Biznes i finanse

MI: Wiceminister Infrastruktury Piotr Malepszak o kluczowych wyzwaniach i rozwiązaniach dla transportu kolejowego w Europie (komunikat)

Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń mają na celu zmniejszenie nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy będą zobowiązani do raportowania danych dotyczących luki płacowej. Jeśli luka ta wyniesie 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, pracodawcy będą zobowiązani do przeprowadzenia wspólnej oceny płac z przedstawicielami pracowników. Mimo korzyści dla równości płacowej, wdrożenie nowych przepisów może stanowić wyzwanie dla polskich firm – twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie.

Ministerstwo Infrastruktury ogłasza, że wiceminister Piotr Malepszak przedstawił polską wizję rozwoju europejskiego sektora kolejowego podczas sympozjum zorganizowanego przez Deutsche Bahn w Berlinie.

Wydarzenie nosiło nazwę „Konkurencja i regulacje w sektorze kolejowym”.

W swoim wystąpieniu pt. „Infrastruktura i przewozy kolejowe napędzające europejską integrację”, wiceminister podkreślił ważność praktycznych i efektywnych rozwiązań dla pasażerów oraz konieczność uzupełnienia braków w europejskiej sieci kolejowej.

W wydarzeniu wzięli udział Prezes Zarządu Grupy PKP S.A. Ala Beroud oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP PLK Jakub Majewski.

Omówienie wyzwań i priorytetów rozwoju kolei w Europie

Wiceminister Malepszak zaznaczył, że kluczowym wyzwaniem dla europejskiego transportu kolejowego nie są tylko duże inwestycje, ale przede wszystkim skuteczne wdrożenie rozwiązań poprawiających codzienne funkcjonowanie kolei.

„Wiele drobnych problemów pozostaje nierozwiązanych, gdy skupiamy się głównie na wielkich projektach. Dlatego warto skoncentrować się na działaniach możliwych do zrealizowania w krótkiej perspektywie, takich jak modernizacja i optymalizacja przewozów, które mogą przynieść istotne korzyści dla pasażerów” – zaznaczył wiceminister.

Jednym z kluczowych wyzwań dla Europy, które wiceminister podkreślił, jest elektryfikacja strategicznych tras transgranicznych między Polską a Niemcami.

„Nawet małe projekty mogą mieć ogromne znaczenie dla integracji europejskiej sieci transportowej” – zaznaczył Malepszak.

„Nie zawsze chodzi o wielkie inwestycje, lecz o skuteczne wdrożenie nowych rozwiązań, nawet jeśli korzystamy z używanego taboru” – dodał.

Priorytety Polski w czasie prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Wiceminister Malepszak zapowiedział, że podczas polskiej prezydencji w Radzie UE kluczowym celem w obszarze kolejowym będzie rozwiązywanie konkretnych problemów, wypracowanie skutecznych strategii średnioterminowych oraz rozwój innowacyjnych rozwiązań opartych na rzetelnych prognozach zapotrzebowania na przewozy kolejowe.

„Analiza rzeczywistego zapotrzebowania na przewozy jest kluczowa dla rozwoju kolei dużych prędkości” – podkreślił wiceminister.

Debata z przedstawicielami niemieckiego sektora kolejowego

Po wystąpieniu wiceministra Piotra Malepszaka odbyła się sesja pytań i odpowiedzi, w której wzięli udział Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Cyfryzacji Niemiec, Stefan Schnorr, oraz Prezes Deutsche Bahn, dr. Richard Lutz.

Przedstawienie dotychczasowych działań na rzecz transportu kolejowego w Niemczech poprzedziło wystąpienie wiceministra Malepszaka oraz prezentacja dr. Volkera Wissinga, Federalnego Ministra Cyfryzacji i Transportu Niemiec.

Informujemy, że komunikaty publikowane są w serwisie PAP w formie dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl