Wiadomości Polska Polityka i społeczeństwo Współczesna edukacja: 10 rekomendacji na bazie analiz trendów – zobacz je wszystkie [raport]
Polityka i społeczeństwo

Współczesna edukacja: 10 rekomendacji na bazie analiz trendów – zobacz je wszystkie [raport]

Rozwój kompetencji przyszłości jest kluczem do sukcesu dla kolejnych pokoleń w dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Lokalne programy współpracy między biznesem a szkołami mogą stanowić odpowiedź na nadchodzące wyzwania. Nauka poprzez praktykę, wsparcie nauczycieli i zaangażowanie rodziców to fundamenty, które mogą pomóc młodym ludziom przygotować się na przyszłość.

Kluczowym elementem wsparcia przyszłych pracowników będzie kształcenie kompetencji w obszarze nauk ścisłych, krytycznego myślenia, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów oraz umiejętności miękkich, takich jak komunikacja i etyka.

Raport Henkel Polska, przygotowany we współpracy z dr Edytą Sadowską, futurolożką – „Świat Młodych Badaczy 4.0. Kompetencje do przyszłości” – wskazuje 10 obszarów, na które należy zwrócić uwagę, pochylając się nad potrzebami współczesnej edukacji, stanowiących wsparcie dla rodziców oraz nauczycieli, do przygotowania młodych pokoleń na zmieniający się rynek pracy.

„W Henklu wierzymy, że odpowiedzialność za przyszłość pokoleń zaczyna się od edukacji. Dlatego w naszej firmie dążenie do innowacji i poszukiwanie nowych rozwiązań nie ogranicza się jedynie do kontekstu produktów, które wytwarzamy, ale obejmuje również kształcenie młodych ludzi, aby mogli stać się w przyszłości liderami zmieniającego się świata. Jesteśmy przekonani, że realizując programy edukacyjne, budujemy fundamenty dla innowacyjnego społeczeństwa, które poradzi sobie z globalnymi wyzwaniami” – mówi Karolina Szmidt, prezes zarządu i dyrektor personalny, Henkel Polska.

Współpraca między sektorem edukacji a biznesem jest kluczowa, aby szkoła mogła lepiej przygotować młodych ludzi do wymagań zmieniającego się rynku pracy. Dzięki temu młodzi ludzie będą mieli lepsze szanse na rozwój kariery i osiągnięcie sukcesu w dorosłym życiu.

Program „Świat Młodych Badaczy” Henkel Polska jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na rozwój zainteresowania naukami ścisłymi u dzieci. Dzięki eksperymentom i materiałom edukacyjnym dostępnym dla nauczycieli, projekt ten wspiera praktyczną naukę w szkołach, przygotowując dzieci do przyszłych wyzwań.

Jest to doskonały przykład współpracy między firmą a szkołami, która daje szansę dzieciom na rozwijanie kompetencji, które będą niezbędne w ich przyszłym życiu. Materiały edukacyjne dostępne na stronie projektu stanowią cenną pomoc dla nauczycieli, umożliwiając im prowadzenie zajęć praktycznych i rozwijanie umiejętności praktycznych u uczniów.

„Często przedmioty ścisłe są demonizowane jako trudne i niezrozumiałe, także przez samych rodziców, co powoduje obawy i uprzedzenia u dzieci, zanim chemia czy fizyka pojawią się w planach lekcji. Program edukacyjny >>Świat Młodych Badaczy<< pozwala dzieciom z klas II-III, czyli na samym początku szkoły, odkryć fascynujący świat nauki i przedmiotów ścisłych, uczy odważnego zadawania pytań i samodzielnego poszukiwania odpowiedzi” – mówi Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, koordynator programu „Świat Młodych Badaczy”, Henkel Polska.

Analiza przyszłości edukacji wskazuje na konieczność zindywidualizowanego podejścia do nauczania, współpracy z sektorem technologicznym oraz kształcenia postaw proinnowacyjnych i odpowiedzialnych społecznie.

Raport „Świat Młodych Badaczy 4.0. Kompetencje do przyszłości” to próba spojrzenia na współczesne trendy i ich potencjalne konsekwencje, stanowiąc istotną lekturę dla wszystkich, niezależnie od tego czy mają dzieci czy nie.

Obecna i przyszła rzeczywistość wymagać będzie od nas przystosowywania się do nowych wyzwań, co sprawia, że kształtowanie kompetencji do przyszłości staje się coraz bardziej istotne, nawet w starszym wieku.

Firma Henkel to światowy lider branży klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych. Dział Consumer Brands oferuje produkty do pielęgnacji włosów oraz środki piorące i czystości, a trzy najsilniejsze marki to Loctite, Persil i Schwarzkopf. W 2023 roku firma osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 22 mld euro i skorygowany zysk operacyjny w wysokości około 2,6 mld euro. Henkel ma jasną strategię zrównoważonego rozwoju, a firma założona w 1876 roku zatrudnia dziś około 50 tysięcy pracowników na całym świecie. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.

Link do pobrania raportu na stronie henkel.pl

Możesz znaleźć materiały graficzne na stronie: http://www.henkel.com/press 

Kontakt dla mediów:
Adela Kwiecień
Garden of Words
tel. +48 780 049 430
e-mail: a.kwiecien@gardenofwords.pl 


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version