Zdrowie i styl życia

Zapisy do ogólnopolskiego turnieju `Z Orlika na Stadion` trwają. Fundacja Orły Sportu zaprasza do spełniania piłkarskich marzeń

Fundacja Orły Sportu i reprezentanci Polski Weronika Zawistowska, Jakub Moder, Kacper Urbański oraz Robert Lewandowski zachęcają do udziału w ogólnopolskim turnieju piłkarskim dla dziewcząt i chłopców, zwanym „Z Orlika na Stadion”. Wydarzenie jest częścią programu rządowego „Aktywna Szkoła” i daje młodym zawodnikom możliwość rozwoju sportowych umiejętności oraz spełnienia piłkarskich marzeń – zagrania finałowego meczu na największej arenie piłkarskiej w kraju, czyli na PGE Narodowym. Organizatorem turnieju jest Fundacja Orły Sportu we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN).

Turniej „Z Orlika Na Stadion” ma na celu zachęcanie dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej poprzez promowanie sportu, fair play i współpracy z lokalnymi samorządami i szkołami. Uczniowie klas 6-8 szkół podstawowych (urodzeni w latach 2012, 2011 i 2010 oraz młodsi) mogą wziąć udział w rywalizacji, zarówno w drużynach szkolnych, jak i tzw. „dzikich drużynach” – amatorskich zespołach niezwiązanych z żadnym klubem.

Fundacja Orły Sporty współpracuje z lokalnymi samorządami, posiadającymi ponad 2600 Orlików w całej Polsce, w organizacji wydarzenia. Orliki to obiekty promujące aktywność fizyczną oraz wzmacniające więzi społeczne poprzez organizację wydarzeń sportowych dla lokalnych społeczności. Dlatego są idealnym miejscem do organizacji etapów turnieju „Z Orlika na Stadion”, gdzie w najbliższym czasie będą rywalizować drużyny. W organizacji etapów turnieju wspiera Fundacja Szkolny Związek Sportowy (SZS), a przewidziane są etapy lokalne, regionalne oraz wojewódzkie.

Wspaniały finał na PGE Narodowym

Turniej finałowy odbędzie się w Warszawie w dniach 17-18 listopada, a wielki finał na PGE Narodowym 19 listopada 2024 roku. Każda z 96 drużyn uczestniczących w turnieju otrzyma upominki i dyplomy, a zwycięzcy finałów wojewódzkich zostaną nagrodzeni pucharami i medalami. Uczestnicy turnieju będą mieć również szansę na zdobycie bezpłatnych biletów na mecz reprezentacji Polski ze Szkocją 18 listopada 2024 r. Dodatkowo, najlepsi zawodnicy i zawodniczki turnieju otrzymają zaproszenie na tygodniowe zgrupowanie z trenerami młodzieżowych reprezentacji Polski oraz możliwość udziału w treningu z selekcjonerem reprezentacji Polski.

Udział w turnieju zachęcają gwiazdy polskiej piłki

Reprezentanci Polski, Weronika Zawistowska, Jakub Moder, Kacper Urbański i Robert Lewandowski, pełnią rolę ambasadorów wydarzenia i wystąpili w specjalnym spocie promującym turniej. Ich hasło to „Przejdź swoją drogę z Orlika na Stadion”, które ma zachęcić młodych sportowców do udziału w sportowej rywalizacji i spełnienia swoich piłkarskich marzeń.

„Od wielu lat konsekwentnie angażujemy się w promocję aktywności fizycznej wśród Polaków. Szczególnym odbiorcą naszych działań są dzieci. Z tego też względu z roku na rok rośnie liczba inicjatyw, które kierujemy do szkół czy szkółek piłkarskich. Już teraz widzimy rezultaty tych działań. Wystarczy wspomnieć, że aż 13 zawodników z kadry na EURO 2024 pierwsze piłkarskie szlify zdobywało w dziecięcym turnieju organizowanym przez PZPN już od 24 lat. Cieszymy się, że dołączamy do kolejnej inicjatywy – mówi Cezary Kulesza, prezes PZPN. – Wierzymy, że uczestniczki i uczestnicy realizowanych przez nas projektów w przyszłości będą stanowili o sile reprezentacji Polski. To doskonała inwestycja w przyszłość polskiej piłki” – dodaje.

„>>Z Orlika na Stadion<< to kolejny duży projekt promujący zdrowy styl życia, który wspieramy w ostatnim czasie. Ogromną wartością turnieju jest to, że swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę, również mniejsze, lokalne ośrodki. Aktywizuje dzieci i młodzież – grupę, która jest dla nas bardzo ważna, co podkreślamy w strategii zaangażowań społecznych Grupy PZU. Trzymamy kciuki za wszystkich młodych sportowców i mamy nadzieję, że już za kilka czy kilkanaście lat wielu z nich będziemy mogli podziwiać na boiskach najlepszych klubów piłkarskich”.

„Turniej >>Z Orlika na Stadion<< świetnie wpisuje się w to, jak myślimy o sporcie dzieci i młodzieży. Z jednej strony inicjatywa ta dociera do tysięcy młodych piłkarzy i piłkarek w całym kraju, integruje je wokół wspólnej aktywności fizycznej oraz promuje zdrowy tryb życia. Z drugiej, pozwala odkrywać nowe talenty, które w przyszłości będą zajmować miejsce dzisiejszych reprezentantów kadr narodowych i dawać radość kibicom” – mówi Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w ORLEN S.A.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM