Wiadomości Polska Biznes i finanse Prezes Banku Millennium: chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce
Biznes i finanse

Prezes Banku Millennium: chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce

Bank Millennium określa swoje główne cele na lata 2025-2028 jako 3,7 mln klientów detalicznych, portfel kredytowy w bankowości korporacyjnej powyżej 25 mld złotych oraz 18 proc. zwrot z kapitału. Prezes zarządu, João Brás Jorge, podkreśla, że nowa strategia ma na celu tworzenie wartości dla klientów, generowanie wzrostu dla firm i rozwój dla samego banku.

Prezentowana 29 października Strategia 2028 Banku Millennium, opracowana na lata 2025-2028, skupia się na dynamicznym rozwoju segmentów bankowości korporacyjnej i detalicznej, dążąc do generowania wartości i wzrostu.

„Naszym celem jest stanie się bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce. Strategia „Wartość i Wzrost” oznacza tworzenie wartości poprzez rozwój biznesu, a także klientocentryczne podejście do konsumentów” – podkreśla João Brás Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

W strategii „Wartość i Wzrost” główne cele do 2028 roku obejmują podwojenie portfela kredytowego w segmencie bankowości korporacyjnej do ponad 25 mld złotych, zwiększenie liczby klientów firmowych do ponad 50 tys. oraz wzrost liczby klientów detalicznych do 3,7 mln. Dodatkowo planuje się osiągnięcie zwrotu z kapitału (ROE) na poziomie około 18 proc.

„Największą nowością w tej strategii jest to, że rozwijamy naszą zdolność do wzrostu, do wdrażania innowacji i do udoskonalenia obsługi klientów zarówno detalicznych, jak i firmowych. Chcemy zwiększyć wolumen kredytów dla firm. Jednocześnie mamy bardzo ambitny cel w zakresie rentowności” – wskazuje João Brás Jorge.

Nasze cele będą osiągnięte poprzez innowacyjne inicjatywy biznesowe, usprawnioną obsługę klientów biznesowych i detalicznych, rozwój oferty kredytowej oraz ulepszenie procesu aplikacji o kredyty technologiczne, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej.

„W Banku Millennium zawsze mieliśmy bankowość korporacyjną, ale nie jest ona tak dobrze rozwinięta jak bankowość detaliczna. Stąd naszym celem, naszym planem i zobowiązaniem wobec klientów biznesowych jest intensywne powiększanie portfela kredytowego dla firm” – zaznacza prezes Banku Millennium.

Bank planuje stać się bankiem pierwszego wyboru dla 70% klientów poprzez udoskonalenie obsługi klienta (NPS), rozbudowę oferty produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych oraz dalszą digitalizację z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w segmencie bankowości detalicznej.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom opartym na sztucznej inteligencji, rozbudowanej ofercie produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych oraz ulepszonej obsłudze klienta (NPS), bank zamierza stać się preferowanym bankiem dla 70% klientów w segmencie bankowości detalicznej.

Plan zakłada, że w 2028 roku zwrot z kapitału wyniesie około 18%, przy wskaźniku kosztów-do-dochodów na poziomie około 37% i poziomie kredytów zagrożonych poniżej 4%. Wypłata dywidendy ma zostać przywrócona od 2027 roku, pod warunkiem sprzyjającego otoczenia regulacyjnego.

Zarząd banku podkreśla, że w ramach cyklu strategicznego 2025-2028 Bank Millennium ma silną pozycję w bankowości detalicznej, posiadając ponad 3 miliony aktywnych klientów, rentowny model biznesowy oraz solidną pozycję kapitałową.

Według nowej strategii na lata 2025-2028 bank zakłada, że sytuacja makroekonomiczna w Polsce ulegnie poprawie, co przełoży się na stabilny wzrost PKB, niskie bezrobocie, wzrost dochodów rozporządzalnych i spadek stóp procentowych.

„W nowej strategii zawarliśmy naszą prognozę dla polskiej gospodarki. Jest to prognoza zakładająca wzrost inwestycji i związany z nimi wzrost PKB. Bank Millennium pragnie aktywnie wspierać firmy w tych inwestycjach i w ich rozwoju” – wskazuje João Brás Jorge.

Na stronie internetowej Banku Millennium znajdziesz prezentację programu PowerPoint pod nazwą „Strategia 2028 – Wartość i Wzrost”. Zapraszamy do zapoznania się z nią pod adresem bankmillennium.pl.


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version