Wiadomości Polska Biznes i finanse Różnorodność, metafora i wyjątkowość podróży samolotem – poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla Polskich Linii Lotniczych LOT
Biznes i finanse

Różnorodność, metafora i wyjątkowość podróży samolotem – poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla Polskich Linii Lotniczych LOT

Po przeglądaniu wielu prac nadesłanych przez utalentowanych artystów grafików, kapituła wybrała zwycięzców konkursu na plakat Polskich Linii Lotniczych. W sumie, w konkursie brało udział 827 projektów. Plakaty LOT z 2024 roku prezentują nowoczesną markę, która stawia na komfort, uśmiech i niezapomniane doznania swoich pasażerów.

Od 95 lat trwa tradycja projektowania plakatów dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Przewoźnik ponownie zaprosił profesjonalistów grafiki do przygotowania nowoczesnych projektów. Konkurs polegał na stworzeniu plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT, takich jak komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Po intensywnych obradach wyłoniono autorów najciekawszych propozycji.

W konkursie projektowym Paweł Mildner zdobył pierwsze miejsce dzięki zabawnej kompozycji, która idealnie odzwierciedlała doświadczenie podróży samolotem z LOT-em. Jury doceniło również oryginalne detale i odwagę w interpretacji tematu. Drugie miejsce przypadło Arkadiuszowi Docza za minimalistyczną kompozycję, która budziła pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem. Trzecie miejsce zajęła Alicja Jasina, która otworzyła wiele dróg interpretacji związanych z podróżą samolotem i stworzyła symboliczną formę oraz zestawienie kolorów zachęcające do wspólnego doświadczenia niezapomnianych chwil w samolotach LOT-u. Nagrodzeni otrzymają pieniężne nagrody oraz vouchery na zakup biletów lotniczych.

„Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności, jaką prezentują nadesłane w konkursie prace. Otrzymaliśmy aż 827 projektów – tak duże zainteresowanie świadczy o tym, że 95-letnia tradycja tworzenia lotowskich plakatów jest wciąż żywa, a coraz młodsi twórcy znają dziedzictwo Polskich Linii Lotniczych LOT i chcą być jego częścią. Autorzy najlepszych plakatów przedstawili Polskie Linie Lotnicze LOT jako wyjątkowego towarzysza podróży, a samą podróż, jako niepowtarzalne doświadczenie, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi. Serdecznie gratulujemy laureatom oraz wyróżnionym nietuzinkowych pomysłów, różnorodności oraz bogactwa interpretacji atrybutów marki LOT” – mówi Ewa Lampart, dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej PLL LOT.

W konkursie zostały przyznane wyróżnienia dla Agaty Małeckiej, Karoliny Grabarczyk, Kamila Rekosza, Jerzego Skakuna, Michała Dyakowskiego, Aleksandry Niepsuj, Aleksandra Modzelewskiego, Asi Pietrzyk, Sofii Lupul, Aleksandry Szmidy oraz Patryka Wojciechowicza. Kapituła doceniła kreatywne wykorzystanie symboli, ilustracyjny język wypowiedzi oraz innowacyjny dialog z plakatami reklamowymi LOT-u, powstałymi w XX wieku.

„Nagrodzone i wyróżnione plakaty tworzą różnorodny zestaw zarówno pod względem formalnym, jak również podejścia do tematu, pomysłu na przedstawienie i interpretacji zadania konkursowego. LOT na plakatach z 2024 roku to firma o niepowtarzalnym i nietuzinkowym samolotowym uśmiechu. Dowcip, detal, kompozycja i kolor w nagrodzonych projektach budują nowoczesny i artystyczny wizerunek przedsiębiorstwa dbającego o komfort, wygodę, bezpieczeństwo i uśmiech wszystkich pasażerów. Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy” – mówi Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.

Laureatów wybrano za pośrednictwem jury, które składało się z: Bożeny Pysiewicz (przewodniczącej kapituły) – kuratorki Muzeum Plakatu w Wilanowie, dr hab. Ryszarda Kajzera – grafika i projektanta, dr hab. Agnieszki Ziemiszewskiej – projektantki i nauczycielki akademickiej, Bartłomieja Walczuka – dyrektora kreatywnego i projektanta, Julii Mirny – ilustratorki i graficzki oraz ze strony PLL LOT Ewy Lampart – dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej.

W składzie jury, które wyłoniło zwycięzców, znaleźli się: Bożena Pysiewicz (przewodnicząca kapituły) – kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie, dr hab. Ryszard Kajzer – grafik i projektant, dr hab. Agnieszka Ziemiszewska – projektantka i nauczycielka akademicka, Bartłomiej Walczuk – dyrektor kreatywny i projektant, Julia Mirny – ilustratorka i graficzka oraz ze strony PLL LOT Ewa Lampart – dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej.

Z przyjemnością ogłaszamy, że Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, jest naszym partnerem w Konkursie na plakat dla PLL LOT. Nagrodzone prace zostaną dodane do kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie i wykorzystane w promocji Polskich Linii Lotniczych LOT.

Aby zobaczyć nagrodzone i wyróżnione prace, odwiedź stronę: Konkurs na plakat PLL LOT

Jeśli chcesz pobrać nagrodzone plakaty, skorzystaj z tego linku: Nagrodzone plakaty

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. to nowoczesny przewoźnik, który łączy Europę Środkową i Wschodnią ze światem. LOT oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Indii, Japonii i Korei Południowej. Przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługiwane są przez Boeingi 787 Dreamliner, jedne z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów na świecie. LOT istnieje na rynku lotniczym od 1929 roku i jest 12 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jednocześnie jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.

Muzeum Narodowe w Warszawie to jedno z największych i najstarszych muzeów sztuki w Polsce. Zostało założone w 1862 roku jako Muzeum Sztuk Pięknych, a jego modernistyczny gmach, w którym obecnie mieści się siedziba instytucji, powstał w latach 1927–1938, przed drugą wojną światową. Obecnie Muzeum Narodowe gromadzi kolekcję około 850 tysięcy dzieł sztuki, zarówno polskiej, jak i zagranicznej, począwszy od starożytności, a skończywszy na współczesności. Zbiory obejmują malarstwo, rzeźbę, rysunki, druki, fotografie, monety oraz przykłady sztuki użytkowej i wzornictwa. Co roku kolekcja Muzeum powiększa się o kolejne, starannie wyselekcjonowane dzieła, w tym takich artystów jak Marc Chagall, Francisco Goya, Stanisław Wyspiański, Anna Bilińska i August Zamoyski. Oprócz galerii stałych, takich jak Galeria Sztuki Starożytnej, Galeria Sztuki Średniowiecznej, Galeria Wzornictwa Polskiego, Galeria Sztuki XIX Wieku, Galeria Faras i Galeria Sztuki Dawnej, Muzeum co roku prezentuje kilka wystaw czasowych.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version