Biznes i finanse

Lotnisko w Turbi: Plan Rozbudowy i Modernizacji

Miasto Stalowa Wola ma zaszczyt ogłosić, że w dniu 11 kwietnia 2023 roku, rozpocznie się przetarg dotyczący opracowania koncepcji rozbudowy i modernizacji lotniska w Turbi. Warunki przetargu zostały opracowane zgodnie z wymaganiami techniczno-eksploatacyjnymi, które są właściwe dla lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji i docelowym kodzie ICAO 3C.

Lotnisko w Turbii stanie się ważnym uzupełnieniem komunikacyjnym dla szybko rozwijającej się strefy gospodarczej Stalowej Woli. Po wielomiesięcznej analizie i zgodzie z obowiązującymi przepisami lotniczymi, podjęliśmy decyzję o modernizacji i rozbudowie lotniska. Najważniejszymi elementami tego przedsięwzięcia są powstanie sztucznego pasa startowego o długości 1350 metrów oraz systemy nawigacyjne, lądowiska dla śmigłowców, infrastruktura i zaplecze hotelowe. Następnym krokiem będzie opiniowanie przedstawionych założeń przez Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz opracowanie projektu i pozyskanie funduszy na jego realizację. Znaczenie tego lotniska wzrośnie jeszcze bardziej dzięki planowanej drodze ekspresowej S74. Nowoczesne lotnisko zwiększy wizerunek miasta i regionu – zakończył Prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Zakres zamówienia obejmuje budowę drogi startowej o nawierzchni sztucznej (ok. 1350m x 30m) wraz z drogą kołowania, przedstawienie minimum dwóch różnych wariantów samolotu referencyjnego, którego ACN będzie determinować nośność drogi startowej (DS) oraz drogi kołowania (DK), płyty postojowej, szacunkowych kosztów dla każdego z zaproponowanych rozwiązań, optymalizacji wartości inwestycji, modernizacji istniejącego pasa startowego o nawierzchni trawiastej do realizacji zadań szybownictwa sportowego, przygotowania koncepcji drenażu oraz odwodnienia dla całej infrastruktury lotniska, modernizacji istniejących hangarów z wyznaczeniem wydzielonej części warsztatowej, planowania możliwości budowy nowych obiektów hangarowych wraz ze wskazaniem ich lokalizacji i przeznaczenia, budowy stacji paliw umożliwiającej stacjonarne tankowanie samolotów, wydzielenia płyty izolowanego stanowiska postojowego samolotów, lądowiska dla śmigłowców, parkingu dla samochodów osobowych, przygotowania niezbędnej infrastruktury technicznej zgodnie z zachowaniem norm i standardów w branży lotniczej, zmiany sposobu użytkowania istniejącego budynku portu lotniczego w zakresie wydzielenia w nim części hotelowej, modernizacji sali szkoleniowej, pomieszczeń dla obsługi technicznej i administracyjnej, dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z określeniem liczby pokoi, konfiguracji, standardu i przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń, wybrania optymalnego systemu nawigacyjnego do precyzyjnego wykonywania operacji lotniczych, oszacowania kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych, wskazania optymalnego połączenia lotniska z węzłem projektowanej drogi S74 Opatów – Nisko z jego opisem i szkicem, ogrodzenia terenu lotniska, przygotowania lotniczego toru modelarskiego, sporządzenia wykazu podstaw prawnych i spisu procedur niezbędnych do uzyskania wszelkich wymaganych pozwoleń dla portu lotniczego o ograniczonej certyfikacji i kodzie ICAO 3C, wykonania badań nośności podłoża gruntowego w celu spełnienia wymagań nośności ACN/PCN, oraz przedstawienia opinii dot. zaproponowanych rozwiązań konstrukcyjnych dla planowanej utwardzonej drogi startowej.

Koncepcji powinny towarzyszyć odpowiednie grafiki, wśród których znajdą się: plan zagospodarowania lotniska w skali 1:5000, plan ograniczeń wysokości zabudowy w rejonie lotniska w skali 1:25000 wraz z wykazem przeszkód lotniczych, profil drogi startowej w skalach 1:500/5000, rzuty kondygnacji budynku 1:100 oraz opis wprowadzanych zmian na lotnisku, aby spełnić wymagania ULC.

Lotnisko sportowe zlokalizowane jest w odległości ok. 9 km od centrum Stalowej Woli, w województwie podkarpackim, w powiecie Stalowowolskim, w gminie Zaleszany. Jego powierzchnia wynosi około 54 ha i dzieli się na działki o numerach ewidencyjnych gruntów 1541/1, 1568/2 oraz 1569/2. Lotnisko posiada kod ICAO: EPST i korzysta z jednego pasa startowego trawiastego o długości 870m i szerokości 100m. Droga krajowa nr 77 biegnie od strony południowej, natomiast od strony północno-zachodniej planowany jest przebieg drogi ekspresowej S74 Opatów – Nisko. Lotnisko zarządzane jest przez Aeroklub Stalowowolski.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM