Wiadomości Polska Biznes i finanse Kolejne odcinki S11 w przetargu
Biznes i finanse

Kolejne odcinki S11 w przetargu

Według ogłoszeń opublikowanych w Dzienniku Urzędowym UE, GDDKiA ogłosiła przetargi na zaprojektowanie i budowę około 30 kilometrów drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Prace będą dotyczyły dwóch odcinków, które zostaną zrealizowane w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r., w latach 2025-2029.

Informacje dotyczące ogłoszenia będą niedługo dostępne na platformie zakupowej GDDKiA. Wykonawca musi zrealizować inwestycję w formule Projektuj i Buduj, przy czym projekt budowlany i wniosek o ZRID muszą być złożone w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy. Procedury GDDKiA mają trwać 7 miesięcy, a prace w terenie będą trwać 22 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca.

Planuje się rozpoczęcie budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej w IV kwartale 2026 r., z możliwością skorzystania z nowej trasy przez kierowców w I półroczu 2029 r. Inwestycja obejmie przebudowę istniejących dróg, budowę odcinków lokalnych dróg, oraz infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów. Projekt zakłada również przejścia dla zwierząt oraz budowę ekranów akustycznych i zbiorników retencyjnych.

Nowa droga ekspresowa między Przygodzicami a Ostrzeszowem

Nowy odcinek drogi ekspresowej będzie miał długość ponad 12 kilometrów i połączy istniejącą S11 z drogą wojewódzką nr 444 w okolicach Ostrzeszowa. Przebiegnie on na wschód od Antonina, przetnie linię kolejową łączącą Ostrów Wielkopolski i Kępno, oraz obecną DK11, przechodząc na zachód od Ostrzeszowa. Na tym odcinku znajdą się węzły drogowe w Przygodzicach i Antonin, a także Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Bledzianów i Kozły. Planowane jest także zbudowanie 10 obiektów inżynierskich.

Nowa droga ekspresowa łącząca Ostrzeszów Północ i Kępno Północ

Nowa 18-kilometrowa trasa będzie kontynuacją istniejącej drogi ekspresowej i rozpocznie się od węzła Ostrzeszów Północ, łącząc się z drogami wojewódzkimi 444 i 449 oraz drogą krajową nr 11. Omijając Ostrzeszów od zachodu, nowa trasa włączy się w istniejącą drogę ekspresową S11 w okolicach Kępna. Dostęp do nowego odcinka będzie możliwy przez trzy węzły drogowe: Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ. Cała trasa będzie obejmować 16 nowo zbudowanych obiektów inżynierskich.

Nowa obwodnica Kępna w województwie wielkopolskim

Umowę na projekt i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna podpisano w kwietniu. Zadanie o wartości ponad 69 mln zł realizować będzie konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia, a zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2027 roku.

W lipcu tego roku GDDKiA zawarła umowę na budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Całą inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, a wartość umowy wynosi ponad 853 mln zł.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version