Nauka i technologie

System GRYFBANK wersja 21 z Rekomendacją w konkursie Gazety Bankowej Hit Roku 2022

W prestiżowej konkurencji – Hit Roku, firma HEUTHES otrzymała od kapituły konkursu Rekomendację Hit Roku 2022 w kategorii Bankowość za system GRYFBANK wersja 21.

System GRYFBANK, autorski program HEUTHES, z powodzeniem funkcjonuje w bankowości polskiej od 1993 roku i jest na bieżąco rozwijany i aktualizowany.

GRYFBANK zapewnia obsługę całej palety rachunków bieżących, depozytów terminowych i kredytów. Poprzez interfejs graficzny systemu lub w kanałach zdalnych pozwala na realizację operacji we wszystkich krajowych kanałach rozliczeniowych: kartowych, Elixir, SORBNET, Express Elixir, BlueCash, a dodatkowo – po integracji bankowości mobilnej – z usługi BLIK. Pozwala także na obsługę rozliczeń zagranicznych: SEPA, TARGET2, czy bankowość korespondencką poprzez SWIFT. Umożliwia realizację operacji bezgotówkowych i gotówkowych, kasowo-skarbcowych, zleceń stałych i operacji własnych, a także obsługę rejestrów PPP (Przeciwdziałanie Praniu Pieniędzy). Cechą charakterystyczną systemu GRYFBANK jest rozdzielenie księgowości od obsługi produktów bankowych co wpływa na ograniczenie czasu i kosztów niezbędnych do wyszkolenia nowego pracownika obsługi klienta. Do definiowania produktów i reguł nimi rządzących, GRYFBANK zawiera moduł BPCAD (Banking Product Computer Aided Design). Raz zdefiniowany produkt jest wykorzystywany później przy obsłudze klienta, bez potrzeby operowania na kontach; wszelkie księgowania są wykonywane automatycznie w tle. Wraz z GRYFBANK-iem jest dostarczany moduł zarządzania dokumentami DMS, dzięki któremu raporty z systemu mogą być przechowywane w postaci elektronicznej z pieczęcią lub podpisem cyfrowym. DMS może też obsługiwać przepływ dokumentów i formularzy (Workflow). Na życzenie klienta, wraz z GRYFBANK, może również zostać dostarczony moduł ISOF do zarządzania zapleczem banku, zawierający takie podsystemy jak: Kadry-Płace, Środki trwałe, Magazyny (w tym Magazyny – archiwa dokumentów zintegrowane z DMS) i wiele innych. GRYFBANK jest budowany z zastosowaniem zaawansowanych technologii stworzonych przez HEUTHES takich jak: Kobadibus, CADABAT, Client-Web-Serwer, HDB, VIMI, PROAPERMAN, R2O, MODRIBUSMAN, Blockchain Security Module. Architektura bazująca na mikroserwisach stwarza możliwość instalacji i wykorzystania aplikacji w chmurach zarówno prywatnych jak i wynajętych. System jest częścią kompleksowego rozwiązania dla bankowości, na który składają się ponadto systemy MULTICENTAUR PAYMENT HUB i GRYFCARD. Łącznie te trzy systemy zapewniają pokrycie znacznego obszaru funkcjonalnego zarówno małego jak i dużego banku.

I ta zmodyfikowana, kolejna już wersja systemu GRYFBANK 21 została doceniona i nagrodzona Rekomendacją HIT ROKU 2022, przez jury konkursu Gazety Bankowej, a patronat honorowy nad tegoroczną edycją rywalizacji Technobiznes objęły: Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Rozwoju Technologii oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Nowa odsłona systemu przynosi, w wersji 21, nowy interfejs graficzny oparty na przeglądarce internetowej, otwartej architekturze bazującej na mikroserwisach w technologii REST oraz własnej technologii VIMI. GRYFBANK dzięki zastosowaniu szerokiego i otwartego zestawu funkcji API w technologii REST nie tylko wprowadza do banku najnowsze rozwiązania technologiczne, lecz także pozwala na łatwą integrację z innymi systemami. API umożliwia pełną obsługę klienta w bankowości internetowej czy mobilnej, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa rozwiązania.

System GRYFBANK wersja 21 zawiera ładunek doświadczeń zarówno największych polskich banków, które go używają, jak i firmy HEUTHES, która od ponad 30 lat systematycznie go rozwija. Pierwszy graficzny, przeglądarkowy interfejs systemu powstał i został wdrożony już w 1997 r.

Podsumowując, korzyści wynikające z wprowadzenia do bankowości systemu GRYFBANK i wszelkich jego innowacji to: samodzielne tworzenie produktów przez bank, elastyczne definiowanie opłat i prowizji oraz oprocentowania, dostęp poprzez przeglądarkę internetową, widok 360 klienta, architektura bazująca na mikroserwisach, otwartość na integrację API REST, dostępność 24/7, wbudowane elektroniczne archiwum, bezpieczeństwo i audytowalność.

Warto przypomnieć, że w poprzednich latach zarówno nagrodę główną, jak i tytuły Rekomendacja w tym samym konkursie Gazety Bankowej otrzymały inne systemy firmy HEUTHES.

Więcej informacji na stronie www.heuthes.pl.

Źródło informacji: HEUTHES Sp. z o.o.

 


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM