Największa firma ubezpieczeniowa w Polsce jest gotowa do szybkiej obsługi szkód w przypadku nadchodzących w najbliższych dniach powodzi, zwłaszcza w południowych regionach kraju.
Infolinia gotowa do obsługi większej liczby zgłoszeń, mobilne biura PZU dostępne we Wrocławiu, łatwiejsza ścieżka obsługi szkód oraz uruchomiona preobsługa. Według prognoz synoptyków, nad Polską dotarł niż genueński Boris, który przynosi porywisty wiatr i ulewne deszcze. Silne opady spodziewane są zwłaszcza na południu kraju, w województwach dolnośląskim, opolskim, śląskim i małopolskim, gdzie istnieje duże zagrożenie powodziowe.
W drodze do Wrocławia znajdują się Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym duży autobus, które mogą być rozstawione w każdej chwili, by ułatwić poszkodowanym załatwienie od ręki wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, oględzinami oraz uzyskaniem i wypłatą odszkodowań. Mobilne Biura pełnią też funkcję centrów koordynujących działania dziesiątek naszych mobilnych ekspertów w terenie, w tym pracowników przeszkolonych z obsługi dronów. Wykorzystanie dronów przyspiesza proces oceny szkód. PZU jest również gotowy do natychmiastowego uruchomienia uproszczonej procedury – należne wypłaty, wyliczone na podstawie wywiadów z poszkodowanymi i dostarczonych przez nich zdjęć, mogą być jeszcze tego samego dnia przekazane na ich konta.
PZU zwiększył liczbę pracowników obsługujących telefoniczną infolinię, aby efektywnie przyjmować większą liczbę zgłoszeń. Dodatkowo, stworzył szybką ścieżkę obsługi klientów dotkniętych szkodami spowodowanymi obecną sytuacją pogodową. Osoby zgłaszające szkody pod ogólne numery infolinii PZU 801 102 102 lub 799 699 599 zostaną natychmiast przekierowane do odpowiedniego zespołu obsługującego te zdarzenia.
„W tej trudnej sytuacji nie pozostawimy żadnego naszego klienta bez opieki i wsparcia. PZU ma ogromne doświadczenie w obsłudze masowych szkód powstałych w wyniku działania żywiołów atmosferycznych. Mobilizujemy dodatkowe siły w organizacji, by gdy kataklizm już nastąpi, móc jak najszybciej udzielić pomocy naszym klientom i maksymalnie ułatwić im proces dokumentowania, szacowania i zgłaszania szkód oraz wypłaty zaliczek i odszkodowań. Ale zaczynamy działać, jeszcze zanim szkody faktycznie wystąpią, ostrzegając ubezpieczonych u nas i wskazując im dostępne ścieżki postępowania” – mówi Irmina Nowak, dyrektorka zarządzająca ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU.
DLatego PZU uruchomił preobsługę szkód, monitorując wszelkie dostępne informacje o gwałtownych zjawiskach pogodowych i kontaktując się z klientami w danej lokalizacji, aby sprawdzić, czy nie potrzebują pomocy. Konsultanci sprawdzają informacje o ewentualnych uszkodzeniach, rejestrują szkody i oferują organizację lokalu zastępczego w ramach usługi assistance. Klienci ubezpieczeni w PZU na obszarach objętych alertami pogodowymi otrzymają SMS-owe powiadomienia o zagrożeniu wraz z prośbą o kontakt w razie potrzeby.
PZU był pierwszym zakładem ubezpieczeniowym w Europie, który wdrożył taki proaktywny model kontaktu z poszkodowanymi klientami, co pozwala na szybką reakcję na występujące szkody i potrzeby klientów.
—
Co zrobić w przypadku uszkodzeń spowodowanych deszczem i zalaniem?
- Zabezpiecz swoje mienie, jeśli to możliwe, żeby uniknąć dalszych szkód.
- Sfotografuj uszkodzenia i zapisz je (jeśli możesz, uporządkuj uszkodzone rzeczy w jednym miejscu i zrób zdjęcia, a jeśli musisz je wyrzucić, sfotografuj je wcześniej).
- Zgłoś szkodę za pomocą aplikacji mojePZU, strony internetowej www.pzu.pl, infolinii 801 102 102 lub 799 699 599 (wybierz opcję 2, aby zgłosić szkodę) lub skorzystaj z usług Mobilnego Eksperta PZU lub Mobilnego Biura PZU Pomoc na miejscu.
- Jeśli masz zdjęcia uszkodzeń, możesz uporządkować uszkodzone mienie.
- Poinformujemy cię o dalszych krokach w najbliższym czasie.
Źródło: PZU
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl