Dane pokazują, że aż 68 proc. Polaków odczuwa samotność, a co czwarta młoda osoba spędza ponad pięć godzin dziennie online, aby uniknąć poczucia osamotnienia. Paradoks współczesnych czasów polega na tym, że mimo dostępu do licznych cyfrowych narzędzi, samotność jest powszechnym zjawiskiem. Zmiana tych statystyk stanowi główny cel najnowszej kampanii #BurzymyBariery, którą przygotowała firma T-Mobile we współpracy z nowym ambasadorem marki, Dawidem Podsiadło.
Kampania #BurzymyBariery rozpoczęła się od serii wywiadów z klientami globalnej marki telekomunikacyjnej. Wyniki rozmów i badań fokusowych malują niepokojący obraz: mimo dostępu do najnowszych technologii ułatwiających komunikację, większość Polaków i Polek odczuwa samotność. Dodatkowo, poziom emocji, gniewu i barier między ludźmi, nawet w rodzinach i sąsiedztwach, przekroczył już wszelkie granice.
„Dzięki tej kampanii chcemy zaprezentować nową strategię i oblicze T-Mobile, nawiązujące do wartości, stojących u podstaw naszej marki: otwartości, tolerancji, niezgody na nienawiść czy dyskryminację. Myślimy globalnie, lecz działamy lokalnie: dlatego projekty w ramach platformy #BurzymyBariery dotrą też do mniejszych ośrodków, których mieszkańcy również dostrzegają rosnące poczucie samotności i anonimowości” – powiedział Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.
Nasz projekt jest planowany etapowo i ma wiele wymiarów. Na początku lutego tego roku rozpoczęliśmy kampanię na billboardach i social mediach, która stawia trudne pytania i zachęca do dyskusji. Pod koniec miesiąca premiera spotu reklamowego i uruchomienie strony z konkursami dla klientów. Następnie planujemy dotarcie do milionów Polaków za pomocą „manifestu T-Mobile Polska” poprzez telewizję, radio i internet.
„Nie zabraknie również promowania naszych konkretnych produktów i usług, ale zawsze w szerszym kontekście dotyczącym burzenia barier, łączenia ludzi, zauważania potrzeb oraz generalnie obecności drugiego człowieka. Wierzymy, że bliskość zaczyna się właśnie od usunięcia przeszkód, utrudniających nam bycie razem, a każdy zasługuje na łączność z rodziną, przyjaciółmi, społecznościami i całym światem” – zaznaczyła Paulina Rekosz, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką i Customer Experience w T-Mobile Polska.
Wybór Dawida Podsiadło na nowego ambasadora marki nie był przypadkowy. Od ponad dziesięciu lat artysta łączy Polki i Polaków swoją muzyką, gromadząc dziesiątki, a nawet setki tysięcy osób na swoich koncertach. T-Mobile Polska został mecenasem tytularnym nowego festiwalu Dawida – „ZORZA wspierana przez T-Mobile”, który odbędzie się w sześciu miastach w Polsce już tego lata.
Od 25 lutego będzie można zobaczyć Dawida Podsiadłę w pierwszej odsłonie kampanii #BurzymyBariery, w której artysta zastanawia się nad tym, dlaczego staliśmy się mistrzami w tworzeniu barier. Zachęca również do zmiany tego stanu rzeczy poprzez proste gesty, takie jak okazywanie radości czy odzywanie się do drugiej osoby po kłótni.
Wkrótce ruszą nowe projekty łączące Polki i Polaków, które będą wspierane przez znane i lubiane osoby z różnych branż. Dodatkowo 25 marca rozpocznie się specjalny konkurs grantowy dla dziennikarzy, którego celem będzie wspieranie przedstawicieli mediów w tworzeniu treści pokazujących burzenie barier wśród polskiego społeczeństwa.
Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl