Ludzie i kultura

Niesamowita rozbudowa teamLab Planets TOKIO: ogromna przestrzeń `Athletic Forest` i inne atrakcje będzie można zwiedzać od 22 stycznia 2025 r

Trzy nowe projekty edukacyjne, „Athletic Forest”, „Catching and Collecting Extinct Forest” i „Future Park”, zawierają ponad 10 nowych instalacji artystycznych.

22 stycznia 2025 r. w Toyosu, Tokio, „teamLab Planets TOKYO DMM” (dalej: teamLab Planets) zaprezentuje nową przestrzeń po ogromnej rozbudowie.

Więcej materiałów multimedialnych oraz pełna treść informacji prasowej dostępna jest pod tym linkiem: https://www.businesswire.com/news/home/20241030108304/pl/

Po rozbudowie obiekt teamLab Planets powiększył się 1,5-krotnie i wprowadzono w nim obszerną przestrzeń edukacyjną. Nowe atrakcje obejmują „Athletic Forest” – wielowymiarową przestrzeń artystyczną inspirowaną światem sportu, „Catching and Collecting Extinct Forest” umożliwiającą poznawanie zwierząt, które już wyginęły, oraz „Future Park” – przestrzeń opartą na współpracy sprzyjającą wspólnemu tworzeniu dzieł. Wszystkie te przestrzenie prezentują ponad 10 nowych prac artystycznych.

Planowana jest również otwarcie nowego Zakładu Rysunku, gdzie odwiedzający będą mieli możliwość stworzenia własnych rysunków, które zostaną wydrukowane na różnych produktach takich jak koszulki, torby czy artykuły papierowe. Dodatkowo planowana jest rozbudowa przestrzeni zewnętrznej.

Bilety wstępu na luty 2025 r. są już dostępne do zakupu na oficjalnej stronie obiektu.

W przeciwieństwie do dotychczasowej Przestrzeni Wodnej oraz Ogrodu, gdzie odwiedzający poruszają się boso, w instalacjach „Athletics Forest”, „Catching and Collecting Extinct Forest” i „Future Park” można zwiedzać kompleksowe, trójwymiarowe przestrzenie w wygodnym obuwiu.

ATHLETICS FOREST

„Athletics Forest” to innowacyjna przestrzeń, która łączy świat sportu z kreatywnością, inspirowana ideą interpretacji ciała i jego trójwymiarowej istoty. Odwiedzający mogą całkowicie zanurzyć się w pełnej wyzwań fizycznych przestrzeni interaktywnego świata, co pozwala na nowe spojrzenie na ciało i jego możliwości.

„Ludzie postrzegają świat z perspektywy własnego ciała i ich myśli również dyktuje ciało. Poruszając się po złożonym, trójwymiarowym świecie we własnym ciele, fizycznie postrzegamy ów świat z perspektywy trzech wymiarów i nasze myśli również zyskują trójwymiarowy aspekt. Przedsięwzięcie >>Athletics Forest<< zrodziło się z nadziei, że uda nam się wspomóc trójwymiarowe rozpatrywanie rzeczywistości, aby wznieść nasz sposób myślenia na wyższy poziom.

Wyobraźnia przestrzenna kojarzy się z innowacyjnością i kreatywnością. Wychowałem się na wsi i bawiłem się w górach, lecz w dzisiejszym społeczeństwie i szkołach ciało nie doświadcza tak wiele ruchu. Myślę, że w miastach zbyt często mamy do czynienia z informacjami w płaskim wymiarze, w postaci książek, telewizji czy ekranów smartfonów. To dlatego stworzyliśmy trójwymiarową przestrzeń stanowiącą nie lada wyzwanie dla ciała. Jest to przestrzeń umożliwiająca doświadczenie sztuki za pomocą ciała”.

– Toshiyuki Inoko, założyciel teamLab.

Więcej informacji na temat koncepcji „Athletics Forest”:

https://www.teamlab.art/concept/athletics-forest/

Rapidly Rotating Bouncing Spheres in the Caterpillar House

teamLab, 2020, interaktywna instalacja cyfrowa, dźwięk: teamLab

„Rapidly Rotating Bouncing Sphere” to przestrzeń stworzona z kul, na które można skoczyć. Kule obracają się z wysoką prędkością, lecz gdy człowiek zbliży się do nich, zatrzymują się, ułatwiając postawienie na nich stóp.

Multi Jumping Universe

teamLab, 2018, interactive digital installation, sound: DAISHI DANCE

The „Multi Jumping” is a bouncy surface that you can jump onto to sink to the bottom or bounce off to jump even higher.

Aerial Climbing through a Flock of Colored Birds

teamLab, 2018, interactive digital installation, sound: teamLab

The „Aerial Climbing” is a space where horizontal three-dimensional multicolored beams suspended on ropes float in the air. Visitors use them to move through the air in all three dimensions, trying to avoid falling.

Niewidzialny świat równowagi na kamieniach

teamLab, 2020, instalacja cyfrowa interaktywna, dźwięk: teamLab

Przestrzeń „Balance Stepping Stones” składa się z kamieni, które reagują interaktywnie na kroki odwiedzających, zmieniając kolory i wydając dźwięki, które wpływają na całą przestrzeń. Każdy krok powoduje, że kamienie chwieją się i przemieszczają w różnych kierunkach.

Interaktywna instalacja cyfrowa „Inverted Globe Graffiti Nature – Red List” autorstwa teamLab z 2016 roku, z dźwiękiem stworzonym przez Hideaki Takahashi.

W odwróconym świecie żyją różnorodne stwory, które są rysowane przez odwiedzających. Każdy może pokolorować stworzenie na dostarczonej kartce papieru, a następnie zobaczyć, jak ożywa i porusza się w tej kreatywnej przestrzeni.

Interaktywna instalacja cyfrowa „Inverted Globe Graffiti Nature – Red List” autorstwa teamLab z 2016 roku, z dźwiękiem stworzonym przez Hideaki Takahashi, zapewnia możliwość ożywienia stworzeń, które odwiedzający rysują na kartce papieru, przenosząc je do odwróconego świata, gdzie mogą się swobodnie poruszać.

Sliding through the Fruit Field

TeamLab’s 2016 interactive digital installation features a variety of fruits growing on a slope. Balls bounce around the area, and visitors become sunbeams gliding down the slope.

CATCHING AND COLLECTING FOREST

“Catching and Collecting Forest” is a learning space based on the concept of “Catch, Study, Release”, where visitors explore the world using their own bodies to capture and expand their interests based on the information they gather. Visitors use their smartphones to explore the space, capture various creatures, analyze them, and create their own collection.

„Fizyczne poznawanie świata z innymi osobami, odkrywanie i chwytanie jego poszczególnych elementów, a następnie poszerzanie horyzontów na podstawie uchwyconych obiektów. Na tym właśnie polegała nauka przez lata historii ludzkości.

Dla człowieka chwytanie i gromadzenie to dobra zabawa, dzięki której jednocześnie może się on uczyć. Stanowi to również nieodłączny element życia”.

Przestrzeń „Catching and Collecting Forest” w teamLab Planets jest inspirowana wymarłym lasem i prezentuje zwierzęta, które już wyginęły. Toshiyuki Inoko, założyciel teamLab, opowiada o koncepcji.

Więcej informacji na temat koncepcji „Catching and Collecting Forest” znajdziesz tutaj: https://www.teamlab.art/concept/catching/

Catching and Collecting Extinct Forest

teamLab, 2020, interaktywna instalacja cyfrowa, nieskończona, dźwięk: Hideaki Takahashi

W zależności od pory roku lasy i oceany zamieszkują różne zwierzęta, które ulegają przemianom z biegiem czasu. Po dotknięciu danego zwierzęcia obraca się ono ku odwiedzającym lub pospiesznie się oddala.

Ściągnij aplikację „Catching and Collecting Forest” na swój telefon komórkowy.

Oglądając zwierzęta poruszające się wokół, jeśli użytkownik wystrzeli Strzałę Wiedzy w kierunku zwierzęcia, które znajduje się w obiektywie, strzała ta wyjdzie poza ekran telefonu i trafi w rzeczywistą przestrzeń. Kiedy dotrze do zwierzęcia, zniknie ono z przestrzeni i zostanie dodane do kolekcji na smartfonie użytkownika. Informacje o uchwyconych w ten sposób zwierzętach zostaną zgromadzone w księgozbiorze dostępnym w aplikacji.

Przesuwając uchwycone zwierzę w stronę miejsca obserwowanego w aparacie aplikacji, odwiedzający przywraca zwierzę do jego pierwotnej lokalizacji.

FUTURE PARK

„Future Park” to innowacyjny projekt edukacyjny oparty na idei współtworzenia. Jest to miejsce, gdzie odwiedzający mogą wspólnie cieszyć się atrakcjami parku rozrywki. Sztuka nabiera życia, gdy ludzie łączą swoje siły, by tworzyć razem. Dzięki współpracy, sztuka może ciągle ewoluować, gdy ludzie wspólnie rozwijają nowe pomysły.

Więcej informacji na temat koncepcji „Future Park” można znaleźć pod adresem: https://www.teamlab.art/concept/future-park/

Sketch Umwelt World
teamLab, 2025, interaktywna instalacja cyfrowa, dźwięk: teamLab

Pokoloruj samolot, motyla lub jastrzębia na otrzymanej kartce papieru, a ożywią się w trójwymiarze wokół Ciebie. Po dotknięciu przyspieszą lub niezwłocznie oddalą się.

A Table where Little People Live
teamLab, 2013, interaktywna instalacja cyfrowa

Oto stół, na którym toczy się życie w miniaturze. Gdy coś na nim umieścisz, na przykład własną dłoń, zamieszkujące go ludziki natychmiast wskoczą na górę. W zależności od kształtu umieszczanych obiektów ludziki wślizgną się na górę, skoczą lub wespną się na szczyt.

Interaktywna instalacja cyfrowa o nazwie „A Musical Wall where Little People Live” została stworzona przez teamLab w 2017 roku. Dźwięk w tej instalacji również pochodzi od teamLab.

Ta muzyczna ściana jest miejscem, gdzie odbywa się życie w miniaturze. Po umieszczeniu stempli o różnych kształtach, takich jak grzybki, stodoły lub długie lodowe szpikulce, przedmioty te ożywają na ścianie zamieszkiwanej przez małe ludziki. Te małe istoty dostrzegają te przedmioty i zaczynają na nie wskakiwać.

Discover the Tiny World Within a Digital Universe

teamLab, 2022, interactive digital installation, sound: teamLab

Step into a window to a world where life unfolds on a miniature scale. Use a light pen to draw and create shapes with the power to influence the tiny inhabitants. The colors and shapes you choose will have a unique impact on the little people’s world, bringing your creations to life within their universe.

ART

Two new art installations are also included in the „Athletic Forest” space: Autonomous Abstraction and Existence in the Flow Creates Vortices.

Autonomous Abstraction

teamLab, 2022, interactive digital installation, infinite, sound: teamLab

Autonomous Abstraction.

Light points flicker and change colors in cycles unique to each point. Elemental phenomena occur between nearby points, and their shades and flickering speeds gradually synchronize.

Obecność w Przepływie Tworzy Wiry

teamLab, 2022, interaktywna instalacja cyfrowa, bez końca, dźwięk: teamLab

Kiedy ludzie poruszają się pod prąd, tworzą się wiry. Chociaż sam wiatr jest nieruchomy, ciągle się porusza i pęcznieje jak potężna forma życia.

WARSZTAT RYSUNKOWY

W tej pracowni, rysunki stworzone przez odwiedzających mogą być przekształcone w oryginalne przedmioty (naklejki, ręczniki, koszulki, torby lub papierowe artykuły), które można zabrać do domu jako pamiątkę.

Można zlecić wykonanie przedmiotu w Zakładzie Rysunku na podstawie przygotowanego rysunku w przestrzeni Inverted Globe Graffiti Nature oraz Sketch Umwelt World, a następnie rysunek zostanie przygotowany i poddany obróbce. Po przesłaniu do drukarki, rozpocznie się produkcja, która przekształci go w blaszkę, ręcznik, koszulkę, torbę z płótna lub artykuł z papieru.

Aby dokonać zakupu produktów w Zakładzie Rysunku, konieczne jest posiadanie biletu wstępu do teamLab Planets.

Podstawowa idea teamLab Planets

Przeżyj jedność ze światem, zanurzając się w wodzie i ogrodzie

teamLab Planets to muzeum, w którym odwiedzający mogą zanurzać się w wodzie i stawać się jednością z otaczającymi ich kwiatami. Obiekt obejmuje 4 wielkoskalowe przestrzenie artystyczne i 2 ogrody stworzone przez kolektyw artystyczny teamLab.

Odwiedzający spacerują po obiekcie boso, zanurzając się w rozległych przestrzeniach artystycznych w towarzystwie innych. Przestrzenie ulegają zmianie wraz z obecnością gości, co sprawia, że granice pomiędzy jednostką a otaczającymi ją dziełami zlewają się. Pozostali odwiedzający również wpływają na przestrzenie, łącząc się z sztuką i tworząc ciągłość między jednostką, dziełem sztuki i innymi odbiorcami.

Oficjalna strona internetowa: teamlab.art.planets

O teamLab Planets

To międzynarodowo uznane muzeum cieszące się dużą popularnością na całym świecie.

Według rankingu Google z 2023 roku, teamLab Planets zajmuje 5. miejsce w kategorii „najpopularniejsze muzea na świecie” (*1). Jest to jedyne japońskie muzeum o ponad stuletniej historii, które znalazło się w tym rankingu. Dodatkowo, teamLab Planets został uznany za „czołową atrakcję turystyczną w Azji” w 2023 roku przez World Travel Awards (*2).

Według raportu Google „Year in Search” najpopularniejszymi muzeami na świecie były TeamLab i Ark Encounter. Więcej informacji na temat tego ranking znajdziesz tutaj: https://news.artnet.com/art-world/google-trends-top-museums-teamlab-ark-encounter-2411845

TeamLab Planets TOKYO DMM zostało uznane za Asia’s Leading Tourist Attraction w 2023 roku. Więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem: https://www.worldtravelawards.com/award-asias-leading-tourist-attraction-2023

Zapraszamy do odwiedzenia teamLab Planets TOKYO DMM, które mieści się pod adresem: 6-1-16 Toyosu, Koto-ku, Tokio. Więcej informacji na temat lokalizacji można znaleźć tutaj: Sprawdź lokalizację

Przygotowaliśmy dla odwiedzających informacje praktyczne dotyczące teamLab Planets TOKYO DMM. Zapraszamy do zapoznania się z nimi przed wizytą.

TeamLab Planets TOKYO DMM to atrakcja turystyczna, którą warto odwiedzić podczas pobytu w Tokio. Zapraszamy!

Informacje dla odwiedzających i lokalizacja teamLab Planets TOKYO DMM

Do teamLab Planets w Toyosu, Tokio, można łatwo trafić z popularnych atrakcji turystycznych, takich jak Odaiba, targ rybny Tsukiji oraz Ginza.

Godziny otwarcia:
– Codziennie: 9:00-22:00
– 31 grudnia (wtorek) – 2 stycznia (czwartek): 9:00-21:00
– 17 stycznia (piątek) – 18 stycznia (sobota), 21 stycznia (wtorek): 9:00-16:00

Zamknięte w dniach:
– 7 listopada (czwartek)
– 2 grudnia (poniedziałek) – 13 grudnia (piątek)
– 20 stycznia (poniedziałek)
– 6 lutego (czwartek)

Informacja: muzeum będzie zamknięte od 2 grudnia (poniedziałek) do 13 grudnia (piątek) ze względu na prace remontowe.

Ostatni zwiedzający wpuszczani są na godzinę przed zamknięciem.

Godziny otwarcia mogą ulec zmianie.

Ceny biletów podane na oficjalnej stronie internetowej.

Sklep prowadzący sprzedaż biletów do teamLab Planets TOKYO DMM:
– https://teamlabplanets.dmm.com

Zestaw materiałów dla prasy:
– https://www.dropbox.com/sh/ir7d2aui794eo6z/AAChbzX5wPsQm8cgkQ2ViFD4a?dl=0

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM