Biznes i finanse

GREENX METALS LTD. (9/2022) Pojazdy ATV o wysokiej wydajności i niskiej emisyjności przeznaczone do eksploracji Grenlandii

Podstawa prawna: Zaawansowane pojazdy terenowe (ATV) będą wykorzystywane w nadchodzącym programie eksploracyjnym w ramach projektu ARC na Grenlandii.

Trzy pojazdy ATV typu Sherp N1200 ze specjalnymi przyczepami umożliwią prowadzenie efektywnych poszukiwań po niższych kosztach i pozostaną na Grenlandii na potrzeby realizacji przyszłych programów.

Pojazdy Sherp zapewniają większą elastyczność, mniejsze zużycie paliwa, niższy ślad węglowy i wydłużają czas pracy w terenie w porównaniu z tradycyjnym rozwiązaniem dla eksploracji z użyciem śmigłowca.

Spółka jest nieustannie skoncentrowana na wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii eksploracji w celu maksymalizacji wyników i ograniczenia oddziaływania na środowisko.

Spółka GreenX Metals Limited (ASX:GRX, LSE:GRX) (dalej: GreenX lub Spółka) ma przyjemność poinformować, że trzy zaawansowane pojazdy terenowe (ATV) zostaną wykorzystane w nadchodzącym programie eksploracyjnym w ramach projektu Arctic Rift Copper (ARC lub Projekt) na Grenlandii. Pojazdy Sherp pozostaną na Grenlandii i zagwarantują znaczne oszczędności oraz korzystniejsze usytuowanie do realizacji programów poszukiwawczych na przyszłe lata.

Wykorzystanie trzech pojazdów Sherp N1200 ATV ze specjalnie dostosowanymi przyczepami jest potwierdzeniem nowoczesnego podejście Spółki do eksploracji w ramach ARC. Pojazdy stanowią fundamentalną zmianę w sposobie prowadzenia eksploracji złóż minerałów na Grenlandii, umożliwiając maksymalizację wyników przy znacznej redukcji kosztów, zwiększonej elastyczności, minimalnym zużyciu paliwa, niskiej emisji dwutlenku węgla i niskim stopniu oddziaływania na środowisko – z jednoczesnym zapewnieniem najlepszego w swojej klasie bezpieczeństwa dla wszystkich pracowników terenowych.

Wykorzystanie pojazdów Sherp jest dowodem na zaangażowanie Spółki w zaawansowaną technologicznie, niskoemisyjną eksplorację jednego z ostatnich wielkich światowych obszarów skrywających minerały, w oparciu o strategię prowadzenia odpowiedzialnych poszukiwań i odkrywania pokaźnych zasobów metali energetycznych.

Ben Stoikovich, dyrektor generalny GreenX, stwierdził: – Dzięki pojazdom ATV typu Sherp będziemy mogli znacznie obniżyć ryzyko związane z eksploracją w unikalnym środowisku Grenlandii. Te pojazdy realizują nasze zobowiązanie do niskokosztowej, zaawansowanej technologicznie eksploracji Grenlandii. Z ich pomocą odblokujemy i przyspieszymy wykorzystanie ogromnego potencjału, który drzemie w ARC. Ponieważ pojazdy Sherp pozostaną na Grenlandii, będziemy ponosić znacznie niższe koszty w kolejnych latach, a także istotnie poprawimy swoją elastyczność w zakresie planowania i uruchamiania przyszłych programów poszukiwawczych.

Dr Jon Bell, dyrektor techniczny GreenX, skomentował: – Bardzo nas cieszy fakt, że jesteśmy pierwszymi użytkownikami pojazdów Sherp na Grenlandii. Maszyny te umożliwią nam prowadzenie sezonowych prac terenowych w znacznie dłuższym niż dotychczas okresie, co zupełnie zmieni sytuację na miejscu. Co ważne, znacznie zwiększone zostanie bezpieczeństwo prac, a ich ślad węglowy stanowić będzie ułamek względem wcześniejszych możliwości.

ZAAWANSOWANY TECHNOLOGICZNIE I NISKOEMISYJNY PROGRAM POSZUKIWAWCZY

Analiza istniejących praktyk eksploracji na Grenlandii i w sąsiednich regionach wykazała, że pomimo wyłącznego wykorzystania helikopterów do transportu na Grenlandii, to pojazdy ATV mogą być bardzo skuteczne i zapewnić znaczne korzyści w zakresie kosztów, bezpieczeństwa i ochrony środowiska w porównaniu z rozwiązaniami opartymi wyłącznie na transporcie lotniczym.

Spółka GreenX szacuje, że w przypadku programu na rok 2022, dzięki prowadzeniu prac eksploracyjnych za pomocą pojazdów ATV zaoszczędzi ponad 4 700 litrów paliwa w porównaniu z tradycyjnym rozwiązaniem polegającym na eksploracji z użyciem śmigłowca. W związku z tym szacuje się, że tegoroczny program poszukiwawczy będzie wymagał prawie 85% mniej paliwa w porównaniu z wykorzystaniem technik eksploracji z powietrza.

Aby wykorzystać te zalety, spółka GreenX i jej partner w ramach joint venture, tj. Greenfields Exploration Ltd (GEX), przeprowadziły globalną selekcję modyfikowalnych i wytrzymałych pojazdów, które mogłyby zastąpić śmigłowce w szerokim zakresie eksploracji. W wyniku tych analiz Spółka zleciła firmie Sherp Global wyprodukowanie specjalnie dostosowanych pojazdów ATV i przyczep.

Flota pojazdów ATV Sherp będzie wykorzystywana do transportu, zapewnienia zakwaterowania i przechowywania sprzętu podczas działań w terenie, tworząc w dużej mierze samowystarczalny modułowy zestaw kampingowy, który można będzie rozstawiać i przemieszczać na kolejne interesujące obszary w ramach projektu ARC. Ograniczenie konieczności powrotu do centralnej bazy noclegowej przyniesie poprawę w zakresie bezpieczeństwa, zużycia paliwa i oddziaływania na środowisko, a jednocześnie pozwoli zmaksymalizować efektywność każdego dnia pracy. Ponadto zespół badawczy będzie mógł się skryć przed niebezpieczeństwami wewnątrz pojazdów gwarantujących ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i atakami ze strony dzikich zwierząt. Nie jest to obecnie możliwe w ramach żadnej z konwencjonalnych strategii prac terenowych stosowanych na Grenlandii.

POJAZDY ATV TYPU SHERP N1200

Sherp Global produkuje Sherp N1200, który jest wiodącym na świecie pojazdem z silnikiem wysokoprężnym o ekstremalnych osiągach w trudnym terenie, na lodzie, śniegu i w wodzie. Może on pokonywać przeszkody o wysokości do 1 m i ruchome przeszkody wodne, a także pracować w ekstremalnych warunkach. Co ważne, w N1200 zastosowane zostały opony o bardzo niskim ciśnieniu, które minimalizują oddziaływanie tego pojazdu na podłoże. W wielu środowiskach pojazd N1200 nie pozostawia śladów.

W oparciu o model podstawowy, Greenfields i Spółka dokonały kilku zmian, aby zwiększyć możliwości N1200, tworząc specyfikację „GreeNlander”. Oprócz dodatkowej izolacji i zabezpieczeń, GreeNlander posiada miejsca do spania dla czterech osób, dodatkowe zbiorniki i urządzenia do transferu paliwa, a jeden z pojazdów jest również wyposażony w pług śnieżny. Pojazdy ATV można podnosić za dach za pomocą żurawia. Potrafią one także samodzielnie odzyskiwać sprawność operacyjną w razie wypadku.

Zdaniem Spółki, GreeNlander jest prawdopodobnie najbardziej niezawodnym pojazdem do badań polarnych, jaki kiedykolwiek zbudowano.

O PROJEKCIE ARCTIC RIFT COPPER

Projekt Arctic Rift Copper jest wspólnym przedsięwzięciem poszukiwawczym spółek GreenX i GEX. GreenX może zyskać 80% udziałów na realizacji Projektu ARC, inwestując 10 mln AUD do października 2026 r. Projekt ARC ma w zamierzeniu doprowadzić do wydobycia znacznych zasobów miedzi w wielu miejscach na obszarze specjalnej licencji poszukiwawczej o powierzchni 5 774 km2 we wschodniej części północnej Grenlandii. Obszar ten był dotąd niedostatecznie zbadany, ale jest perspektywiczny w kontekście 5

wydobycia miedzi, stanowiąc część nowo odkrytej prowincji metalogenicznej o nazwie Kiffaanngissuseq. Eksperci sądzą, że prowincja ta jest pod względem geologicznym analogiczna do Półwyspu Keweenaw w stanie Michigan w USA, który przed rozpoczęciem eksploatacji zawierał zasoby wynoszące ponad 7 mln ton miedzi zawartej w siarczkach i 8,9 mln ton miedzi rodzimej. Podobnie jak w przypadku Półwyspu Keweenaw, o Projekcie ARC wiadomo, że zawiera na powierzchni siarczki miedzi o wysokim stopniu mineralizacji, „szczelinową” miedź i miedź rodzimą zawartą w dawnych jamach gazu i warstwach pomiędzy strumieniami lawy.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM