Biznes i finanse

Grupa eSky: rekordowe EBITDA w Europie Środkowo-Wschodniej – lokomotywą rozwoju

2022 rok okazał się rekordowy dla Grupy eSky – właściciela platformy do organizacji podróży. Zysk EBITDA wzrósł o niemal połowę, a sprzedaż o 78 proc. w stosunku do 2021 r. To zasługa dynamicznego wzrostu przychodów w Europie, a szczególnie Europie Środkowo-Wschodniej. Liczba nowych klientów zwiększyła się z 2,2 mln osób w 2021 r. do 3,1 mln w 2022 r.

Grupa eSky odnotowała w 2022 roku wyjątkowo wysoki wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z 2021 rokiem, wynosząc 2,9 mld zł. Jest to o 78 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11 proc. więcej niż w 2019 roku – najlepszym okresie finansowym dla firmy przed pandemią. Z kolei wskaźnik EBITDA Grupy wzrósł o 42 proc., dając wynik 90,2 mln zł.

eSky wykazało wyraźny wzrost liczby klientów w zeszłym roku. Aż 3,1 mln osób, w tym 1,2 mln z Europy Środkowo-Wschodniej, zaufało eSky i zaplanowało swoje wyjazdy z naszą platformą. To przełożyło się na wzrost liczby klientów o 41 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

„Ostatnie dwa lata pokazały, że mamy bardzo konkurencyjny biznes, co znalazło odzwierciedlenie w kondycji finansowej spółki. Rok 2021 zamknęliśmy z 63,7 mln zł EBITDA, a już w 2022 poprawiliśmy ten wynik o 42 proc.” – mówi Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky.

Europa Środkowo-Wschodnia stanowiła w ubiegłym roku najbardziej dynamiczny rynek dla firmy, generując przychody w wysokości 901 milionów złotych. Oznacza to wzrost o 114% w stosunku do roku poprzedniego. Należy zaznaczyć, że rynki europejskie odpowiadały za ponad dwie trzecie przychodów firmy, wynoszących 1,9 miliarda złotych. Z kolei Europa Zachodnia przyniosła 37% całkowitej sprzedaży, czyli 1 miliard złotych i wzrost o 75% w porównaniu do roku poprzedniego.

Firma uzyskała w ubiegłym roku wyjątkowo dobre wyniki na rynku europejskim. Zwłaszcza Europa Środkowo-Wschodnia pokazała, że jest bardzo obiecującym rynkiem dla branży, notując wzrost o 114%. Warto podkreślić, że Europa Zachodnia przyczyniła się do wyników firmy znacznie, zwiększając przychody o 75%.

Firma z sukcesem rozwinęła swoją działalność w Europie Środkowo-Wschodniej, osiągając w ubiegłym roku wynik w wysokości 901 milionów złotych. To stanowiło 31% całkowitej sprzedaży firmy i było to najbardziej dynamiczny rynek w porównaniu do pozostałych europejskich. Przychody z Europy Zachodniej wyniosły 1 miliard złotych, co stanowi 37% całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych stanowiła odpowiednio 20 proc. (587 mln zł, +58 proc. r/r) i 9 proc. (262 mln zł, +43 proc. r/r) wszystkich przychodów. Natomiast pozostałe kraje, w tym z Africa i regionu Azji i Pacyfiku (APAC) odpowiadały za pozostałe 2 proc.

„Nasza 5-letnia strategia realizowana we współpracy z funduszem MCI zakłada objęcie pozycji lidera w regionie CEE, tak aby eSky stał się platformą pierwszego wyboru do organizacji podróży. Aktywnie inwestujemy w działania marketingowe, technologię, doskonalenie obsługi klienta i dalszą automatyzację procesów. To cały zespół eSky stoi za zwiększeniem przychodów w regionie CEE o 114 proc. r/r” – komentuje Łukasz Habaj.

1. Dynamiczne pakiety oferowane przez grupę eSky stały się ważnym elementem jej strategii. Takie połączenia lotów i zakwaterowania w jednej rezerwacji odnotowały wzrost w 2022 r. o 134 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim oraz o 77 proc. w stosunku do rekordowego roku 2019.

2. Wykazując dużą dynamikę wzrostu, sprzedaż pakietów dynamicznych w grupie eSky wzrosła o 134 proc. w ciągu jednego roku, a także o 77 proc. w porównaniu do rekordowego okresu w 2019 r.

3. Sprzedaż pakietów dynamicznych w grupie eSky wzrosła w 2022 r. o ponad 100 proc. w stosunku do roku poprzedniego oraz o ponad 75 proc. względem rekordowego 2019 r.

4. Dynamiczne pakiety w grupie eSky to produkt, który zdobywa coraz większą popularność. W 2022 roku sprzedaż tego rodzaju produktu zwiększyła się o 134 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim oraz o 77 proc. w stosunku do rekordowego 2019 r.

„Budujemy pozycję jako platforma do kompleksowej organizacji podróży, rozwijając ofertę tak, by w pełni zaspokoić potrzeby współczesnego klienta. Naszym kluczowym produktem są już nie tylko loty, ale też rozwiązania pakietowe City Break i Wakacje, które od jakiegoś czasu są bardzo popularne w wielu krajach Europy Zachodniej. Cieszy nas, że tradycyjne biura podróży w Polsce dostrzegają potencjał tego produktu i zaczynają wdrażać go do swojej oferty. Wpłynie to z pewnością na popularyzację tej formy organizacji podróży wśród klientów” – dodaje Łukasz Habaj.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM