Wiadomości Polska Nauka i technologie KNM 2024: trzeba zwiększyć transfer nowych rozwiązań technologicznych do gospodarki
Nauka i technologie

KNM 2024: trzeba zwiększyć transfer nowych rozwiązań technologicznych do gospodarki

Rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego przyszłości wymaga przyspieszenia komercjalizacji wyników pracy instytutów badawczych. Do tej kwestii odnosi się tworzona właśnie strategia Sieci Badawczej Łukasiewicz – mówi dr Hubert Cichocki, prezes tej instytucji. Hubert Cichocki był gościem drugiego dnia Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi (23-26 września).

Podczas panelu dyskusyjnego „Buy Polish – Developing the Polish Automotive Industry of the Future”, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz omawiał strategie rozwoju sektora motoryzacyjnego opartego na pojazdach elektrycznych w Polsce.

„Instytuty Sieci Badawczej Łukasiewicz już dziś realizują prace na rzecz szeroko rozumianej branży automotive w kontekście elektromobilności. Prace te dotyczą przede wszystkim rozwiązań elektronicznych oraz technologii materiałowych” – wyjaśnia Hubert Cichocki.

Nacisk kładziony jest na kwestie związane z komercjalizacją wyników pracy instytutów badawczych w nowej strategii Sieci Badawczej Łukasiewicz. Komercjalizacja stanowi istotne wyzwanie, a celem jest wyspecjalizowanie Instytutów Łukasiewicza w zagadnieniach z zakresu wdrożeń i transferu technologii – podkreśla Hubert Cichocki.

Według niego instytuty Polskiej Akademii Nauk oraz niezależne instytuty badawcze głównie skupiają się na prowadzeniu badań podstawowych, podczas gdy instytuty Łukasiewicza powinny być zdolne do podnoszenia poziomu gotowości technologicznej projektów oraz transferowania rozwiązań technicznych i gotowych technologii do polskiej gospodarki.

„Warto wskazać, że powstająca strategia Sieci Badawczej Łukasiewicz jako podstawowe kierunki działalności i badań bierze pod uwagę dwa zagadnienia istotne z punktu widzenia szeroko rozumianej elektromobilności. Kierunek chemiczny, gdzie historycznie instytuty zrzeszone w Sieci Badawczej Łukasiewicz mają istotne kompetencje, oraz kwestie związane z mikroelektroniką i fotoniką, które również są niezbędne dla branży elektromobilności” – mówi prezes Cichocki. 


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version