Kraków. Docelowo ma mieć około 750 km długości i będzie jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w Polsce. Trasa ta jest także częścią europejskiej drogi E77, łączącej trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami, a na południe od Polski biegnie przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu. Ma ona istotne znaczenie dla komunikacji tych trzech państw Europy Środkowej.
Nadchodzące prace drogowe obejmują odcinki S7 na północ od Warszawy (Płońsk – Kiełpin) oraz na północ od Krakowa (Widoma – Nowa Huta). GDDKiA jest w fazie przygotowań do podpisania umowy na wypracowanie projektu budowlanego dla odcinka Warszawa – Kiełpin, a także rozważa różne warianty trasy dla odcinka Kraków – Myślenice.
Informujemy, że wszystkie komunikaty publikowane na stronie PAP są prezentowane w formie dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści. Nadawca ponosi pełną odpowiedzialność za treść komunikatu, z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Dystrybucja: pap-mediaroom.pl