Według Prawo.pl, istnieje planowany termin wprowadzenia systemu e-Doręczeń, czyli elektronicznych odpowiedników listów poleconych za potwierdzeniem odbioru, na 1 stycznia 2025 r. Jednakże, ze względu na trwające prace legislacyjne nad ustawą wprowadzającą 12-miesięczny okres przejściowy dla podmiotów publicznych, termin ten może ulec zmianie, jak miało to miejsce już kilkukrotnie.
Usługa e-Doręczeń umożliwia obywatelom, firmom oraz podmiotom publicznym wygodną wymianę korespondencji za pomocą komputera lub telefonu, bez względu na miejsce i czas.
Począwszy od stycznia, system e-Doręczeń będzie powszechnie dostępny, głównie dla administracji publicznej (z wyjątkiem organów ścigania i instytucji wymiaru sprawiedliwości). Jednakże, według serwisu Prawo.pl, obowiązek wdrożenia usługi e-Doręczeń może okazać się jedynie „teoretyczny”.
„Trwają właśnie prace legislacyjne nad ustawą wprowadzającą dla podmiotów publicznych 12-miesięczny okres przejściowy. Przyczyną były sygnały, że nie wszystkie urzędy zdążą wprowadzić system w wymaganym terminie. 21 listopada br. ustawę uchwalił Sejm, a na najbliższym posiedzeniu zajmie się nią Senat” – czytamy na Prawo.pl.
W okresie przejściowym zaleca się korzystanie z systemu e-Doręczeń, jednak jeśli urząd nie jest na to gotowy, może nadal dostarczać korespondencję tradycyjnie, na papierze.
Należy pamiętać, że system e-Doręczeń jest preferowany, ale urzędy mogą korzystać z dostarczania korespondencji w formie tradycyjnej, jeśli nie są gotowe na nowy system.
Według badań przeprowadzonych przez resort cyfryzacji, aż 70% podmiotów publicznych nie złożyło dotychczas wniosku o nadanie adresu do doręczeń elektronicznych, wynika z informacji serwisu Prawo.pl.
Aby uzyskać więcej informacji na temat obowiązkowych e-doręczeń dla przedsiębiorców, odwiedź stronę Prawo.pl: https://www.prawo.pl/biznes/e-doreczenia-dla-przedsiebiorcow-juz-wkrotce-obowiazkowe,530341.html
Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl