Wiadomości Polska Biznes i finanse Co 4. Polak nie potrafi wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić. Rusza kampania, która promuje polskie osiągnięcia: `We Did It In Poland`
Biznes i finanse

Co 4. Polak nie potrafi wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić. Rusza kampania, która promuje polskie osiągnięcia: `We Did It In Poland`

Ponad 56 procent Polaków czuje dumę ze swojego kraju, a głównym powodem tego uczucia są postacie i wydarzenia historyczne – wynika z najnowszego badania. Tylko 4 procent respondentów wskazało innowacje w dziedzinie wynalazków, a 3 procent osiągnięcia technologiczne jako powód swojej dumy. Zaskakująco, aż 41 procent badanych uważa, że pod względem ogólnego rozwoju Polska pozostaje w tyle za innymi krajami Europy, mimo że faktycznie jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek UE. Dlatego rusza kampania We Did It In Poland Fundacji WłączeniPlus pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, której celem jest nagłaśnianie polskich osiągnięć oraz budowanie dumy narodowej, wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków.

Wyniki badań wykazały, że 56 proc. Polaków czuje dumę ze swojego kraju, podczas gdy 20 proc. odczuwa wstyd. Porównując te wyniki z badaniem CBOS z 2010 r., gdzie poczucie dumy z Polski deklarowało 60 proc. respondentów, a wstydu – 14 proc., można zauważyć pewne zmiany. Obecnie najczęściej wymienianymi powodami do narodowej dumy są papież Jan Paweł II (11 proc.), Maria Skłodowska-Curie (10 proc.), historia kraju (10 proc.), osiągnięcia sportowe (8 proc.) oraz naukowe (7 proc.). Tylko 4 proc. badanych wskazuje wynalazki, a 3 proc. osiągnięcia technologiczne. Jednocześnie aż co 4. badana osoba nie jest w stanie wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić. Aż 41 proc. respondentów uważa, że pod względem ogólnego rozwoju pozostajemy w tyle za innymi krajami Europy, chociaż dane gospodarcze temu przeczą. Odkąd Polska jest członkiem Unii Europejskiej, nasza gospodarka zwiększyła się dwukrotnie, co pozwoliło nam osiągnąć podobny poziom życia, jak niektóre państwa Europy Zachodniej, takie jak Portugalia, Hiszpania, Grecja czy południowe Włochy. Stoją za tym konkretne rozwiązania firm, polska kreatywność i ludzie – otwarci, twórczy, odważni w swoich myślach i działaniach.

„Dumę ze swojego kraju czują głównie przedstawiciele i przedstawicielki najstarszego pokolenia, tzw. baby boomers. Zetki, od których w największym stopniu będzie zależeć kształtowanie wizerunku Polski w najbliższych latach, najczęściej ze wszystkich pokoleń odczuwają wstyd” – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii „We Did It In Poland”, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezeska Fundacji WłączeniPlus. – W ramach kampanii chcemy przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazujemy m.in. takie krajowe innowacje jak BLIK, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych ORLEN x WILLBERT czy możliwość płatności spojrzeniem”.

Nowa kampania „Poland: Innovators of Europe” ma na celu promowanie Polski jako lidera w innowacjach, dynamice i nowoczesności, oraz podkreślenie wkładu kraju w rozwój Unii Europejskiej. Poprzez zwiększenie świadomości osiągnięć polskich przedsiębiorców w obszarze technologii i biznesu, kampania ma na celu przeciwdziałanie szkodliwym stereotypom oraz zwiększenie zainteresowania europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami.

Celem kampanii „We Did It In Poland” jest podniesienie wizerunku Polski jako nowoczesnego, innowacyjnego i dynamicznego kraju, który wnosi istotny wkład w rozwój Unii Europejskiej oraz skupienie uwagi na potencjale polskiej przedsiębiorczości. Poprzez zwiększenie świadomości osiągnięć w obszarze technologii i biznesu, kampania ma na celu nie tylko zwalczanie szkodliwych stereotypów, ale także zwiększenie zainteresowania europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami.

„Jesteśmy częścią Unii Europejskiej, mamy świetnych naukowców, innowatorów i przedsiębiorców, którzy konkurują na światowym poziomie. Kampania „We Did It In Poland” pokazuje nowoczesną stronę naszego kraju i zachęca do tego, by głośno mówić o polskich sukcesach i odczuwać dumę z miejsca, w którym dziś jest Polska” – mówi minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka.

Projekt ma na celu promowanie polskich osiągnięć i budzenie dumy narodowej poprzez szerokie działania w Polsce i Unii Europejskiej. Planowane działania to:

– emisja spotu promującego polskie osiągnięcia i wynalazki w językach polskim i angielskim,

– interaktywna wystawa na temat polskich innowacji,

– działania PR,

– dedykowana strona internetowa,

– przekazanie zestawów materiałów promocyjnych do polskich ambasad na świecie,

– komunikacja w mediach społecznościowych,

– współpraca z liderami opinii, przedsiębiorcami, twórcami i naukowcami.

Kampania ma również na celu inicjowanie rozmowy o polskich sukcesach, aktywizację Polaków i zachęcanie do dzielenia się swoimi historiami, zdjęciami i filmami związanymi z osiągnięciami oraz inspiracjami z Polski. Informacje o polskich innowacjach można zgłaszać za pośrednictwem formularza na stronie internetowej: formularz na stronie internetowej.

„Prezydencja to wyjątkowy moment, kiedy oczy Europy zwrócone są na dany kraj członkowski. Czas polskiej prezydencji w Radzie UE chcemy wykorzystać też do promocji polskich innowacji w biznesie. Jesteśmy wyjątkowo pomysłowi i przedsiębiorczy, a niewystarczająco wielu Polaków, jak pokazują to badania, o tym wie. Uważam, że warto taką historię o Polsce opowiedzieć całej Europie” – mówi wiceministra ds. Unii Europejskiej Magdalena Sobkowiak-Czarnecka.

Podczas polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej ważne jest, aby promować polskie innowacje i otwarcie współpracować z innymi krajami. Rada NGO i Przedsiębiorców ds. Prezydencji wydała rekomendację w tej sprawie, co pokazuje, jak istotne jest podkreślanie polskiego potencjału innowacyjnego w strategii komunikacyjnej.

Polska ma doskonałą okazję podczas obecnej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, aby zaprezentować światu i Polakom swoje innowacje i potencjał. Dialog i współpraca są fundamentem tej prezydencji, dlatego promocja polskich innowacji powinna być jednym z głównych elementów strategii komunikacyjnej.

Fundacja Włączeni Plus we współpracy z Business Science Poland, z przyjemnością ogłasza rozpoczęcie kampanii We Did It In Poland, która ma na celu promowanie osiągnięć polskich firm i organizacji.

Możesz odwiedzić stronę kampanii, klikając tutaj: www.wediditinpoland.eu

Zobacz spot kampanii, klikając w ten link: https://www.youtube.com/watch?v=tKscm3fGaM4

Badanie przeprowadzone na zlecenie Fundacji WłączeniPlus zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Grupa 4P w dniach 6-12 grudnia 2024 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku od 18 do 70 lat.

Fundacja Włączeni Plus została stworzona, aby promować otwarte, różnorodne i inkluzywne społeczeństwo, w którym każdy ma równe szanse na rozwój, sukces i aktywne uczestnictwo w życiu społecznym oraz zawodowym. Nasze działania koncentrują się na wspieraniu przedsiębiorczości, edukacji oraz równości szans w różnych sektorach, ponieważ wierzymy, że włączenie to siła, która napędza innowacje, wspiera talenty i umacnia wspólnotę. Dodatkowo, naszym celem jest promowanie sukcesów Polek i Polaków, którzy swoją pasją, determinacją i innowacyjnością zmieniają Polskę i świat. Chcemy pokazywać inspirujące historie, doceniać dokonania i budować dumę narodową poprzez podkreślanie wkładu naszych rodaków w rozwój biznesu, nauki, kultury i technologii. Włączenie to nie tylko idea – to sposób, w jaki kształtujemy lepszą rzeczywistość dla nas wszystkich, działając z myślą o przyszłości poprzez wsparcie liderów, rozwijanie kompetencji i tworzenie przestrzeni do dialogu oraz współpracy.

Fundacja WłączeniPlus wyrosła z organizacji Sukces Pisany Szminką, założonej przez Olgę Kozierowską w 2008 roku.

Partnerzy kampanii „We Did It In Poland”: Business Science Poland, BLIK, Booksy, Fundacja PZU, Mastercard, ORLEN.

Strony internetowe: www.wlaczeniplus.pl | www.sukcespisanyszminka.pl | www.konkurs.sukcespisanyszminka.pl

Fundacja Włączeni Plus


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version