Biznes i finanse

Rekordowe wyniki ORLEN Paczki

W ostatnim kwartale minionego roku ORLEN Paczka odnotowała rekordowy wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek, wynoszący ponad 80 procent. Liczba dostaw do automatów paczkowych wzrosła o blisko 155 procent. Te imponujące wyniki są efektem dynamicznego rozwoju partnerstw z największymi platformami handlowymi i e-sklepami, a także rozwoju sieci logistycznej. Przeniesienie usługi do nowo wydzielonej spółki ORLEN Paczka od stycznia br. umożliwi pozyskanie branżowych inwestorów, przyspieszając tym samym rozwój i wzmocnienie pozycji na rynku e-commerce. W dalszej perspektywie spółka zyska również dzięki pozyskaniu partnera zewnętrznego.

„Dostrzegamy duże możliwości rozwoju na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce. Chcemy je w pełni wykorzystać, wzmacniając naszą pozycję w tym perspektywicznym biznesie. Miniony rekordowy kwartał jest tego zapowiedzią. Wydzielenie usługi do nowo powstałej spółki ORLEN Paczka pozwoli nam mocniej skoncentrować się na oczekiwaniach klientów i zaproponować jeszcze atrakcyjniejszą, idealnie dopasowaną do ich potrzeb ofertę” – mówi Piotr Krężel, prezes zarządu ORLEN Paczka sp. z o.o.

W 2024 roku ORLEN Paczka podjęła strategiczne partnerstwo z największą w Polsce platformą zakupową w ramach programu Allegro Delivery. Od czerwca, klienci korzystający z bezpłatnej dostawy SMART! mogą wybrać ORLEN Paczkę do odbioru i zwrotu przesyłki bez etykiety.

Współpraca ta umożliwia klientom wygodne i elastyczne opcje dostawy i zwrotu, jednocześnie zwiększając dostępność usług ORLEN Paczka dla klientów Allegro.

ORLEN Paczka rozszerza swoją współpracę z platformą zakupową Vinted jako partner logistyczny na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych, takich jak Litwa, Rumunia, Węgry, Czechy, Słowacja, Szwecja i kontynentalna część Finlandii.

W zeszłym roku ORLEN Paczka wprowadziła pierwszą w Polsce i największą w Europie współdzieloną sieć automatów paczkowych. Nowoczesne rozwiązanie zostało wprowadzone jako odpowiedź na potrzeby klientów i rynek, a także umożliwiło lepsze wykorzystanie potencjału sieci, która obejmuje już ponad 12 tys. punktów odbioru i nadania paczek w całej Polsce, w tym ponad 6 tys. automatów paczkowych. Ich lokalizacja jest bardzo dogodna, znajdują się średnio 7 minut od miejsca zamieszkania klientów. Klienci mają aż trzy dni na odbiór przesyłki, z możliwością przedłużenia o jeden dzień, co wyróżnia tę usługę na tle konkurencji.

ORLEN Paczka rozwija swoją sieć logistyczną poprzez uruchamianie trzech centrów logistycznych w kluczowych lokalizacjach w 2024 roku. To zwiększa możliwości operacyjne firmy, a także przyczynia się do podwojenia liczby kurierów w ciągu roku. Dodatkowo, ORLEN Paczka oferuje odbiory przesyłek z magazynów w całej Polsce i wprowadza sobotnie dostawy jako standardową usługę od kwietnia, bez dodatkowych opłat.

ORLEN Paczka została wyróżniona tytułem Best Logistic Tool w konkursie E-commerce Polska Awards 2024, co potwierdza jej dynamiczny rozwój i atrakcyjną ofertę. Wskaźnik satysfakcji klienta NPS (NET Promoter Score) wyniósł 86 punktów, co świadczy o wysokiej jakości usług. Dodatkowo, raport „Logistyka i dostawy. Klucz do sukcesu” Izby Gospodarki Elektronicznej umieścił ORLEN Paczkę na podium najlepiej ocenianych metod dostawy. W badaniach przeprowadzonych przez Gemius w raporcie „E-commerce w Polsce 2024” sieć automatów ORLEN Paczka zajęła drugie miejsce pod względem rozpoznawalności i jakości w Polsce.

Grupa ORLEN koncentruje się na intensywnym rozwoju działalności detalicznej, która jest najbardziej rozpoznawalnym elementem jej biznesu zgodnie ze strategią. ORLEN Paczka skutecznie uzupełnia ofertę stacji paliw i realizuje założony biznesplan.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM