Biznes i finanse

Unity Group zapowiada osiągnięcie 115 mln zł przychodów do końca 2022 roku

Global4Net to firma specjalizująca się w profesjonalnych wdrożeniach sklepów internetowych Magento. Dołączenie do Unity Group ma na celu stworzenie w Polsce lidera rozwiązań Magento (platformy do tworzenia systemów e-commerce), z silnym potencjałem zagranicznym. Działalność obu spółek w ramach jednej grupy umożliwi osiągnięcie ok. 115 mln zł przychodów do końca 2022 r.

„W wyniku pandemii proces przestawiania handlu na cyfrowe tory przyspieszył i przeskoczył w ciągu roku o mniej więcej 10 lat, diametralnie zmieniły się przyzwyczajenia zakupowe konsumentów, a wraz z tym – również oczekiwania firm handlowych – mówi Grzegorz Kuczyński, CEO i Managing Partner Unity Group. – Aby sprostać tym potrzebom w jeszcze większym stopniu, zdecydowaliśmy się wzmocnić nasze kompetencje i zaprosić do Unity Group zespół Global4Net. To silna firma, w której, podobnie jak u nas, działają niezwykle doświadczeni eksperci technologii Magento – najpopularniejszej platformy do tworzenia systemów e-commerce na świecie” – zauważa.

Technicznie transakcja obejmowała przejęcie przez Unity S.A. 100 proc. udziałów w Global4Net, w zamian za 12 proc. akcji nowej emisji pierwszej ze spółek i została sfinalizowana pod koniec 2021 r. Global4Net dołącza do Unity Group, ale zachowuje niezależność i odrębną tożsamość. Marka nie zniknie z rynku, co więcej połączone firmy zapowiadają rozwój na międzynarodowych rynkach.

„Świat technologii rozwija się bardzo dynamicznie, a chcąc budować trwałą przewagę konkurencyjną w tym obszarze konieczne jest otwarcie na współpracę i wymianę doświadczeń. Łącząc silne strony obu firm jesteśmy w stanie robić to jeszcze efektywniej i rozwijać biznesy naszych klientów. Jestem przekonany, że skutecznie kreując liderów e-commerce sami staniemy się liderem w obszarze nowych technologii na skalę europejską” – zapowiada Andrzej Szylar, CEO Global4Net.

W wyniku transakcji powstanie największy na polskim rynku zespół ekspertów Magento, co więcej, poważniejsze zaangażowanie w tę technologię to szansa na dalszy rozwój partnerstwa z jej właścicielem – firmą Adobe.

„W czasach zaostrzonej konkurencji można albo starać się utrzymać zajętą w wyścigu pozycję, albo aktywnie walczyć o zwiększenie przewagi. Zgodnie ze sportową retoryką my postawiliśmy na ofensywę z przyspieszeniem i razem z naszym partnerem zamierzamy nie tylko oferować bardziej kompleksowe usługi obecnym klientom, ale również wykorzystać nowy potencjał, startując w przetargach na duże, ciekawe projekty” – dodaje Marek Lose, CFO i Managing Partner Unity Group.

Do przełomowego dla Unity Group wydarzenia, jakim jest umowa z Global4Net, która pozwoli na przyspieszenie ekspansji spółki i potencjalnie istotnie wpłynie na procesy digitalizacji handlu realizowane w Polsce poprzez dalszą konsolidację rynku usług IT dochodzi w 25 rocznicę istnienia firmy.

Eksperci firmy, znając branżę od podszewki, przygotowali predykcje (prognozy) dla obszarów: handel, dane, web 3.0 (…i więcej) oraz społeczeństwo i ewolucja miejsca pracy, w perspektywach 5, 15 i 25 lat.

W tych obszarach specjaliści Unity Group przewidują znaczące zmiany. Na przykład w dziedzinie handlu już teraz liczba punktów interakcji z klientem w kanale cyfrowym ciągle rośnie, a za pięć lat ten trend spowoduje, iż organizacje będą musiały przestawić się na model architektury, który obsłuży nie tylko już istniejące, ale również wszystkie przyszłe kanały. Architektura MACH (Microservices, API, Cloud, Headless) stanie się dominującą wśród firm sprzedających w modelu omnichannel. Za 15 lat sprzedający, chcąc przekonać klienta do zakupu, umożliwią maksymalne testowanie w kanale online. Będziemy mogli rzeczywiście doświadczać produktów zmysłami (zapach, smak, wrażenia dotykowe). Upowszechnią się technologie internet-senses.

W obszarze „Dane” inteligentne urządzenia i tzw. wearables za pięć lat będą automatycznie zamawiać dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników produkty codziennego użytku. W perspektywie najbliższych 15 lat sekwencjonowanie DNA będzie znacznie tańsze i powszechne np. dieta i suplementy będą konkretnie dostosowane do osoby.

W sekcji „Web 3.0 … i więcej” Unity Group przewiduje, że w ciągu pięciu lat chmura zostanie uznana dominującym modelem architektury, a jej ewolucja będzie zmierzać w kierunku bycia częścią standardowej infrastruktury jak np. sieć elektryczna. 15 lat? To czas, gdy Metaverse na stałe zagości w mainstreamie (Web 4.0). Właśnie wtedy według ekspertów firmy rozpocznie się wyłanianie prawdziwego wirtualnego świata, a wcześni użytkownicy będą tam spędzać 80 proc. swojego czasu.

Najbliższe lata spowodują znaczące zmiany także w społeczeństwie, a dotychczasowe rozumienie pracy ulegnie przekształceniu. Do 2027 r. tradycyjna hierarchia i zarządzanie tzw. top down zaczną być postrzegane coraz bardziej negatywnie. Firmy stawiające na wewnętrzną motywację, samodzielność, swobodę działania i inicjatywę u pracowników będą częściej odnosić sukces na rynku. W perspektywie następnych 15 lat coraz więcej zawodów będzie mogło być wykonywanych przez maszyny.

„Przez ostatnie 25 lat obserwujemy dynamiczny rozwój technologii, przenoszący handel na coraz wyższy poziom. Odstępy między kolejnymi skokami milowymi w tej branży ulegają wyraźnemu skróceniu. Nasze predykcje zdecydowanie wykraczają poza granice powszechnie pojętego handlu elektronicznego. W naszych rozważaniach wskazujemy prognozy, które będą kształtować rynek w horyzoncie jednego pokolenia” – podsumowuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner Unity Group i CEO ITCorner, ogólnopolskiej organizacji zrzeszającej firmy IT.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM