Według najnowszych badań SW Research przeprowadzonych na zlecenie MediaMarkt, aż 72% Polaków aktywnie uczestniczy lub planuje uczestniczyć w listopadowych promocjach. Ten trend jest szczególnie zauważalny wśród młodych konsumentów – niemal wszyscy ankietowani poniżej 25. roku życia deklarują zainteresowanie sezonowymi wyprzedażami, co potwierdza, że okres przedświątecznych wyprzedaży zagościł na stałe w świadomości polskich konsumentów.
Wśród najbardziej poszukiwanych kategorii produktowych elektronika zajmuje drugie miejsce, ustępując jedynie modzie. Blisko połowa respondentów planuje zakup sprzętu RTV/AGD lub akcesoriów elektronicznych. Co interesujące, konsumenci coraz częściej korzystają zarówno z zakupów online, jak i offline – 57% kupujących wykorzystuje oba kanały sprzedaży.
„W MediaMarkt konsekwentnie rozwijamy strategię omnichannel, bo wiemy, że współczesny klient oczekuje bezproblemowego doświadczenia zakupowego. Tegoroczne Kolorowe Black Weeks to doskonały przykład takiego podejścia – łączymy atrakcyjne promocje z zaawansowanymi rozwiązaniami cyfrowymi, dając klientom pełną swobodę wyboru preferowanej ścieżki zakupowej. Blisko 6 na 10 osób (57%) kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week robi to zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. To potwierdza, że przyszłość handlu należy do marek, które potrafią harmonijnie łączyć świat digital ze światem fizycznych sklepów” – wyjaśnia Maciej Dolega rzecznik prasowy MediaMarkt Polska.
Rynek reaguje na te trendy poprzez wprowadzenie nowych usług. MediaMarkt, jeden z czołowych graczy w branży elektronicznej, we współpracy z Uber Direct, uruchomił usługę szybkiej dostawy w ciągu 90 minut (dla zamówień do 15 kg i w promieniu 8 km od sklepu) oraz rozbudowuje swoją sieć sklepów w formacie Xpress, które są nieco mniejsze niż tradycyjne sklepy tej marki. W październiku ruszył również koncept Gaming Zones – przestrzeni dedykowanych graczom, gdzie organizowane są premiery gier i turnieje, podczas których można spotkać znanych influencerów gamingowych.
Prognozy ekspertów rynku detalicznego wskazują na możliwość ustanowienia rekordowych obrotów w tegorocznym sezonie promocyjnym. Wzrost świadomości konsumentów oraz rozwijające się narzędzia do porównywania cen i znajdowania najlepszych ofert sprzyjają temu trendowi.
Badania wykazują, że dojrzali konsumenci, czyli osoby powyżej 50. roku życia, aktywnie uczestniczą w sezonowych wyprzedażach, aż 77% z nich wykazuje wysokie zaangażowanie. Te wyniki przeczą stereotypowi, że promocje interesują głównie młodszych nabywców.
W obliczu zwiększonej konkurencji sklepy skupiają się na jawności promocji i gwarancji najniższych cen. MediaMarkt wyróżnia się akcją „Chcesz Taniej Miej Taniej”, odpowiadając na rosnącą świadomość konsumentów, którzy starannie porównują oferty przed dokonaniem zakupu.
Według badania SW Research, ponad 35% osób kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week przeznacza na ten cel ponad 1000 zł. Co czwarta osoba ma budżet od 500 do 1000 zł, a co piąta osoba planuje wydać od 200 do 500 zł.
Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl