Wiadomości Polska Biznes i finanse Polacy szukają aut hybrydowych. Co trzeci z planujących zakup samochodu widzi w nich przyszłość
Biznes i finanse

Polacy szukają aut hybrydowych. Co trzeci z planujących zakup samochodu widzi w nich przyszłość

W ostatnich danych rejestracji nowych samochodów można zauważyć rosnące zainteresowanie samochodami z napędem hybrydowym. W czerwcu auta z takimi silnikami stanowiły prawie 1/3 rynku europejskiego, a ich udział nadal rośnie. Według badania Automarket.pl, aż 33% respondentów jest zainteresowanych hybrydą w ciągu najbliższych 5 lat. Klienci platformy sukcesywnie kupują coraz więcej aut z napędem hybrydowym, które obecnie stanowią ponad 10% całości sprzedaży, w porównaniu do niecałych 7% w 2023 roku. Zawieszenie programu dopłat do aut bateryjnych może wpłynąć na różnice w cenach e-pojazdów i hybryd, co z kolei może pobudzić zainteresowanie tymi drugimi.

Według danych ze stycznia do lipca 2024 roku, Polacy coraz chętniej decydują się na nowoczesne technologie w motoryzacji. Rejestracje nowych pojazdów elektrycznych wzrosły o 20% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku, podczas gdy rejestracje pojazdów hybrydowych (PHEV) zwiększyły się o niemal 33%, co oznacza wzrost o prawie 3 tysiące sztuk.

W całej Europie obserwuje się podobne trendy. Według danych ACEA – Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów, w czerwcu 2024 r. udział samochodów elektrycznych w rynku motoryzacyjnym UE wyniósł ponad 14%, podczas gdy udział pojazdów hybrydowych wzrósł z 24% do prawie 30%.

Badania Automarket.pl wykazały, że coraz więcej kierowców rozważa zakup auta z silnikiem hybrydowym jako opcję na przyszłość.

Według badań przeprowadzonych przez PBS na zlecenie Automarket.pl*, aż 33% respondentów planujących zakup samochodu w ciągu 5 lat preferuje hybrydy, co wskazuje na rosnące zainteresowanie tą technologią.

„Nasze badania pokazują, że samochody hybrydowe zdobywają coraz większe uznanie wśród kierowców. Wierzymy, że ich popularność będzie rosła, ponieważ są one nie tylko oszczędne i trwałe, ale także pełne innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Hybrydy łączą zalety silników spalinowych i elektrycznych, oferując niższe zużycie paliwa, mniejsze emisje dwutlenku węgla oraz cichszą i bardziej komfortową jazdę. Szczególnie w warunkach miejskich zalety takich silników są nie do przecenienia” – mówi Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.

W danych rejestracji nowych samochodów widać coraz większe zainteresowanie samochodami z napędem hybrydowym. W czerwcu auta z takimi silnikami stanowiły blisko 1/3 rynku europejskiego, a udział szybko rośnie. Potwierdza to badanie Automarket.pl – aż 33% respondentów jest zainteresowanych hybrydą w perspektywie 5 lat. Klienci platformy sukcesywnie kupują coraz więcej aut z napędem hybrydowym. Obecnie stanowią one ponad 10% całości sprzedaży, wobec niecałych 7% w 2023 roku. Zawieszenie programu dopłat do aut bateryjnych może wpłynąć na różnice w cenach e-pojazdów i hybryd, a co za tym idzie pobudzić zainteresowanie tymi drugimi.

Polacy stawiają na nowoczesne technologie, także w motoryzacji. Od stycznia do lipca 2024 r. liczba nowych rejestracji pojazdów elektrycznych wzrosła o 20% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 r. Rejestracje pojazdów hybrydowych (PHEV) zwiększyły się o prawie 33%, czyli o niemal 3 tys. sztuk. Podobne trendy widać w całej Europie. W czerwcu 2024 r. samochody elektryczne stanowiły ponad 14% rynku motoryzacyjnego w UE. Udział pojazdów hybrydowych wzrósł z kolei z 24% do prawie 30% (dane ACEA – Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów).

„Na platformie Automarket.pl sukcesywnie zwiększamy ofertę hybryd. Obecnie mamy dostępnych ponad 200 nowych samochodów z tym rodzajem napędu, które można nabyć w atrakcyjnym finansowaniu – leasingu lub wynajmie długoterminowym. Ponadto regularnie poszerzamy naszą ofertę używanych pojazdów hybrydowych, których liczba wynosi już blisko 300” – dodaje Tomasz Otto.

W 2024 roku sprzedaż hybryd na platformie PKO Leasing wzrosła o ponad 3 punkty procentowe w porównaniu do 2023 roku, osiągając blisko 400 sztuk. Natomiast sprzedaż aut elektrycznych zwiększyła się o 0,5 punktu procentowego. Obecnie hybrydy stanowią ponad 10% wszystkich pojazdów przekazywanych kierowcom, z czego aż 58% jest finansowana w formie najmu długoterminowego. Natomiast w przypadku elektryków dominuje leasing – 56%.

Według badań przeprowadzonych przez Automarket.pl, kierowcy najbardziej cenią sobie niskie zużycie paliwa w samochodach hybrydowych. Aż 72% respondentów wskazało to jako istotny czynnik przy wyborze pojazdu, podczas gdy cena była ważna dla 82% badanych.

Większość osób zainteresowanych zakupem samochodu zwraca uwagę na koszty napraw i serwisu przyszłego auta, a tu hybrydy mają swoje zalety. Dzięki temu, że silnik elektryczny przejmuje część pracy systemu napędowego, części mechaniczne silnika spalinowego zużywają się wolniej, co oznacza mniej awarii i niższe koszty serwisowania. W efekcie właściciele hybryd mogą cieszyć się większą niezawodnością swoich aut oraz mniejszymi wydatkami na naprawy.

Brak dofinansowania dla elektryków sprzyja popularności pojazdów hybrydowych, które korzystają z paliwa

Według badań przeprowadzonych przez Automarket.pl, cena jest kluczowym czynnikiem przy wyborze samochodu. Może to jeszcze bardziej zwiększyć popularność pojazdów hybrydowych.

„W związku z zawieszeniem od września dopłat do aut elektrycznych w ścieżce leasingowej samochody hybrydowe mogą zyskać. Są oszczędniejsze niż tradycyjne modele spalinowe, jednocześnie trwałe i bardzo zaawansowane technicznie. Stanowią wygodny kompromis, łącząc zalety e-pojazdów i aut konwencjonalnych, a rozwój technologii stale poprawia ich parametry” – mówi Tomasz Otto z Automarket.pl.

Agencja badawcza PBS Sp. z o.o. przeprowadziła badanie preferencji zakupowych dotyczących zakupu pojazdów na zlecenie „Automarket”. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki CAWI i objęło próbę badawczą n=1,132 wywiadów w populacji internautów, uwzględniając podstawowe zmienne demograficzne: płeć, wiek oraz wielkość miejscowości.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version