Wiadomości Polska Polityka i społeczeństwo Fundacja PFR: Centralny Dom Technologii przez 5 lat zorganizował zajęcia edukacyjne dla 53 tys. uczestników
Polityka i społeczeństwo

Fundacja PFR: Centralny Dom Technologii przez 5 lat zorganizował zajęcia edukacyjne dla 53 tys. uczestników

W ramach obchodów 5. rocznicy istnienia Centralny Dom Technologii organizuje 2200 warsztatów z zakresu robotyki, programowania i nowych technologii dla klas szkolnych, nauczycieli i seniorów, a także 730 konferencji i szkoleń biznesowych. Dodatkowo odbędą się debaty online o edukacji oraz projekty edukacyjne w 25 miastach w Polsce. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty na nowy rok szkolny!

Spotkanie z okazji 5. rocznicy utworzenia Centralnego Domu Technologii odbyło się 12 września 2024 r. w siedzibie CDT przy ul. Kruczej 50 w Warszawie. Wydarzenie zostało poprowadzone przez Magdalenę Grzankowską, prezes Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju, i zgromadziło nauczycieli, przedstawicieli oświaty, uczestników zajęć, partnerów CDT oraz lokalną społeczność.

„Od 2019 r. naszym największym projektem jest Centralny Dom Technologii, który powstał, by stworzyć przestrzeń i miejsce, gdzie innowacje spotykają się z biznesem właśnie po to, by wspierać nowoczesną edukację, w której zdobywamy nie tylko kompetencje cyfrowe, ale też uczymy się krytycznego spojrzenia na świat, a także przedsiębiorczości. Jesteśmy kreatywni i staramy się tworzyć innowacje” – powiedziała Magdalena Grzankowska, prezes Fundacji PFR.

Według prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju, Piotra Matczuka, Centralny Dom Technologii w ciągu pięciu lat zyskał rozpoznawalność jako marka edukacyjna nie tylko w Warszawie, lecz także w całej Polsce.

„W CDT świat finansów i technologii trafił do szerszej publiczności, oferując najnowocześniejsze technologie, pomoce dydaktyczne i metody nauczania w szczególności dzieciom i młodzieży. Mam nadzieję, że absolwenci zajęć organizowanych przez Centralny Dom Technologii będą przyszłymi noblistami, będą budowali dobrobyt i przyszłość Polski” – podkreślił Piotr Matczuk.

Przed galą odbyły się warsztaty dla seniorów pt. „Sztuczna Inteligencja dla Cyfrowych Debiutantów” oraz dla nauczycieli pt. „Zaprogramuj (i zabierz ze sobą) swój mikrokomputer!”. Poprzedniego dnia młodzież została zaproszona na warsztaty z wykorzystaniem technologii VR, podczas których obejrzeli film VR „MS Piłsudski – podwodna misja”. Dodatkowo odbył się pokaz naukowy „Heweliuszy Nauki”.

W nowym roku szkolnym Centralny Dom Technologii proponuje różnorodne zajęcia, takie jak „Edukacyjny Wehikuł czasu” dla dzieci, „Cyfrowy kierunkowskaz” dla młodzieży, szkolenia dla nauczycieli z zakresu metody STEAM oraz program „Cyfrowi Debiutanci” dedykowany seniorom.

„>>Edukacyjny Wehikuł czasu<< to propozycja dla najmłodszych i dla nauczycieli. Będzie tam kino VR-owe (w technologii wirtualnej rzeczywistości) i warsztaty z wykorzystaniem VR, na których łączymy nauczanie historii z metodą STEAM, czyli uczymy o historii w sposób ciekawy, interesujący, projektowy, twórczy” – mówił Zbigniew Bujak, ekspert ds. dydaktyki w Fundacji PFR i edukator CDT.

W tym roku szkolnym CDT poprowadzi kolejną edycję warsztatów „Cyfrowy Kierunkowskaz”, podczas których młodzież uczy się podstaw programowania, modelowania 3D, konstruowania. Tematy poruszane podczas warsztatów obejmują przedsiębiorczość, ochronę środowiska i zrównoważony rozwój.

„Poprowadzimy również dwudniowe szkolenia dla nauczycieli w obszarze metody STEAM. Pierwszy dzień poświęcony będzie w całości metodologii, a drugi – sprzętom edukacyjnym, które m.in. trafiły do szkół w ramach programu Laboratoria Przyszłości jak roboty edukacyjne, drukarki 3D czy mikrokontrolery, na których można uczyć się podstaw programowania” – zaznaczył ekspert.

Seniorzy będą mieli okazję wziąć udział w dwudniowych warsztatach „Cyfrowi Debiutanci”, które będą skupiały się na podstawach obsługi komputera, smartfona, cyberbezpieczeństwa oraz korzystania z aplikacji rządowych jak mObywatel.

Warsztaty te mają na celu zapoznanie starszych osób z nowymi technologiami i ułatwienie im korzystania z nich w codziennym życiu.

„CDT to ponad 53 tys. uczestników zajęć czy warsztatów. Nasze działania staramy się realizować nie tylko w tej przestrzeni, ale też w całej Polsce. Wyjeżdżamy do szkół, do nauczycieli, mnóstwo naszych zajęć jest dostępnych online po to, żeby ta edukacja mogła docierać praktycznie wszędzie” – zaznaczyła Magdalena Grzankowska.

Prezes Fundacji PFR poinformowała, że w Bazie Wiedzy CDT oraz na kanale YouTube CDT można znaleźć ponad 5500 godzin filmów i materiałów dydaktycznych. Materiały na YouTube zostały wyświetlone ponad 363 000 razy.

Centralny Dom Technologii otwiera swoje pomieszczenia dla instytucji partnerskich i firm, które chcą organizować szkolenia dla swoich pracowników. Współpracujący z CDT Ariadna Gołębicka i dr Konrad Maj z HumanTech Center Uniwersytetu SWPS prowadzą badania dotyczące relacji dzieci z robotami humanoidalnymi od dwóch lat.

CDT również koncentruje się na kwestiach cyberbezpieczeństwa i higieny cyfrowej, zwłaszcza w odniesieniu do dzieci. Podczas gali Magdalena Bigaj, prezeska Fundacji Instytut Cyfrowego Obywatelstwa oraz autorka książki „Wychowanie przy ekranie – Jak przygotować dziecko do życia w sieci”, poruszyła ten temat.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version