Polityka i społeczeństwo

Uczestnicy misji wysokiego szczebla Education Cannot Wait w Etiopii wzywają do wprowadzania śmiałych, innowacyjnych rozwiązań finansowych, aby zaspokoić pilne potrzeby edukacyjne dziewięciu milionów dzieci dotkniętych kryzysem

Podczas misji ogłoszono, że w ramach pierwszego etapu działań kryzysowych, ECW udzieli nowej dotacji w wysokości 5 mln dolarów, co zwiększy całkowitą kwotę inwestycji Education Cannot Wait w Etiopii do 93 mln dolarów.

Wspólna misja wysokiego szczebla w Etiopii zakończyła się wezwaniem globalnego promotora działalności Education Cannot Wait (ECW) i duńskiego ministra finansów Nicolai Wammen oraz dyrektorki wykonawczej ECW Yasmine Sherif do podejmowania śmiałych działań na rzecz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań finansowych w celu zapewnienia wysokiej jakości edukacji milionom dzieci dotkniętym kryzysem w Etiopii i innych krajach.

W Etiopii obecnie aż dziewięć milionów dzieci nie ma dostępu do edukacji z powodu agresji, klęsk żywiołowych oraz przymusowych wysiedleń, co stanowi trzykrotny wzrost w porównaniu z 2022 rokiem. Ponadto, blisko 18% szkół w kraju uległo zniszczeniu lub uszkodzeniu. Dodatkowo, Etiopia jest trzecim krajem w Afryce pod względem liczby przyjmowanych uchodźców, przyjmując od 2023 do 2024 roku 200 tysięcy uchodźców z Sudanu i Somalii, co stwarza dodatkowe wyzwanie dla istniejących zasobów.

Delegacja ECW odwiedziła region Tigraj, który ucierpiał z powodu trwającego konfliktu, powodując poważne problemy w edukacji. Członkowie delegacji odwiedzili szkoły finansowane przez ECW i partnerów oraz spotkali się z uczniami, rodzicami i nauczycielami. Obserwowali efekty programów wspieranych przez ECW, realizowanych przez ONZ, międzynarodowe i lokalne partnerów takie jak UNICEF, Norweska Rada ds. Uchodźców, Save the Children i Imagine1Day we współpracy z rządem Etiopii. W jednej ze szkół, dzięki wsparciu finansowemu ECW, liczba uczniów wzrosła o 20% w ubiegłym roku.

„Kryzys edukacyjny w Etiopii jest jednym z największych tzw. cichych kryzysów na świecie. Dostrzegamy jednak ogromny wpływ inwestycji ECW. Wśród etiopskich dziewcząt i chłopców widać wielką pasję do nauki. Musimy zatem ich wesprzeć i zaapelować do strategicznych partnerów-darczyńców o pilne, dodatkowe finansowanie” – powiedziała Yasmine Sherif, dyrektor wykonawcza Education Cannot Wait, międzynarodowego funduszu działającego przy Organizacji Narodów Zjednoczonych na rzecz edukacji w sytuacjach nagłych i przedłużających się kryzysów.

Podczas misji Sherif ogłosiła przekazanie nowego grantu w ramach pierwszego etapu działań kryzysowych (ang. First Emergency Response – FER) w wysokości 5 mln dolarów. Pozwoli to zwiększyć łączne inwestycje ECW w Etiopii do ponad 93 mln dolarów od 2017 roku.

Nowa dotacja FER przekazana organizacji UNICEF (4 mln dolarów) i lokalnej organizacji Imagine1Day (1 mln dolarów), działającym wspólnie z partnerami konsorcjum, ma na celu zaspokojenie pilnych potrzeb w regionach Oromia i Afar, gdzie wznowiony konflikt, agresja między społecznościami, susza i wysiedlenia jeszcze bardziej zakłóciły w ostatnich miesiącach procesy edukacyjne.

„To wzruszające zobaczyć, jak wysokiej jakości edukacja potrafi odmienić życie w najbardziej złożonych sytuacjach kryzysowych. Spotkałem silne i niezwykle wytrzymałe dziewczęta i chłopców, którzy dzięki wsparciu ECW wracają do nauki, zdrowieją i rozwijają się. Niestety konflikty, zmiany klimatu i inne kryzysowe sytuacje każdego roku sprawiają, że miliony dzieci nie uczęszcza do szkół. Dotyczy to nie tylko Etiopii. Standardowe działania nie sprostają temu wyzwaniu, dlatego zachęcam partnerów z sektora prywatnego do przyłączenia się do inicjatyw podejmowanych przez ECW i inwestowania w nowe, innowacyjne strategie finansowania, aby zniwelować powiększającą się lukę” – powiedział Nicolai Wammen, minister finansów Danii i globalny promotor działalności ECW.

„Przedstawiciele organizacji UNICEF w Etiopii i jej partnerzy wyrażają ogromną wdzięczność za nieustanne wsparcie i zaangażowanie ECW. Miejsce dzieci jest w szkole, a dzięki ECW mogą uczyć się i bawić w bezpiecznym środowisku na terenie całego kraju” – powiedział dr Aboubacar Kampo, przedstawiciel UNICEF w Etiopii.

Do tej pory ECW zainwestowało ponad 550 tysięcy dolarów w edukację dzieci i młodzieży w Etiopii, zapewniając im kompleksowe wsparcie.

W trakcie zakończenia misji w Etiopii, ECW zapowiedziało nową dotację w ramach pierwszego etapu działań kryzysowych na kwotę 5 mln dolarów, co zwiększy łączne inwestycje w Etiopii do 93 mln dolarów.

Obecnie dziewięć milionów dzieci w Etiopii nie uczęszcza do szkół, a 18% szkół uległo zniszczeniu lub uszkodzeniu. Etiopia jest trzecim krajem w Afryce pod względem liczby przyjmowanych uchodźców.

Delegacja ECW odwiedziła region Tigraj, gdzie trwający konflikt drastycznie osłabił edukację, jednak programy finansowane przez ECW przyniosły pozytywne rezultaty, zwiększając liczbę uczniów o 20% w jednej ze szkół.

„Organizacja Imagine1Day pragnie podziękować za dotację ECW w ramach pierwszego etapu działań kryzysowych. Dzięki temu hojnemu wsparciu zapewnimy ponad 13 tysiącom dzieci wykluczonych z systemu edukacyjnego w regionie Afar – wśród których 60% to dziewczęta, a 13% to dzieci niepełnosprawne – dostęp do bezpiecznych środowisk edukacyjnych. Projekt ten nie tylko poprawi ich dobrostan, ale także umożliwi realizację pełnego potencjału. Biorąc pod uwagę fakt, że edukacja w sytuacjach kryzysowych w Etiopii jest poważnie niedofinansowana, dotacja ta ma kluczowe znaczenie w kontekście zapewnienia dzieciom dotkniętym kryzysem możliwości edukacyjnych i wsparcia, których potrzebują, aby zbudować lepszą przyszłość” – powiedział dr Seid Aman, dyrektor krajowy Imagine1Day.

ECW inwestuje zgodnie z planem działań humanitarnych dla Etiopii (Ethiopia Humanitarian Response Plan – HRP) oraz VI programem rozwoju edukacji w kraju. Pilnie potrzebujemy dodatkowych zasobów w wysokości 64 mln dolarów, aby sprostać kluczowym potrzebom edukacyjnym określonym w ramach HRP 2024.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM