Biznes i finanse

Stalowa Wola: Most oparty na filarach wiarygodności, skuteczności, współpracy i `stalowej woli`

Nowy most na rzece San składa się z imponujących 40 000 metrów sześciennych betonu, 7 000 ton stali zbrojeniowej i 20 kilometrów prefabrykowanych pali. Jednak jego istotą jest coś znacznie ważniejszego niż materiały budowlane – to filar wiarygodności, skuteczności, współpracy i „stalowej woli” dla rozwoju, jak powiedział prezydent miasta Stalowej Woli, Lucjusz Nadbereżny, podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego.

Po roku intensywnych prac na budowie, ważny etap został ukończony – podpory budowli mierzącej 1,76 km są gotowe. W tym momencie inwestycji odbyło się podpisanie aktu erekcyjnego, wmurowanie kamienia węgielnego oraz poświęcenie największego mostu na Podkarpaciu. Uroczystość z udziałem parlamentarzystów, samorządowców szczebla wojewódzkiego i lokalnego, radnych wojewódzkich, miejskich i powiatowych, przedstawicieli wykonawcy oraz Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, podsumowała także obecny etap inwestycji – od chwili pomysłu, przez fazy projektowania i montażu finansowego, aż do chwili rzeczowej realizacji. Poświęcenia inwestycji dokonał ks. wicedziekan Sylwester Szwajca.
 
– Każda budowa rozpoczyna się od pomysłu. Upór i determinacja zespołu pomysłodawców i wykonawców tego zadania doprowadziły nas do momentu tak mocno zaawansowanej budowy nowego mostu na Sanie w Stalowej Woli. Pomysł, ciężką pracą wielu osób, przerodził się w czyn, dzięki któremu powstanie nowa przeprawa dla Stalowej Woli, dla regionu, dla Polski. Całe nasze życie jest jedną drogą do celu. Najważniejsze jest, żeby te drogi, zarówno fizyczne, jak i duchowe prowadziły nas bezpiecznie do dobrego celu – powiedziała Janina Sagatowska Senator RP.

Rusztowanie MSS zostało wykorzystane do zbudowania 1760-metrowej przeprawy. Dzięki hydraulicznym siłownikom rusztowanie może poruszać się do przodu, pozostawiając za sobą zabetonowane segmenty. Technologia ta została wykorzystana do zabetonowania pierwszego segmentu przeprawy. Natomiast program „Mosty dla regionów” Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, który ma na celu łączenie, a nie dzielenie, pozwolił na rozpoczęcie budowy nowego mostu dla Stalowej Woli. Inwestycja ta, finansowana z różnych źródeł, ma na celu rozwój województwa poprzez stworzenie nowych możliwości zarówno dla miasta, jak i całego regionu.

Nowy most w Stalowej Woli ma na celu odciążenie istniejącej sieci drogowej, przeniesienie ruchu pojazdów ciężkich poza obszary intensywnie zabudowane oraz zwiększenie płynności ruchu. Lokalizacja mostu doskonale wpasowuje się w istniejące inwestycje drogowe, takie jak budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska oraz bezkolizyjnego przejazdu pod linią kolejową w ciągu ulic Okulickiego i Przemysłowej.
 
Poseł na Sejm RP, Rafał Weber, wyraził zadowolenie z postępów inwestycji, podkreślając, że nowy most będzie nie tylko ważnym połączeniem dla miasta, ale także otworzy drogę do drogi szybkiego ruchu S74. Inwestycja warta ponad 300 mln zł została wsparcie przez rządowy program „Mosty dla regionów”, co jest powodem do dumy z kolejnych etapów budowy tego ważnego przedsięwzięcia.

Na terenie gmin Stalowa Wola, Pysznica i Radomyśl nad Sanem powstanie nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 855 o długości ok. 4,65 km. Trasa będzie obejmować most o całkowitej długości 1760 m, który będzie przekraczać rzeki San i Bukowa oraz teren międzywala. Lucjusz Nadbereżny, prezydent miasta Stalowej Woli, wyraził radość z powodu tej inwestycji, nazywając ją „naj” z powodu jej imponujących rozmiarów, nowoczesnych technologii i znaczenia dla rozwoju regionu.

Realizacja projektu budowy nowego mostu w Stalowej Woli jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – „Mosty dla Regionów”. Planowane zadanie obejmuje budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików – Stalowa Wola, wraz z budową mostu na rzece San oraz modernizację niezbędnej infrastruktury technicznej budowli i urządzeń budowlanych w Stalowej Woli, Brandwicy i Rzeczyca Długa. Całkowita wartość projektu wynosi 397 699 878 zł, z czego budżet województwa podkarpackiego to 95 382 829 zł, a pozostałe 302 317 049 zł zostanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM