Wiadomości Polska Biznes i finanse MI: Informacja w sprawie obowiązku instalacji i stosowania tachografów inteligentnych wersji drugiej w UE (komunikat)
Biznes i finanse

MI: Informacja w sprawie obowiązku instalacji i stosowania tachografów inteligentnych wersji drugiej w UE (komunikat)

Zima to okres szczególnie trudny dla bezdomnych zwierząt, które nie mają własnego domu ani opiekuna. W Polsce schroniska pełnią opiekę nad blisko 82 tysiącami psów i ponad 35 tysiącami kotów [1]. W samym mieście Łodzi, w najtrudniejszych chwilach, jedno schronisko musiało zapewnić dach nad głową aż 850 zwierzętom. Choć mówi się, że w Wigilię zwierzęta przemawiają ludzkim głosem, to już teraz to my możemy przemówić sercem i pomóc tym, którzy nas potrzebują. Bitget zachęca do podjęcia działania.

Ministerstwo Infrastruktury przedstawia informację dotyczącą obowiązku instalacji i stosowania tachografów inteligentnych wersji drugiej w UE.

Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej i państw członkowskich UE, kierowcy i przewoźnicy drogowi wykonujący międzynarodowe przewozy drogowe po terytorium Unii Europejskiej nie będą karani za brak instalacji tachografu inteligentnego wersji drugiej w pojeździe od 1 stycznia do 28 lutego 2025 r.

W tym okresie służby kontrolne skupią się na edukowaniu kierowców o obowiązku wymiany tachografów na najnowsze urządzenia rejestrujące, zamiast na karaniu za brak instalacji tachografu inteligentnego wersji drugiej.

Ustalenia te zostały osiągnięte po intensywnych negocjacjach polskiej administracji rządowej, które obejmowały rozmowy na najwyższym szczeblu. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec prowadzili te rozmowy z przedstawicielami Komisji Europejskiej.

Minister Stanisław Bukowiec wyraził zadowolenie z faktu, że inicjatywa Polski w sprawie niekarania kierowców i przewoźników drogowych za brak wymiany tachografu została zaakceptowana przez Komisję Europejską. Podkreślił, że dodatkowy dwumiesięczny okres przejściowy da szansę na dostosowanie się do nowych wymagań tym przewoźnikom, którzy jeszcze tego nie zrobili, co jest szczególnie istotne dla polskiej branży transportowej, posiadającej największą flotę pojazdów w Europie.

UWAGA: Komunikaty publikowane na serwisie PAP są prezentowane w oryginalnej formie dostarczonej przez nadawcę, bez żadnych zmian wprowadzanych przez PAP SA. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version