Według badań przeprowadzonych przez pracownię MANDS, aż 81 proc. respondentów uważa, że posiadanie dużego koncernu multienergetycznego jest korzystne dla Polski. Co więcej, 76 proc. ankietowanych zgadza się z twierdzeniem, że Orlen stał się istotnym graczem w Europie Środkowej, a podobny odsetek dostrzega dynamiczny rozwój koncernu na przestrzeni ostatnich lat.
Niemal 70 procent Polaków uważa, że istnienie potężnego koncernu naftowego jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju, co odzwierciedla ich postrzeganie Orlenu. Takie zdanie wyraziło 68 procent osób objętych badaniem.
„Takie oceny respondentów są efektem pozycji marki na rynku, a także powszechnego przekonania społecznego o tym, że posiadanie dużego koncernu multienergetycznego jest dobre dla Polski” – komentuje Bartłomiej Biskup, autor koncepcji badania.
52% respondentów pozytywnie ocenia aktywności Orlenu związane z dywersyfikacją dostaw surowców, takich jak zakup złóż ropy i gazu w Norwegii. Ponadto, blisko połowa badanych wysoko ocenia ekspansję koncernu na rynki Europy Środkowo-Wschodniej poprzez zakup sieci stacji benzynowych na Węgrzech, na Słowacji i w Austrii.
Według badań, Orlen jest najbardziej rozpoznawalną siecią stacji benzynowych w Polsce, a dla 53% Polaków jest ich pierwszym wyborem.
Według badania co piąta osoba kojarzy markę Orlen z prezesem Danielem Obajtkiem, który kieruje firmą od sześciu lat. Kolejne skojarzenia to „benzyna” i „paliwo” (po 13 proc.) oraz „polska firma” (9 proc.).
Badanie wykazało, że inwestycje firmy w odnawialne źródła energii spotykają się z pozytywnym przyjęciem respondentów, co zgodne jest z oczekiwaniami społecznymi i trendami rynkowymi.
„Orlen jest postrzegany także jako ważny sponsor i mecenas wspierający polską kulturę oraz sport. Dostrzega to 63 proc. respondentów” – zauważa Bartłomiej Biskup.
Według badania przeprowadzonego przez pracownię MANDS, ankietowani wyrazili poparcie dla strategii rozwoju Orlenu, zwracając uwagę na znaczenie innowacji i zrównoważonego rozwoju w działalności firmy.
Wyniki sondażu pokazują, że Polacy pozytywnie oceniają wszystkie obszary rozwoju Orlenu wymienione w badaniu: 85 proc. ankietowanych uważa, że koncern powinien kontynuować i rozbudowywać własne wydobycie gazu. 83 proc. respondentów popiera prace nad nowoczesnymi, ekologicznymi paliwami, co – według pracowni MANDS – odzwierciedla rosnącą świadomość ekologiczną i potrzebę redukcji emisji CO2. Rozwój odnawialnych źródeł energii jest ważny dla 82 proc. badanych, natomiast 81 proc. uczestników ankiety wyraża wolę dalszego rozwoju i ekspansji zagranicznej firmy. Budowa małych reaktorów atomowych cieszy się poparciem 70 proc. ankietowanych.
Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl