Volvo Trucks, lider w produkcji samochodów ciężarowych, ogłosił zobowiązanie do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku, co oznacza, że od 2040 roku będzie wytwarzać wyłącznie pojazdy bezemisyjne. Roger Alm, prezydent Volvo Trucks, ogłosił plan redukcji emisji CO2 o 40 proc. do 2030 roku, co stanowi pierwszy krok na drodze do tego celu, podczas jubileuszu 30-lecia obecności firmy w Polsce.
Uroczystość 30-lecia Volvo Trucks w Polsce zgromadziła trzy tysiące gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Na gali pojawił się także Andreas von Beckerath, Ambasador Królestwa Szwecji w Polsce, a także przedstawiciele centrali Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe, w tym prezydent Volvo Trucks Roger Alma i szef regionu Europy Centralno-Wschodniej i Wschodniej w Volvo Trucks, Robert Grozdanovski. Obecny był również Marcio Pedroso, Prezydent VFS Usługi Finansowe.
„To dla mnie wyjątkowy moment, w którym możemy wspólnie świętować trzy dekady naszej obecności na jednym z kluczowych rynków dla Volvo Trucks na świecie. Polska nieustannie udowadnia swoją strategiczną rolę w globalnej strukturze naszej firmy, a jej sukcesy są świadectwem ogromnego potencjału i zaangażowania naszych pracowników, klientów i partnerów biznesowych” – podkreślił Roger Alm, Prezydent Volvo Trucks.
„Transformacja, jaką przeszły wasze miasta, infrastruktura i przemysł w ciągu tych 30 lat, jest naprawdę imponująca i stanowi przykład sukcesu w wielu aspektach” – ocenił Robert Grozdanovski, szef regionu Europy Centralno-Wschodniej i Wschodniej w Volvo Trucks. „Cieszę się, że jako Volvo Trucks mogliśmy przyczynić się do tej ewolucji zarówno w polskiej branży transportowej, jak i w społeczeństwie. To przyjemność i przywilej brać w tym udział” – powiedział.
Zagraniczni goście podziwiali osiągnięcia Polaków w budowaniu nowoczesnej infrastruktury i silnej gospodarki, które miały miejsce w ciągu ostatnich 30 lat.
Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska, opowiedziała o historii firmy na polskim rynku. Zdaniem Kulis, 30 lat dynamicznego rozwoju Volvo Trucks Polska było możliwe dzięki zaangażowaniu klientów, partnerów biznesowych i pracowników. Kulis podkreśliła, że przed nimi kolejne dekady wspólnego budowania zrównoważonego transportu, opartego na przyjaznych dla środowiska, bezpiecznych i nowoczesnych technologicznie ciężarówkach, z nowym Volvo FH Electric na czele.
Historia obecności Volvo Trucks w Polsce sięga 1994 roku, kiedy Grupa Volvo podjęła decyzję o otwarciu biura Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe w Warszawie.
„W tamtym czasie firmę tworzyło jedynie 16 pracowników w Volvo Trucks Polska oraz jeden specjalista w VFS Usługi Finansowe. Mimo skromnych początków, od pierwszego dnia, firma miała ambitne plany, skupiając się na budowaniu silnych fundamentów w oparciu o innowacje, jakość i bliskie relacje z klientami. Dziś, po 30 latach, Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe tworzy zespół ponad pół tysiąca wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych specjalistów” – powiedziała Małgorzata Kulis. Dodała, że z biegiem lat firma zbudowała szeroką sieć autoryzowanych serwisów, która dostarcza nowoczesne pojazdy oraz kompleksowe rozwiązania dla branży transportowej. „W Volvo Trucks dbamy również o zrównoważony rozwój sektora, stając się liderem w dostosowywaniu swoich produktów i usług do zmieniających się potrzeb rynku” – wskazała.
„To właśnie dzięki powracającym klientom oraz niezawodnym partnerom biznesowym, Volvo Trucks i VFS zdołały zbudować swoją pozycję na rynku, stając się synonimem jakości, niezawodności i innowacji w polskim sektorze transportowym. Każdy etap rozwoju firmy, od jej skromnych początków aż po dzisiejszą pozycję lidera, jest świadectwem sukcesu opartego na wspólnych wartościach, bliskiej współpracy i nieustannym dążeniu do doskonałości” – oceniła dyrektor zarządzająca Volvo Trucks.
Kulis podkreśliła, że imponujący rozwój nie byłby możliwy bez silnych, wieloletnich relacji opartych na wzajemnym zaufaniu.
Kulis zwróciła uwagę, że doskonałością jest nowe Volvo FH Aero oraz bezemisyjne Volvo FH Electric o zasięgu 600 km, które będą dostępne w sprzedaży od drugiej połowy 2025 roku.
„Natomiast wyrazem uznania dla naszych klientów i partnerów biznesowych oraz wszystkich naszych pracowników jest spektakularna Gala 30-lecia Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce zorganizowana w majestatycznych murach Twierdzy Modlin” – dodała.
Przez ostatnie trzy dekady VFS rozwijała bogatą ofertę, która wspierała polskich klientów w ich aspiracjach biznesowych poprzez współpracę z Volvo Trucks.
Marcio Pedroso zauważył, że VFS przez trzy dekady stale rozszerzała swoją ofertę, aby wspierać polskich klientów we współpracy z Volvo Trucks i pomagać im w realizacji ich celów biznesowych.
Podczas uroczystości omówiono także znaczenie transportu dla rozwoju gospodarczego i konieczność jego modernizacji.
Roger Alm, prezydent Volvo Trucks, zwrócił uwagę na to, że branża transportowa jest odpowiedzialna za około 7 proc. globalnych emisji CO2. Firma postawiła sobie za cel zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na transport przy jednoczesnej redukcji emisji, wynikającej ze wzrostu populacji.
Przypomniał, że Volvo Trucks zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku, co oznacza, że od 2040 roku będzie produkować wyłącznie pojazdy o zerowej emisji. Wynika to z faktu, że wymiana całej floty zajmuje ok. dekady. „Już do 2030 roku Volvo Trucks planuje redukcję emisji CO2 o 40 proc., co jest pierwszym dużym krokiem na drodze do osiągnięcia tego celu” – dodał.
Roger Alm podkreślił, że Volvo Trucks stawia na rozwój pojazdów elektrycznych i jest liderem rynku, posiadając udział wynoszący 44 proc. w Stanach Zjednoczonych i 56 proc. w Europie. Firma już wprowadziła do produkcji osiem modeli elektrycznych ciężarówek, zainwestowała w fabrykę produkującą baterie na dużą skalę w Szwecji oraz przejęła biznes baterii od firmy Proterra w Stanach Zjednoczonych.
Volvo Trucks inwestuje w rozwój pojazdów elektrycznych, będąc liderem rynku z udziałem wynoszącym 44 proc. w Stanach Zjednoczonych i 56 proc. w Europie. Firma już rozpoczęła seryjną produkcję ośmiu modeli elektrycznych ciężarówek, zainwestowała w fabrykę produkującą baterie na dużą skalę w Szwecji oraz przejęła biznes baterii od firmy Proterra w Stanach Zjednoczonych – powiedział Roger Alm.
„Do tej pory 3500 elektrycznych ciężarówek Volvo pokonało łącznie ponad 61 mln km (38 mln mil), co odpowiada 1500 okrążeń Ziemi” – podał prezydent Alm.
Małgorzata Kulis podkreśliła, że strategia Volvo skupia się na rozwoju trzech kluczowych technologii: elektrycznych pojazdów bateryjnych, pojazdów z ogniwami paliwowymi oraz silników spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, takimi jak biodiesel czy HVO, czyli odnawialny olej napędowy.
Według Małgorzaty Kulis, Volvo koncentruje się na rozwoju trzech kluczowych technologii: elektrycznych pojazdów bateryjnych, pojazdów z ogniwami paliwowymi oraz silników spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, takimi jak biodiesel czy HVO, czyli odnawialny olej napędowy.
Volvo zauważyło, że nie ma jednego idealnego rozwiązania, które pasowałoby do wszystkich. Firma rozumie, że różne regiony i klienci będą potrzebować różnych opcji, zależnie od dostępności energii, kosztów infrastruktury ładowania oraz lokalnych uwarunkowań.
„Przykładem już wdrażanej technologii jest nowy model Volvo VNL, który redukuje zużycie paliwa o 10 proc., a bestseller Volvo FH, który w ciągu ostatnich pięciu lat zmniejszył to zużycie o 20 proc., co przekłada się na 9 milionów ton mniej wyemitowanego CO2 przez nasze ciężarówki w porównaniu z rokiem 2019” – podała.
Dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska uważa, że przyszłość rozpoczęła się już teraz, a pozytywne zmiany, jakie niesie ze sobą, będą miały pozytywny wpływ nie tylko na gospodarkę i środowisko, ale także na zdrowie i jakość życia ludzi.
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl