Według najnowszego badania przeprowadzonego dla Tork, aż 44% respondentów doświadcza obaw związanych z korzystaniem z publicznych toalet. Codziennie wiele osób spotyka się z różnymi trudnościami, takimi jak brak prywatności i czystości, trudności z dostępem do mydła i ręczników papierowych, czy też hałas.
Tork, firma należąca do Essity i światowy lider w dziedzinie profesjonalnej higieny, postanowiła zaangażować się w promowanie inkluzywnej higieny w publicznych łazienkach. Ich celem jest poprawa standardów higieny i zwiększenie komfortu w pomieszczeniach, które są najczęściej odwiedzane w budynkach. Inicjatywa będzie korzystna zarówno dla użytkowników, jak i personelu sprzątającego, niezależnie od wieku, stanu zdrowia, sprawności czy różnorodności neurologicznej.
Badanie może przynieść ogromne korzyści dla firm, ponieważ wykazuje, jak doświadczenia związane z wizytą w łazience wpływają na zachowania konsumenckie i społeczne. Kluczowe wnioski z badania wskazują, że
Brak możliwości umycia rąk obniża poczucie bezpieczeństwa, co ma negatywny wpływ na zdrowie publiczne.
73% respondentów nie czuje się bezpiecznie, jeśli nie może umyć rąk, co podkreśla znaczenie dostępu do czystych łazienek.
Złe doświadczenia w łazienkach mają negatywny wpływ na działalność biznesową, szczególnie w branży restauracyjnej.
73% osób twierdzi, że złe doświadczenie w restauracyjnej toalecie zmniejsza prawdopodobieństwo ponownego odwiedzenia lokalu, co może mieć negatywne skutki dla biznesu. Dodatkowo, 38% osób unika jedzenia lub picia, aby ograniczyć konieczność korzystania z publicznych toalet, co może wpłynąć na ich doświadczenie w lokalach gastronomicznych.
– Złe warunki w toaletach publicznych są powodem rezygnacji z udziału w wydarzeniach społecznych i podróży.
Badania wykazały, że 17% respondentów podjęło decyzję o rezygnacji z udziału w wydarzeniach towarzyskich ze względu na niedostateczne warunki toalet publicznych, natomiast 26% osób unikało wydarzeń z obawy o brak dostępu do toalety. Ponadto, 44% badanych planuje podróże z uwzględnieniem dostępu do toalety.
– Marka Tork angażuje się w promowanie inkluzywności w toaletach publicznych podczas wydarzenia Reuters Responsible Business USA 2024.
Podczas wydarzenia Reuters Responsible Business USA 2024, marka Tork podjęła działania na rzecz promocji inkluzywności w toaletach publicznych. Wzięła w nim udział Amie Kromis, dyrektor ds. różnorodności, równości i inkluzywności w Essity, która wraz z liderami z całego świata omawiała sposoby wsparcia organizacji w respektowaniu zasad różnorodności, równości i inkluzywności. Podczas wydarzenia, na ręcznikach papierowych w łazienkach znajdowały się notatki od osób dotyczące przeszkód w dbaniu o higienę rąk, dzięki czemu uczestnicy mieli okazję poznać prawdziwe historie i przykłady przeszkód. Działania Tork pomogły zidentyfikować konkretne bariery w toaletach i potrzebne zmiany.
W ostatnim czasie podjęliśmy działania mające na celu wyrównanie szans w obszarze higieny poprzez nawiązanie współpracy z Globalnym Partnerstwem na rzecz Mycia Rąk oraz organizacją wspólnej debaty w Waszyngtonie. Wokół okrągłego stołu zasiadły osoby z branży higienicznej, eksperci oraz przedstawiciele sektora publicznego i prywatnego, aby omówić nowe dane, dzielić się wiedzą i lepiej zrozumieć problemy związane z potrzebą inkluzywności higieny w toaletach.
„Wielu ludzi na całym świecie napotyka przeszkody, czuje dyskomfort lub niepokój, gdy próbuje prawidłowo umyć i osuszyć ręce w publicznych lub biurowych toaletach – powiedział Ron Clemmer z Globalnego Partnerstwa na rzecz Mycia Rąk. – Wiemy, że mycie rąk jest kluczowe dla ograniczenia rozprzestrzeniania się chorób, ale dostęp do higieny nie zawsze jest tak samo łatwy dla wszystkich. Doceniamy przewodzenie Tork tej ważnej inicjatywie i nieustanne dążenie do poprawy dostępności mycia rąk w publicznych toaletach. Dzięki tym wysiłkom marka ułatwia każdemu prawidłowe dbanie o higienę”.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć bardziej inkluzywną przestrzeń toaletową, odwiedź stronę https://www.tork.pl/o-nas/higieniczny-apel.
Według badania Tork Insights Survey 2024, które objęło 6000 osób w wieku od 18 do 65 lat oraz 900 respondentów z firm z USA, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji.
Dystrybucja: pap-mediaroom.pl