– Ministerstwo Cyfryzacji ogłasza:
Nowa współpraca Ministerstwa Cyfryzacji z domem mediowym Carat Polska ma na celu promowanie aplikacji mObywatel i e-usług publicznych. Po przeprowadzeniu kilkumiesięcznej procedury przetargowej, z udziałem doradcy mediowego Stars, podpisano umowę na emisję kampanii reklamowej.
Ministerstwo Cyfryzacji nawiązało współpracę z domem mediowym Carat Polska po zakończonym przetargu, w którym wzięło udział 8 czołowych agencji. Wybór najlepszej oferty, zarówno pod kątem cenowym, jak i jakościowym, nastąpił w grudniu 2024 r. Pomimo opóźnień spowodowanych odwołaniem do wyniku jednego z uczestników przetargu, Sigma Bis, Ministerstwo oficjalnie podjęło współpracę z Carat Polska w styczniu 2025 r. Dzięki decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, rozpoczęcie działań kampanijnych mogło ruszyć zgodnie z planem.
Do końca 2025 roku Dom mediowy Carat Polska będzie odpowiedzialny za emisję kampanii dotyczących e-usług publicznych. Od lutego przejmie także emisję kampanii „mObywatel ma łatwiej”, która została uruchomiona w listopadzie 2024 roku.
Ministerstwo Cyfryzacji jest szczególnie zainteresowane promocją aplikacji mObywatel i e-usług administracji. Doceniamy zaangażowanie i profesjonalizm domów mediowych w przygotowaniu ofert na nasz przetarg i liczymy na podobne zainteresowanie w przyszłości – powiedział dyrektor Biura Komunikacji, Marek Gieorgica.
Carat Polska otrzymuje najwyższe oceny
W przetargu na obsługę budżetu na poziomie 10 mln zł brutto, który obejmuje wszystkie media poza telewizją, domy mediowe konkurowały ze sobą. Komisja przetargowa dokładnie przeanalizowała każdą z ofert pod względem ceny i jakości strategii kampanii (40% wartości oceny). Carat Polska otrzymał najwyższą ocenę spośród wszystkich ofert.
Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło nam realizację kampanii promującej aplikację mObywatel oraz e-usługi publiczne i cieszymy się z tego bardzo. W Carat Polska stawiamy na innowacyjne podejście i precyzyjne dopasowanie strategii mediowej do oczekiwań naszych partnerów. Nasza oferta została doceniona pod kątem jakości i efektywności, co nas bardzo cieszy. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z Ministerstwem Cyfryzacji przyczyni się do jeszcze szerszego dotarcia do obywateli z informacjami o korzyściach płynących z cyfryzacji usług publicznych – komentuje Elżbieta Kudelska, Client Partner, Carat (dentsu Polska). Jej zespół będzie odpowiedzialny za emisję kampanii.
Firma „Stars” oferuje kompleksowe doradztwo audytorskie w zakresie mediów, które zostało wykorzystane przy przeprowadzaniu przetargu Ministerstwa Cyfryzacji. Dzięki bogatemu doświadczeniu firmy w obszarze mediów, przetarg został przeprowadzony zgodnie z najwyższymi standardami.
Ministerstwo Cyfryzacji postawiło sobie za cel przeprowadzenie przetargu na najwyższym poziomie, dlatego skorzystało z usług audytora mediowego firmy „Stars”. Ich szerokie doświadczenie na rynku krajowym i zagranicznym pozwoliło na profesjonalne przeprowadzenie całej procedury przetargowej zgodnie z najlepszymi praktykami.
Ministerstwo Cyfryzacji wykorzystało szczegółowe tabele kosztowe opracowane przez audytorów do analizy różnych parametrów, które wpłynęły na wybór domu mediowego. Komisja przetargowa otrzymała wsparcie w weryfikowaniu wypełnienia tabel kosztowych i analizowaniu cen w porównaniu z benchmarkami rynkowymi. Dodatkowo, audytorzy udzielili wsparcia zamawiającemu w rozprawie przed Krajową Izbą Odwoławczą.
Ministerstwo Cyfryzacji zostało wybrane w pomyślnym przetargu, a STARS cieszy się, że mogło wesprzeć ten proces, zapewniając niezależne porównanie wyników oraz wspomagając konstrukcję zapytania i dobór odpowiedniej liczby KPI do rzetelnej oceny ofert. Transparentność i precyzyjne kryteria wyboru to fundament niepodważalnych i skutecznych decyzji, dlatego STARS jest zadowolone, że mogło wnieść swoją ekspertyzę w ten strategiczny projekt. Firma ma nadzieję, że inne ministerstwa będą mogły czerpać z doświadczeń tego przetargu, co podniesie ogólną jakość tego rodzaju procesów, z pozytywnym skutkiem dla Skarbu Państwa – mówi Rafał Szysz, CEO/Founder w STARS.
Nasza nowa kampania „mObywatel ma łatwiej” jest już w pełni działająca! Agencja GoldenSubmarine przygotowała koncepcję kreatywną oraz materiały promocyjne, które można zobaczyć na naszej stronie. Ruszyliśmy z nią w listopadzie 2024 r.
W kolejnych etapach promowane będą nowe funkcje aplikacji mObywatel oraz portal internetowy, a także profil zaufany. Agencja GoldenSubmarine będzie odpowiedzialna za prace kreatywne, natomiast emisję kampanii i wybór kanałów mediowych zapewni Carat Polska. Kampania będzie trwać do końca 2025 roku.
Projekty i umowy z wykonawcami są finansowane przez fundusze unijne w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027. Możesz znaleźć więcej informacji o projekcie tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/kampanie-edukacyjno-informacyjne-na-rzecz-upowszechniania-korzysci-z-wykorzystywania-technologii-cyfrowych.
UWAGA: Komunikaty publikowane w serwisie PAP nie są modyfikowane przez PAP SA i są publikowane w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść, z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl