Wiadomości Polska Biznes i finanse Grupa Ferrero i Forum Odpowiedzialnego Biznesu będą wspólnie promować ideę zrównoważonego rozwoju
Biznes i finanse

Grupa Ferrero i Forum Odpowiedzialnego Biznesu będą wspólnie promować ideę zrównoważonego rozwoju

Grupa Ferrero, globalny producent słodyczy obecny na ponad 170 rynkach, dołączyła do Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zrównoważony rozwój planety i lokalnych społeczności to integralna część DNA marki, która od lat raportuje swoje działania w obszarze ESG.

Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu to platforma, która gromadzi liderów polskiej gospodarki i umożliwia im wymianę wiedzy oraz rozwijanie kompetencji w obszarze ESG. Inicjatywa Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będąca inicjatorem programu, jest najstarszą organizacją pozarządową w Polsce zajmującą się koncepcją CSR w sposób kompleksowy. Program Partnerstwa FOB angażuje nie tylko biznes, ale również inne kluczowe interesariusze, takie jak administracja publiczna, środowiska naukowe i organizacje pozarządowe, w celu wspierania zrównoważonej transformacji biznesu.

Program cieszy się obecnością Grupy Ferrero, która jest sygnatariuszem Karty Różnorodności w Polsce i wpisana na listę Diversity IN Check. Ich zaangażowanie w zarządzanie różnorodnością i promowanie inkluzywności jest zgodne z misją i wartościami Programu.

„Bez zaangażowania biznesu rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu i budowanie zrównoważonej przyszłości nie są możliwe. Z Forum Odpowiedzialnego Biznesu współpracujemy już od lat i cieszy nas, że teraz możemy dołączyć do Programu Partnerstwa. Dbałość o naszą planetę oraz lokalne społeczności od zawsze była fundamentem kultury organizacyjnej Ferrero” – przekonuje Beata Dziekanowska odpowiedzialna w Ferrero za relacje instytucjonalne i komunikację korporacyjną.

Od ponad 15 lat Grupa szczegółowo raportuje swoje działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, prezentując realizację założonych celów w obszarach takich jak ochrona środowiska, odpowiedzialne pozyskiwanie surowców, promocja odpowiedzialnej konsumpcji oraz wzmocnienie roli i pozycji wszystkich ludzi. Grupa była jednym z pionierów praktyk, które obecnie stanowią „złoty standard” dla wszystkich przedsiębiorstw dążących do utrzymania zaufania konsumentów.

Dokument za lata 2022/23 jest dostępny publicznie na stronie internetowej Grupy, pod adresem www.ferrero.com/pl/pl/ludzie-i-planeta/raport-zrownowazonego-rozwoju.

Według raportu Grupy Ferrero, marka konsekwentnie dąży do zwiększenia przejrzystości w łańcuchu dostaw podstawowych składników, zgodnie z odpowiedzialnym podejściem do pozyskiwania surowców. Współpracuje blisko z organizacjami pozarządowymi, naukowcami i dostawcami, korzystając z najnowszych technologii.

„Obecnie 90,7 proc. opakowań Ferrero jest zaprojektowanych tak, aby nadawały się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Ferrero zwiększyło też identyfikowalność większości surowców do produkcji słodyczy. Pracujemy także nad znaczącym zmniejszeniem zużycia wody. A to tylko niektóre z wielu obszarów postępu Grupy Ferrero w zakresie zrównoważonych praktyk i budowania przejrzystości całego łańcucha dostaw” – czytamy w komunikacie marki.

Członkowie Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu aktywnie angażują się w ochronę praw i bezpieczeństwa ludzi na całym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem najmłodszych. Grupa Ferrero podejmuje działania i inicjatywy w celu ochrony najmłodszych mieszkańców naszej planety.

„Nasza firma zobowiązała się do podejmowania kompleksowych działań mających na celu zapobieganie i eliminowanie pracy dzieci w swoim łańcuchu wartości. W tym celu ściśle współpracujemy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi na całym świecie m.in. World Cocoa Foundation (WCF), International Cocoa Initiative (ICI), Save The Children” – informują przedstawiciele Ferrero. 

Warto zauważyć także działania podejmowane w ramach akcji społecznych, takich jak projekt „Kinder Joy of moving” promujący aktywność sportową wśród dzieci i młodzieży. Od pierwszej edycji w 2005 roku wzięło w nim udział już ponad 60 milionów młodych ludzi, a tylko w minionym roku szkolnym 2022/2023 udało się zainspirować 3,4 miliona dzieci.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version