Biznes i finanse

MI: O założeniach polskiej prezydencji w obszarze transportu na Radzie ds. transportu UE z udziałem wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka (komunikat)

Rząd planuje oparcie polskiej transformacji energetycznej na energii wiatrowej. Projekt zmian w ustawie dotyczącej inwestycji w elektrownie wiatrowe może zostać zatwierdzony jeszcze w tym roku. Konrad Wojnarowski, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, podkreślił podczas XX Forum Energetyki Wiatrowej, że transformacja energetyczna jest kluczowa dla budowania przewagi konkurencyjnej Polski w stosunku do innych krajów Europy.

– Ministerstwo Infrastruktury ogłasza:

Od 1 stycznia 2025 roku Polska będzie pełnić półroczne przewodnictwo w Radzie UE, kierując większością posiedzeń Rady UE, komitetów i grup roboczych. Prezydencja będzie reprezentować Radę UE w kontaktach z pozostałymi instytucjami UE, negocjować akty prawne z Parlamentem Europejskim i współpracować z Komisją Europejską. Wiceminister infrastruktury, Piotr Malepszak, podkreślił, że Polska będzie pełnić tę zaszczytną rolę w wyjątkowo trudnych czasach, kiedy dobre współdziałanie państw członkowskich UE jest szczególnie istotne.

Unia Europejska staje obecnie w obliczu wielu poważnych wyzwań, takich jak agresja Rosji na Ukrainę, wzrastające napięcia geopolityczne i zagrożenia hybrydowe. W związku z tym, zapewnienie wszechstronnego bezpieczeństwa staje się coraz bardziej pilne. Dlatego też głównym priorytetem polskiej prezydencji będzie bezpieczeństwo w wielu obszarach. W dziedzinie transportu będziemy dążyć do zwiększenia odporności transportu, uważając, że odporny transport równa się konkurencyjnemu transportowi – powiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

Ministrowie omówili wyzwania, przed którymi stoi branża motoryzacyjna, podczas Rady. Złożona sytuacja przemysłu motoryzacyjnego i sektora transportu drogowego wynika z wyzwań zielonej transformacji. Ponadto odbyła się debata orientacyjna na temat praw pasażerów linii lotniczych.

Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zauważył, że obecnie istnieje potrzeba zaktualizowania przepisów, które pozostają niezmienione od lat i wymagają rewizji. Jest to niekorzystne zarówno dla pasażerów, którzy nie są świadomi swoich praw, jak i dla dynamicznie ewoluującego rynku lotniczego.

Ostatnie formalne posiedzenie unijnej Rady ds. transportu (TTE) odbyło się w Brukseli przed objęciem prezydencji w Radzie przez Polskę.

Polska po raz pierwszy sprawowała prezydencję w Radzie UE w II połowie 2011 r. W 2025 r. będzie tworzyć tzw. trio prezydencji razem z Danią i Cypryrem, tak jak za pierwszym razem.

Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM