Jak podkreślali uczestnicy dyskusji, pandemia miała wpływ na zmiany sposobu działania wielu firm.
„Wielu pracowników pracowało zdalnie i stali się dzięki temu bardziej efektywni” – zauważyła Erin Meyer, profesor w INSEAD, międzynarodowej szkole biznesu.
„Musieliśmy przekuwać problemy w możliwości. Biuro okazało się niepotrzebne, ale i przekonaliśmy się, że tylko zdalnie pracować się nie da” – wtórował jej Bartosz Ciołkowski z Mastercard Europe.
Mario Shiliashki z PayU uważa, że pandemia i praca zdalna paradoksalnie skróciły odległość pomiędzy biurami i ludźmi. Elastyczność pracowników wzrosła.
„Powrót do biura stał się pretekstem do zbudowania lepszego, bardziej elastycznego i przyjaznego środowiska pracy” – przekonywał Mario Shiliashki.
Anna Grabowska ze spółki Żabka Polska zauważyła, że wzrost elastyczności pracowników to niezwiększona kontrola, a raczej większe zaufanie i więcej odpowiedzialności zarówno po stronie pracownika, jak i pracodawcy.
„Menedżerowie mają służyć organizacji pomocą w wynajdowaniu innowacji, nowych rozwiązań. W stworzeniu otwartego środowiska” – mówiła Anna Grabowska ze spółki Żabka Polska.
Dla Erin Meyer najlepsze podejście do zmian to polityka drobnych kroków i podejmowanie drobnych decyzji.
Anna Wróbel z Allegro zwróciła uwagę, że dobiegająca końca pandemia pozwoliła firmom na sprawdzenie zdolności adaptacyjnych i poznanie granic organizacji.
„Dla kultury firmy kluczowa jest gotowość do podejmowania działań” – podsumowała Anna Wróbel z Allegro.
Moderatorem panelu dyskusyjnego „Building a Team Culture of Innovation, Speed and Flexibility” był Dan Ram.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl