Wiadomości Polska Biznes i finanse MI: na drodze do nowej polityki rowerowej kraju (komunikat)
Biznes i finanse

MI: na drodze do nowej polityki rowerowej kraju (komunikat)

Nowoczesne uwierzytelnianie sprzętowe zapewnia ochronę kont online klientów przed atakami phishingowymi.

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło:

7 października 2024 r. odbyło się spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury, poświęcone wspólnej strategii rozwoju ruchu rowerowego w Polsce. Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Stanisław Bukowiec oraz pełnomocnik Ministra Infrastruktury do spraw rozwoju ruchu rowerowego Piotr Kalisz spotkali się z przedstawicielami samorządów wojewódzkich, odpowiedzialnymi za infrastrukturę rowerową, w tym reprezentantami Zespołu do spraw mobilności rowerowej działającego przy Konwencie Marszałków Województw RP.

„Wzrasta popularność jazdy rowerowej wśród Polaków, niezależnie od miejsca zamieszkania. Obserwujemy ten trend zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i w dużych aglomeracjach. Uważamy, że rowery mogą stanowić ważny element w walce z wykluczeniem komunikacyjnym i oczekujemy propozycji ze strony samorządów w tej kwestii. Jesteśmy gotowi do współpracy” — oświadczył Stanisław Bukowiec, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.Na spotkanie przyjechali przedstawiciele wszystkich 16 województw, w tym pracownicy urzędów marszałkowskich i zarządów dróg wojewódzkich. Ministerstwo infrastruktury reprezentowali również dyrektorzy departamentów powiązanych z tematyką rowerową. Dyskusję zainicjował nowy pełnomocnik ministra odpowiedzialny za sprawy dotyczące jednośladów.

„Chcę reprezentować naszą politykę rowerową na arenie międzynarodowej i promować polskie trasy rowerowe w Europie” – powiedział Piotr Kalisz, pełnomocnik Ministra Infrastruktury do spraw rozwoju ruchu rowerowego.

Pełnomocnik rowerowy jest aktywny od ponad miesiąca, uczestnicząc w różnych spotkaniach, takich jak IV Tarnogórski Kongres Rowerowy w Tarnowskich Górach, Kongres Nowej Mobilności w Łodzi oraz spotkanie Zespołu ds. mobilności rowerowej przy Konwencie Marszałków RP w Szczecinie. W trakcie tych wydarzeń omawiano kwestie związane z rozwojem ruchu rowerowego, infrastrukturą rowerową oraz promocją roweru jako środka transportu.

Podczas dzisiejszego spotkania przedstawiciele Zespołu ds. mobilności rowerowej przy Konwencie Marszałków RP omówili trudności związane z rozbudową infrastruktury rowerowej w Polsce. To pierwszy krok w dialogu między rządem a samorządami, mający na celu znalezienie konkretnych rozwiązań.

Omówiono różnorodne kwestie dotyczące infrastruktury dla rowerzystów, takie jak budowa dróg rowerowych, warunki lokalizacji na wałach przeciwpowodziowych i w lasach, które służą jako naturalne trasy dla rowerów. Ponadto poruszono propozycje współpracy z kolejami oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Samorządowcy podjęli dyskusję na temat uchwalenia specustawy, która mogłaby ułatwić budowę infrastruktury rowerowej, jednak zdają sobie sprawę, że decyzja nie należy tylko do resortu infrastruktury.

Przedstawiciele MI zwrócili uwagę na kilka istotnych kwestii dotyczących nowej polityki rowerowej, w tym edukację dzieci i młodzieży, która jest również ważna na poziomie samorządów.

W październiku odbędzie się spotkanie z przedstawicielami Urzędów Marszałkowskich, na którym weźmie udział pełnomocnik rowerowy. Dodatkowo, planuje się udział w konferencji rowerowej Polish Bicycle Summit w Warszawie.

Informujemy, że wszystkie komunikaty publikowane na naszym serwisie są prezentowane w formie oryginalnej, dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania zmian przez PAP SA. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z postanowieniami ustawy prawo prasowe (art. 42 ust. 2). (PAP)


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version