Salony fryzjerskie muszą dostosować się do zmian wynikających z pandemii oraz dynamicznego rozwoju usług. Doradcy handlowi odgrywają kluczową rolę, wspierając fryzjerów nie tylko poprzez dostarczanie produktów, ale także poprzez edukację. Zdaniem ekspertów Orbico Salon Professional, aby rozwijać swoje salony, fryzjerzy powinni skupić się na pozyskiwaniu klientów poprzez oferowanie wysokiej jakości usług i produktów, posiadanie wiedzy na temat pielęgnacji włosów oraz poszerzanie swojego portfolio i kompetencji.
„W Orbico Salon Professional doradcy handlowi to zespół specjalistów, którzy są w bieżącym kontakcie nie tylko z salonami fryzjerskimi, ale również ze studiami pielęgnacji i stylizacji paznokci. Doradca handlowy nie jest wyłącznie przedstawicielem, który ma sprzedać salonowi określony produkt. To ekspert, który doskonale zna realia pracy salonów fryzjerskich i wszelkie związane z tym niuanse, a przy tym prowadzi szkolenia dla klientów” – tłumaczy Jacek Szumski, Division Manager Salon Professional (Orbico Sp. z o.o.).
Doradcy handlowi odgrywają kluczową rolę w połączeniu salonów fryzjerskich i fryzjerów z markami, a ich zadania wykraczają poza samą sprzedaż produktów.
Salony fryzjerskie stają przed wyzwaniami wynikającymi z pandemii i zmian w zachowaniach klientów, co sprawia, że doradcy handlowi muszą pełnić rolę ekspertów, edukując i wspierając fryzjerów w kluczowych obszarach ich działalności. Edukacja i profesjonalne szkolenia oferowane przez Orbico Salon Professional stanowią istotny element rozwoju dystrybutora, obejmując zarówno aspekty techniczne, jak i biznesowe.
Pandemia zmieniła również zachowania klientów, którzy rzadziej odwiedzają salony fryzjerskie i coraz częściej zajmują się stylizacją włosów we własnym domu. W odpowiedzi na te zmiany, doradcy handlowi uczą fryzjerów, jak wykorzystywać media społecznościowe i e-commerce do promocji swoich usług online. Wszystko to sprawia, że edukacja, rozwój kompetencji i skuteczna komunikacja z klientami stają się kluczowymi elementami sukcesu w branży fryzjerskiej.
„Nie chcemy ograniczać się do tego, by wyłącznie sprzedawać produkty. Owszem, zapewniamy produkty naszym klientom w kanale salonowym i dostarczamy im narzędzia do pracy, ale wszystko sprowadza się do tego, by profesjonaliści wiedzieli, jak prawidłowo się nimi posługiwać” – dodaje Katarzyna Szafraniec-Leśniak, Managing Director – Area Salon Professional (Orbico Polska, Rumunia, Ukraina, Bułgaria, Mołdawia).
Edukacja odgrywa kluczową rolę w zdobywaniu wiedzy na temat produktów, włączając w to składy, zastosowanie, techniki nakładania i mieszania farb z developerami oraz ich odpowiednie wykorzystanie.
Posiadanie tej wiedzy jest niezwykle istotne w branży, ponieważ umożliwia profesjonalistom oferowanie wysokiej jakości usług i satysfakcję klientom poprzez precyzyjne zastosowanie produktów.
„Czym innym jest wykonanie samodzielnej koloryzacji w domu, a czym innym zdecydowanie się na tę usługę u fryzjera, który przeprowadzi kompleksową analizę włosów i skóry głowy, a przy tym zagwarantuje salonowy, niepowtarzalny i nieosiągalny w warunkach domowych efekt, a także przekaże zalecenia, jak pielęgnować włosy później, aby efekt koloryzacji utrzymał się jak najdłużej” – wyjaśnia Jacek Szumski.
Drugim ważnym elementem jest instruowanie klientów, jak zwiększyć swoje dochody poprzez polecanie i sprzedaż produktów, poszerzanie oferty oraz różnicowanie usług, tak aby obejmowały nie tylko zabiegi fryzjerskie, ale także różnorodne rytuały pielęgnacyjne.
„Jesteśmy od nauczenia ich wszystkich technik i służymy im pomocą” – zaznacza Katarzyna Szafraniec-Leśniak.
Firma Orbico Salon Professional skupia się na edukacji i szkoleniach zawodowych jako kluczowych elementach swojego rozwoju. Doradcy handlowi oferują różnorodne szkolenia dotyczące produktów i usług w swoim studiu w Warszawie oraz u partnerów na terenie całej Polski, a także bezpośrednio u klientów. Szkolenia te obejmują zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty, a także organizuje szkolenia biznesowe dla menedżerów, które dotyczą zarządzania kosztami, kadrą i motywacją pracowników.
Wpływ pandemii na nasze zachowania
Pandemia zmieniła częstotliwość wizyt u fryzjera
„Wiemy od fryzjerów, że wiele konsumentek zaczęło niejako odwlekać moment farbowania włosów, ponieważ przestały czuć presję związaną z >>zakryciem<>przyzwyczajenie<< się utrzymało. Z drugiej strony wzrosła popularność akcesoriów do stylizacji fryzur. Kiedyś klientki częściej odwiedzały salony dla stylizacji na przeróżne okazje, na przykład rodzinne uroczystości czy bale sylwestrowe. Dziś zwłaszcza młodsze osoby szukają na to domowych sposobów i robią to na własną rękę” – dodaje Jacek Szumski.
„W trakcie pandemii, zarówno w wyniku samego przechorowania COVID-19, jak i przez przewlekły stres, wielu osobom zaczęły wypadać włosy. Skłoniło to więcej klientek do otwarcia się na temat właściwej pielęgnacji skóry” – mówi Jacek Szumski.
Pandemia przyspieszyła rosnące zainteresowanie trychologią, czyli nauką o zdrowiu włosów i skóry głowy.
W rezultacie, salony fryzjerskie muszą teraz bardziej się postarać, aby przyciągnąć klientów i zaoferować im wyższą jakość usług.
„Chodzi o to, by fryzjer wykonał klientowi taką usługę, której ten nie będzie w stanie wykonać sobie w domu, i aby fryzjer postrzegał każdego klienta jako żywą wizytówkę jakości usług w salonie. Dzięki odpowiedniej i unikalnej jakości swoich usług fryzjer może liczyć na lojalność swoich klientów i przypływ nowych. Zapełniony kalendarz to zapewnione odpowiednie przychody, które z kolei pozwolą mu na dalsze inwestycje w szkolenia i na rozszerzanie portfolio usług” – podsumowuje Katarzyna Szafraniec-Leśniak.
Wraz z pandemią zmienił się sposób prowadzenia salonów, co sprawiło, że obecność online i e-commerce stały się jeszcze ważniejsze. Orbico w odpowiedzi na te zmiany szkoli fryzjerów, aby efektywnie wykorzystywali media społecznościowe, prowadzili profesjonalne profile i promowali swoje usługi online.
Pandemia wpłynęła także na branżę salonów, zwiększając znaczenie obecności online i e-commerce. Orbico reaguje na te zmiany, szkoląc fryzjerów w celu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych, prowadzenia profesjonalnych profili i promowania usług online.
Doradcy handlowi otrzymują kompleksowe szkolenie i wsparcie, które nie tylko obejmuje poznanie produktów, ale także skupia się na zwiększaniu przychodów, poszerzaniu portfolio usług oraz skutecznej komunikacji z klientami. Dodatkowo, Orbico Salon Professional rozwija swoją platformę B2B, aby sprostać potrzebom swoich partnerów biznesowych.
„Doradca handlowy dostępny jest dla klientów 5 dni w tygodniu, po 8 godzin dziennie, natomiast z tej platformy mogą oni korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu” – podkreśla Jacek Szumski. Narzędzie to umożliwia dostęp do atrakcyjnych ofert, edukacyjnych treści i szkoleń dla osób o różnym poziomie umiejętności. Jest to baza edukacyjna dla wszystkich klientów, którzy samodzielnie mogą poszerzać swoją wiedzę.
Mimo trudności, jakie napotkała branża fryzjerska w ostatnich latach, eksperci wciąż uważają, że odniesienie sukcesu w tym sektorze jest możliwe. Na rynku nadal istnieje wiele salonów fryzjerskich, które cieszą się dużym zainteresowaniem dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze i aktywności w mediach społecznościowych. Kluczowe znaczenie ma ciągła edukacja, gotowość do zdobywania nowych kompetencji i świadomość, że są one niezbędne.
„Im bardziej właściciele salonów fryzjerskich będą się rozwijać, tym mocniej będą się wyróżniać jakością swoich usług. A jeśli będą je pokazywać i komunikować, tym większe mają szanse na zdobycie uwagi nowych klientów. Właśnie w tym obszarze doradcy handlowi Orbico Salon Professional chcą aktywnie uczestniczyć i wspierać profesjonalistów w osiąganiu ich celów biznesowych” – podsumowuje Katarzyna Szafraniec-Leśniak.
Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl