Polityka i społeczeństwo

PZU wypłacił już ponad 111 mln zł powodzianom

Polski ubezpieczyciel skutecznie reaguje na szkody spowodowane powodzią na Dolnym Śląsku, co umożliwi poszkodowanym szybszą odbudowę i naprawę zalanych nieruchomości oraz odtworzenie utraconego mienia.

Przed nadejściem wielkiej fali szkód, PZU był w pełnej gotowości do udzielenia pomocy. Zwiększył obsadę infolinii, aby efektywnie przyjmować nadzwyczajną liczbę zgłoszeń. Aktywował preobsługę szkód, kontaktując się z klientami na zagrożonych obszarach i sprawdzając, czy nie potrzebują pomocy assistance lub chcą zgłosić szkodę. Dodatkowo, wysłał Mobilne Biura PZU Pomoc na Dolny Śląsk, aby ułatwić poszkodowanym zgłaszanie szkód i uzyskiwanie odszkodowań na tzw. szybkiej ścieżce obsługi (wypłaty odszkodowań nawet tego samego dnia, na podstawie dokumentacji i zdjęć od klientów oraz wywiadów z nimi).

Blisko 700 pracowników PZU zaangażowało się w akcję pomocy – od pracowników oddziałów, agentów po mobilnych ekspertów, działających na zalanych terenach, po osoby koordynujące i zarządzające na poziomie regionalnym i centralnym. Pierwsze odszkodowania zostały wypłacone już w niedzielę, 15 września. W ciągu półtora tygodnia akcji, do środy, 25 września rano, decyzje odnośnie do 70% zgłoszonych przez klientów szkód powodziowych zostały wydane, a łącznie wypłacono już ponad 111 mln zł tytułem zaliczek i odszkodowań.

Zgłoszenia można dokonać poprzez różne kanały, takie jak serwis mojePZU, strona internetowa PZU oraz infolinia. Mobilne Biura PZU od poniedziałku, 16 września, dotarły do obszarów dotkniętych powodzią, takich jak Kłodzko, Lądek-Zdrój, Stronie Śląskie, Krosnowice, Trzebieszowice, Ołdrzychowice Kłodzkie. Od poniedziałku, 23 września, wieczorem PZU jest również w Głuchołazach, a od wtorku dodatkowo w Bodzanowie, a dzisiaj Mobilne Biura PZU zjawią się też w Nysie. Klienci PZU z danej okolicy są wcześniej powiadamiani SMS-ami o doraźnych punktach obsługi, godzinach pracy oraz wymaganych dokumentach, aby zgłosić szkody powodziowe i zostać jak najszybciej obsłużonymi.

PZU troszczy się nie tylko o swoich klientów, ale o wszystkich mieszkańców zalanych obszarów. Specjalny fundusz Grupy PZU, stworzony w celu wsparcia samorządów, jednostek Państwowej Straży Pożarnej, Ochotniczych Straży Pożarnych, policji, innych służb oraz organizacji pozarządowych zaangażowanych w działania przeciwpowodziowe, został niedawno zwiększony o dodatkowe 5 mln zł, osiągając wartość 24 mln zł.

PZU przekazuje środki na zakup sprzętu ratunkowego dla strażaków i policji. Środki trafiają m.in. na quady, wyposażenie do nich, motopompy, kurtki, latarki i inne niezbędne rzeczy. Policjanci we Wrocławiu i Opolu już wykorzystują zakupiony sprzęt, który zwiększył ich mobilność i efektywność w działaniach ratunkowych. Ponadto, samorządy kupują za te środki worki na piasek, łopaty, termosy, wodery i rękawice. Całkowita suma przekazana przez PZU wynosi blisko 600 tys. zł.

PZU oferuje nieodpłatną pomoc medyczną w swoich placówkach dla osób dotkniętych powodzią. Wsparcie obejmuje opiekę dla kobiet w ciąży, dzieci, oraz pomoc w przypadku infekcji, drobnych urazów, pogorszenia się stanu zdrowia osób przewlekle chorych, oraz w przypadku utraty leków lub konieczności przedłużenia recepty na leki przyjmowane na stałe.

Medycy z PZU Zdrowie rozpoczęli akcję szczepienia osób zaangażowanych w pomoc powodzianom przeciw tężcowi, WZW typu A i durowi brzusznemu. Akcja skierowana jest głównie do strażaków PSP i druhów OSP, którzy narażeni są na kontakt z wodą powodziową, odpadami oraz różnego rodzaju urazami i skaleczeniami podczas akcji ratunkowej. Pierwsze szczepienia odbyły się 20 września w Nysie i Głuchołazach, gdzie zaszczepiono około 150 osób.

Osoby dotknięte powodzią potrzebują również wsparcia psychologicznego, aby poradzić sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą im po tych trudnych dniach. Dlatego PZU uruchomił infolinię wsparcia psychologicznego pod numerem 22 735 39 44, na której psycholodzy PZU Zdrowie dyżurują przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 14.00 do 20.00, aby udzielać potrzebującym pomocy.


Źródło: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM