Wiadomości Polska Biznes i finanse PZU: tylko połowa Polaków posiada ubezpieczenie domu lub mieszkania
Biznes i finanse

PZU: tylko połowa Polaków posiada ubezpieczenie domu lub mieszkania

Coraz częściej doświadczamy ekstremalnych zjawisk pogodowych, które powodują zniszczenia i uszkodzenia nieruchomości. W badaniu zrealizowanym na zlecenie PZU wynika, że właściciele domów obawiają się tych zdarzeń bardziej niż mieszkańcy wielorodzinnych budynków w miastach. Jednakże ryzyko tego rodzaju szkód może dotyczyć każdego. Dlatego PZU podkreśla wagę wyboru odpowiedniego ubezpieczenia majątku.

Zmiany klimatyczne powodują coraz częstsze i bardziej ekstremalne zjawiska pogodowe, zwiększając ryzyko znaczących zniszczeń spowodowanych m.in. silnym wiatrem, gradem, ulewnym deszczem i uderzeniami piorunów. Około 90% właścicieli domów obawia się tych zdarzeń, ale tylko połowa z nich chce uwzględnić te ryzyka w zakresie ubezpieczenia nieruchomości. Natomiast mieszkańcy budynków wielorodzinnych chcieliby bardziej zabezpieczyć się przed zalaniem, kradzieżą i awariami domowymi. Obydwie grupy badanych najbardziej obawiają się pożaru.

„Realizowane na nasze zlecenie badanie potwierdza, że największe obawy wśród klientów budzą zdarzenia, które potencjalnie mogą wygenerować największe koszty. Jednocześnie częstym zjawiskiem jest brak świadomości prawdziwych potrzeb oraz wszystkich ryzyk związanych z nieruchomością i innymi elementami majątku, co przekłada się na brak ubezpieczenia lub niewłaściwie dobrany jego zakres. Zdajemy sobie sprawę z tego, że z naturą nie da się wygrać, ale można zremisować i właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie inicjatywy zwiększającej świadomość dotyczącą ubezpieczeń majątkowych” – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w Grupie PZU.

PZU rozpoczyna kampanię mającą na celu uświadomienie Polaków o konieczności zabezpieczenia się przed skutkami nieprzewidzianych szkód poprzez odpowiednie ubezpieczenie majątku, w tym nieruchomości i pojazdów. Firma podkreśla, że polisa powinna obejmować różne ryzyka, w tym gwałtowne zjawiska pogodowe, oraz odpowiadać rzeczywistej wartości majątku, aby móc pokryć straty w przypadku dużej szkody.

PZU zachęca do zabezpieczenia majątku poprzez odpowiednie ubezpieczenie, które uwzględnia różne ryzyka, w tym gwałtowne zjawiska pogodowe, oraz odpowiada rzeczywistej wartości majątku, obejmującej nieruchomość, wyposażenie i teren wokół niej. Dzięki temu możliwe będzie pokrycie strat w przypadku dużej szkody.

„W procesie zakupu ubezpieczenia niezwykle ważne jest oszacowanie realnej wartości swojego domu lub mieszkania oraz znajdującego się w nim wyposażenia tak, aby w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia można było przywrócić dom czy mieszkanie do poprzedniego stanu. Szacując wartość majątku, warto wziąć pod uwagę wszystko, co ważne. Nie tylko mury, instalacje czy elewację, ale również tzw. ruchomości domowe, takie jak meble, elektronikę, a nawet zawartość garderoby czy sprzęt sportowy. Tylko takie podejście pozwoli na określenie odpowiedniej sumy ubezpieczenia, dzięki czemu wypłacone z polisy pieniądze pozwolą przywrócić nasz dom i mieszkanie do stanu sprzed zdarzenia” – tłumaczy Piotr Ożarek, rzecznik klienta PZU.

Ubezpieczenie PZU Dom w wariancie Od Wszystkich Ryzyk oferuje ochronę przed zarówno typowymi, jak i nietypowymi szkodami, takimi jak zalanie, powódź, huragan, pożar, przepięcie czy kradzież z włamaniem. Badania przeprowadzone na zlecenie PZU wykazały, że tylko 50% Polaków ubezpieczyło swój dom lub mieszkanie, dlatego ważne jest zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej w kraju [2].

Warto zwrócić uwagę na fakt, że ubezpieczenie PZU Dom w wariancie Od Wszystkich Ryzyk obejmuje ochronę przed szkodami wymienionymi w ogólnych warunkach ubezpieczenia, jak również tych nietypowych, które są wyłączone z zakresu odpowiedzialności. Z tego powodu zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej w Polsce jest kluczowe, zwłaszcza w kontekście tego, że tylko połowa Polaków ubezpieczyła swój dom lub mieszkanie [2].

„Relatywnie rzadki kontakt z ubezpieczeniami domu czy mieszkania i złożoność tematu sprawiają, że proces wyboru ubezpieczenia bywa trudny i obciążający nie tylko dla klientów kupujących polisę po raz pierwszy. Jednocześnie jest to ważna decyzja, obarczona ryzykiem złego wyboru i w konsekwencji potencjalnie znacznych strat finansowych. Bardzo pomocne może być spotkanie z agentem ubezpieczeniowym lub pracownikiem w oddziale ubezpieczyciela, którzy spokojnie odpowiedzą na wszystkie pytania i wyjaśnią zakres danego ubezpieczenia. Takie spotkanie daje możliwość wyjaśnienia wątpliwości” – podpowiada Piotr Ożarek.

Kampania promocyjna ubezpieczeń majątkowych PZU rozpoczęła się 5 listopada i będzie trwać do 8 grudnia. W ramach kampanii planowane są intensywne działania w mediach cyfrowych, w tym emisja krótkich spotów reklamowych. Kreacje reklamowe zostały przygotowane przez Agencję 2012, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.

Obejrzyj 30-sekundowy spot reklamowy tutaj: https://youtu.be/ZZvn-feSC0w

[1] Badanie jakościowo-ilościowe „Ubezpieczenia nieruchomości: sposób rozumienia i zakres oferty”; przeprowadzone metodą CAWI; Próbka N=800 posiadaczy ubezpieczenia mieszkania/domu; IQS; Rok 2023.


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version